AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #21 Del Skrevet 26. september 2022 Kommer an på hvorfor man er sykemeldt. Anonymkode: ff26f...fcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 26. september 2022 #22 Del Skrevet 26. september 2022 Sofakona skrev (22 minutter siden): Jo faktisk er den en jobb innimellom å være med barna, noen barn er flinke til å leke selv og krever ikke mye .mens noen krever mer. Kan si at jeg har en 4 åring som krever sitt innimellom, jeg og har kronisk sykdom og ofte sliten. Og når de har planlegging dager el...sp kjenner jeg det på kroppen. Innimellom får jeg ikke gått på do i fred engang. Foreldre elsker jo barna sine, men vi må faktisk innimellom sette oss først...og ja...barn kan være slitsomt . Pluss min datter har det mye bedre i barnehagen en hjemme ( åh nei... sefølglig har barn det best hjemme) Men det mener jeg at hun er ikke flink å leke for seg selv, hun er mye rastløs, det er ingen barn å leke med her.. i barnehagen har hun mange å leke med, rutiner, venner etc Da må jo DU leke med henne da, da må DU aktivisere barnet DITT. Makan… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #23 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dersom man har friske barn uten diagnoser vil jeg ikke kalle det «barnepass» å være sammen med egne barn. For syk til å utføre jobben trenger ikke bety for syk til å være sammen med egne barn. Som jeg skrev, det kan stille seg annerledes avhengig av hva man er sykemeldt for. Jeg mener fulle dager i barnehagen er ett nødvendig onde når man har fulltidsjobb og at man bør strekke seg litt for å få mere tid sammen som familie. Barna som vokser opp i institusjon (40-45 t uka) trenger den en-til-en tiden de får hjemme sammen med sin egen familie. Hvor de kan slappe av og slipper å tilpasse seg hele dagen. Anonymkode: c40db...94f De timene man ellers bruker på jobb, mottar man penger for å bruke på å bli frisk. Anonymkode: d23c9...e43 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 26. september 2022 #24 Del Skrevet 26. september 2022 Du er vel sykmeldt av en god grunn? I utgangspunktet tenker jeg bhg som vanlig på barnet, men hente litt tidligere dersom du orker det. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #25 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): De timene man ellers bruker på jobb, mottar man penger for å bruke på å bli frisk. Anonymkode: d23c9...e43 Det betyr ikke at det er forbudt å hente en time-halvannen tidligere i barnehagen og være sammen med barnet sitt samtidig som man blir frisk. Ser man til Sverige for eksempel så får man kun bruke barnehagen 5 timer daglig dersom man er arbeidsledig, i permisjon eller sykemeldt. Man kan få mer dersom det kan dokumenteres at det er ett behov. Det er ikke jobb å være med barna sine. Anonymkode: c40db...94f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #26 Del Skrevet 26. september 2022 Selvsagt er det i orden, du er jo sykemeldt av en grunn. Jeg er selv gravid og barnet har vanlige dager selv om jeg er sykemeldt. Jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Anonymkode: ff8c0...531 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #27 Del Skrevet 26. september 2022 Tja dette kommer vel an på flere ting. Før det første, hva du er sykemeldt for. For det andre, hvor lenge der er snakk om at barnet er i barnehage. Anonymkode: 2afad...ebd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 26. september 2022 #28 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Har du noen gang undret deg over «hvorfor» du får dårlig samvittighet? Kan jo være et hint ute å går der mener jeg… Mitt inntrykk (jobber i barnehage btw) er at mange foreldre gjerne skulle levert ungen sin som 1åring og hentet han/ henne som 6 åring. Anonymkode: 38535...089 Jeg har ikke snev av dårlig samvittighet...jeg går hjemme og levere barnet mitt i barnehagen 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 26. september 2022 #29 Del Skrevet 26. september 2022 Mamajune11 skrev (45 minutter siden): Da må jo DU leke med henne da, da må DU aktivisere barnet DITT. Makan… Seriøst.... herregud jeg lærte noe nytt idag å 😂😂😂😂🤦🤦🤦🤦 he he ...du jeg har 2 barn og ver hvordan barn er...og vet hvordan mine barn er ..elsker når folk inne på kg skriver som de skulle kjent meg 😂😂😂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 26. september 2022 #30 Del Skrevet 26. september 2022 Hvis jeg ikke klarer å jobbe så klarer jeg ikke å aktivisere barnehagebarn heller. Her hadde far levert og hentet som normalt. De gangen jeg har vert syk og far har vert på reis så var timene frem til leggetid en pine. Man er jo ikke hjemme pga en forkjølelse liksom, man er syk! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #31 Del Skrevet 26. september 2022 Skjønner ikke at du gidder å spørre om dette her på KG. Du er dømt til å føle på dårlig samvittighet og skam over egen omsorgsevne... Jeg mener du kan levere ungen i barnehagen og bruke tiden på deg selv hjemme, med god samvittighet. Det er også til barnets beste at du er frisk og i god form, så kjør på og drit i å høre på alle de selverklærte supermødrene. God bedring! Anonymkode: 3953a...230 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 26. september 2022 #32 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kommer an på, hva er full dag? Hvis barnet er i barnehagen i 9 timer hver dag mens du er hjemme og slapper av vil jeg si at nei, det er ikke greit. Anonymkode: 03c83...1f4 Spørs jo HELT på årsaken til sykemelding? Om man ikke har omsorgskapasitet- og evne så må man jo bare det. Mamajune11 skrev (1 time siden): Nei, det er ikke greit. Lever kl 9, og hent kl 14, da får hen kjernetiden men kort dag. Da har du 5 timer på deg å slappe av. Hvorfor skal ungen plutselig få sine rutiner brutt opp fordi «Mamajune11 på KG sier 9-14»? Levering 9 er jo den verste tiden før mange. Og klokka 14 tipper jeg du røsker ungen bort fra fruktmåltidet de liker. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 26. september 2022 #33 Del Skrevet 26. september 2022 Mamajune11 skrev (1 time siden): Da må jo DU leke med henne da, da må DU aktivisere barnet DITT. Makan… Men barnet til denne brukeren vil jo helst leke med vennene i barnehagen? Skal hun plutselig ikke få lov til det lengre? 😅🤷♀️ 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #34 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Grusomme greier… tenke seg til å tilbringe tid med eget avkom! Anonymkode: 38535...089 Alt en gjør er jo galt. Har hun ungen hjemme så er det synd på ungen som må sitte hjemme å kope med en syk mor. Så lenge barnet trives i bhg så burde det være i bhg der det blir sett, får stimuli og leker med andre barn. Du har tydeligvis ikke vært syk og utslitt. Anonymkode: 89d98...6f3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabokjerringen Skrevet 26. september 2022 #35 Del Skrevet 26. september 2022 Send barnet i barnehagen med god samvittighet. Du er sykemeldt og trenger tiden på å bli bra igjen. Det hjelper lite i lengden hverken for deg eller barnet hvis du sliter deg ut nå for å være "snill mamma ". Det er mye snillere og bedre for hele familien at du får kommet deg skikkelig til hektene igjen ❤️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #36 Del Skrevet 26. september 2022 Mamajune11 skrev (2 timer siden): Da må jo DU leke med henne da, da må DU aktivisere barnet DITT. Makan… Noen barn krever dette 11 timer i strekk på feks en lørdag. Har du 11 timer i strekk hver lørsdag og søndag du bruker KUN på å aktivisere egne barn? Du har aldri behov for å lage middag, se litt tv, strikke, vaske klær, rydde, vaske hus, svare på telefon eller annet? Anonymkode: 849da...eaa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #37 Del Skrevet 26. september 2022 Du er sykemeldt fra jobb, en tid barnet vanligvis er i barnehagen, og du trenger tid for deg selv for å bli bedre. Synes egentlig du har svaret der. Om du orker å hente tidligere en dag så er det flott, orker du ikke det så er det like flott, du lader til en ettermiddag med barnet. Hadde du brukket begge armer og ben så hadde ingen kommet med spydige kommentarer om at barnet burde hentes tidligere. Da hadde det vært en åpenbar årsak til at du ikke klarte å være alene med barnet hele dagen. Utbrenthet, psykisk knekk osv er jo like legitimt, det er bare usynlig. Bruk tiden på deg selv, også håper jeg du blir bedre med tiden❤️ Anonymkode: 5c855...fab 7 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #38 Del Skrevet 26. september 2022 Jeg synes du burde greie å ta den vurderingen selv jeg altså. Tenk igjennom hva som er best for deg, best for barnet og ta en beslutning som er ok for dere begge. Er det ok for barnet å være i barnehagen? Åpenbart, da det pleier å være der til vanlig... Anonymkode: 1c863...56f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #39 Del Skrevet 26. september 2022 Jeg tror ikke noen barn har gitt av 8+ timer i barnehagen hver dag. For noen er det en nødvendighet og derfor gjør man det. Men hvis barnet ditt legger seg typ 19.00 hver dag, far står opp og leverer i barnehagen og du henter 14/15, så har du kanskje 1-2 timer til far kommer hjem og kan overta frem til leggetid. Dvs 1 til 2 timer i døgnet hvor du har ansvar for barnet. Du skal være bra syk for å ikke orke det. Anonymkode: 579e8...c5c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 26. september 2022 #40 Del Skrevet 26. september 2022 Det er jo helt fantastisk at brorparten her inne mener at å levere barnet i barnehagen når man er sykemeldt, det er ikke innafor. I det virkelige liv er det ingen som hverken syns det er rart eller sier noe på det. Her er det virkelig en egen verden 😂 Aldri hørt maken. Ikke nok med at mor er syk, men barnet skal altså røskes ut av sine rutiner og en syk mor (eller far??) skal altså ned på gulvet og leke med lego, ev skal en syk foresatt løpe etter barnet på nærmeste lekeplass til spott og spe 🤣 Ts, ha barnet i barnehagen med god samvittighet. Som noen andre fornuftige sjeler også sier, når du får overskudd kan du hente litt tidlig en dag… 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå