AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Del Skrevet 26. september 2022 Jeg er klar over at prisene på byggemateriell etc har gått opp, men jeg tenkte kanskje det kostet rundt 20.000 kr for materialer og rundt 15-20.000 kr for selve jobben. Men jeg har fått pristilbud på 90.000 kr! Er dette virkelig vanlig? Det er snakk om å bytte ut 6 dører innvendig, helt vanlige hvite dører. Men de må lage nye dørkarmer og dørterskler, + at det er spesialmål på dørene så kanskje det er grunnen. Ikke vet jeg, men jeg syns det var fryktelig dyrt. Og jeg har fått pris fra flere ulike firmaer. Anonymkode: 0fb97...a5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 26. september 2022 #2 Del Skrevet 26. september 2022 Hvis dørene må lages etter mål, så blir det ofte dyrt. Ikke mulig å gjøre om døråpningene slik at dører i std størrelser passer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #3 Del Skrevet 26. september 2022 Vi har to dører som er 1 m i bredden. De kostet 7000 kr pr stk. Hvite, profilerte dører. Vi satt dem inn selv, med arbeid så hadde det sikkert kommet på noen tusen til. Anonymkode: dd021...04a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #4 Del Skrevet 26. september 2022 Spesialmål som i at åpningene ikke har vanlige modulmål som 9x20 eller 10x210 osv., eller som i at de aktuelle dørene ikke er lagervare? Hvis det er det siste, kan du f.eks sjekke priser for dører m/karmer på nettet selv (har selv bestilt fra bygghjemme.no m.fl.) Anonymkode: c8cab...fd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #5 Del Skrevet 26. september 2022 En helt standard dør koster 1-3000,-. Så kommer karm og list i tillegg. Når det skal være spesialtilpasset så øker prisene betraktelig. Jeg kjøpte en billig standard dør, og karm, lister, isolasjon og dørvrider. Det kom på litt over 4000,- for en dør. Kun i materialer. Anonymkode: 3a56c...fae 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #6 Del Skrevet 26. september 2022 Oppgitt78 skrev (2 timer siden): Hvis dørene må lages etter mål, så blir det ofte dyrt. Ikke mulig å gjøre om døråpningene slik at dører i std størrelser passer? Ja, jeg har skjønt at en dør ikke bare er en dør Målene her er 80 X 200 også er det gamle dørkarmer så de passer ikke til dagens moderne dører. 2 av dørene skal være i glass og de koster jo enda mer, ca 3000 kr pr dør. Dsv er jeg ikke handy så må leie inn folk. Fikk et nytt pristilbud nå på 68.000 kr, det er det billigste jeg har fått av de 5 firmaene jeg har snakket med. Anonymkode: 0fb97...a5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #7 Del Skrevet 26. september 2022 23 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg har skjønt at en dør ikke bare er en dør Målene her er 80 X 200 også er det gamle dørkarmer så de passer ikke til dagens moderne dører. 2 av dørene skal være i glass og de koster jo enda mer, ca 3000 kr pr dør. Dsv er jeg ikke handy så må leie inn folk. Fikk et nytt pristilbud nå på 68.000 kr, det er det billigste jeg har fått av de 5 firmaene jeg har snakket med. Anonymkode: 0fb97...a5e Dette hørtes bra ut. I overkant av 10 000 kr per dør for materialer, spesialmål og jobb. Det hørtes ikke bare enkelt ut, som sikkert er grunnen til at dere trenger faglærte. Det koster. Anonymkode: 0913e...e46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 26. september 2022 #8 Del Skrevet 26. september 2022 Høres dyrt ut.. 80x200 er standard hos de fleste dørleverandører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #9 Del Skrevet 27. september 2022 80 cm bredde er standard for litt eldre hus, så det bør ikke være særlig vanskelig å få tak i. Høres ut som at du blir lurt Anonymkode: fd240...937 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 27. september 2022 #10 Del Skrevet 27. september 2022 (endret) Hørtes voldsomt dyrt ut for 6 innerdører! Overdriver man prisen på materialer så la oss si det koster 30 000,-. Da koster jobben 60 000,-. Og en faglært som har kunnskaper og har gjort det 1000 ganger tidligere, samt har utstyr tilgjengelig bruker ikke èn HEL uke på 6 innerdører til 2000 kr timen! Jeg ville tippet 2 fulle arbeidsdager i jobb, og antar at den reelle kostnaden bør ligge på 24 000,-. Selv det synes jeg er i overkant. Men det er helt typisk håndverkere å overprise jobben sin. I sommer ba jeg om pristilbud på en liten og enkel jobb fra håndverker, siden jeg ikke kunne noe om det selv og ville få det gjort. Pristilbud: 6000,-. Så jeg endte med å prøve å gjøre det selv. Jeg, en ufaglært uten kunnskaper og uten riktig verktøy, og som ikke visste hva jeg begikk meg ut på, brukte 2 timer på jobben. Jeg tipper håndverkeren ville brukt 3 kvarter. Så hadde jeg vært dere så ville jeg prøvd å gjort det selv. Revet ned og prøvd med den enkleste døren først. Kanskje går det bare godt, kanskje ikke. Men i tilfelle det hadde gått bare godt så kan du potensielt spare 60 000,- på det, så det er verdt å forsøke ut. Og får du ikke til, ja da har du iallefall revet ned og gjort klar for en håndverker. En jobb som bør trekkes av prisen. Endret 27. september 2022 av Bombasi 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #11 Del Skrevet 28. september 2022 80x200 er da standard bare bruk hengslene du har .. vi byttet alle dører fra 1957 slik. Anonymkode: f4df8...32a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå