AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #41 Del Skrevet 26. september 2022 Sjølvsagt skal barnet i bhg. Hadde du hatt det heime om det gjekk på skulen? Anonymkode: cc1fc...81d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #42 Del Skrevet 26. september 2022 Ikke hør på de som mener du skal hente barnet tidligere eller at det kommer an på hvorfor du er sykemeldt om du skal ha barnet i barnehagen eller ikke! La barnet ha normale dager i barnehagen likevel! Er barnet der i ni timer når du er på jobb så la barnet være der i ni timer nå også! Din jobb i arbeidstiden din er å gjøre det du kan for å bli frisk! Anonymkode: d1087...b64 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 26. september 2022 #43 Del Skrevet 26. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er syk og har lite energi. Far leverer barnet til vanlig tid, som regel når barnehagen åpner. Jeg henter. Jeg har vurdert å hente barnet tidligere, men tenker jeg henter til vanlig tid. Vil heller ikke at barnehagen får vite at jeg er sykemeldt. Er det greit for meg å la barnet ha en full dag i barnehagen nå som jeg er sykemeldt? Anonymkode: d8db5...cbf Helt greit. Ikke noe poeng å presse deg når du er syk. Ditt ansvar ovenfor ungen er ikke minst å ta vare på deg selv og sette deg i stand til å stille opp på lang sikt. Endret 26. september 2022 av I Grosny 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #44 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du noen gang undret deg over «hvorfor» du får dårlig samvittighet? Kan jo være et hint ute å går der mener jeg… Mitt inntrykk (jobber i barnehage btw) er at mange foreldre gjerne skulle levert ungen sin som 1åring og hentet han/ henne som 6 åring. Anonymkode: 38535...089 Er det du som opprettet den utrolig teite tråden ang bhg for noen dager siden?🤦♀️ Du har seriøst lite å ta deg til med i så tilfelle….. Anonymkode: b58ce...638 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #45 Del Skrevet 26. september 2022 Barnehage som normalt på ungen, hent når du orker! Hilsen barnehagelærer. Anonymkode: 64827...e0e 4 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla82 Skrevet 26. september 2022 #46 Del Skrevet 26. september 2022 Jeg har vært i samme situasjon, og leverte i barnehage med god samvittighet. Jobben min når jeg er sykemeldt er å bli fortest mulig bra nok til å jobbe igjen. Men jeg leverte senere og hentet tidligere enn jeg ville gjort om jeg hadde jobbet. Mye fordi det var mindre slitsomt med 2-3 timer ekstra sammen enn med veldig slitne barn i kortere tid. Mine barn er mer jobb når de er slitne. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #47 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det du som opprettet den utrolig teite tråden ang bhg for noen dager siden?🤦♀️ Du har seriøst lite å ta deg til med i så tilfelle….. Anonymkode: b58ce...638 Har ikke opprettet noen tråder om barnehage her inne på noe tidspunkt, så nei. Det er nok ikke meg. Greia med denne tråden er vel at vi alle skal «klø øret» til ts, om jeg har forstått det korrekt? Forstår ikke hvorfor man ikke formulerer ingressen som en påstand + en eksplisering av ønske kun om støtteerklæringer. Mener man noe annet enn ts blir man jo lynsjet her. Vel, dere skal få ekkokammeret dere så intenst ønsker dere. Over og ut herfra… Anonymkode: 38535...089 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #48 Del Skrevet 26. september 2022 Helt greit når du skal samle krefter til å bli frisk. Det vil jo også komme barnet til gode. Jeg gjorde dette selv da jeg var gravid med minstemann og 100% sykmeldt. Nå er babyen 10 måneder og vi sliter stort med nattesøvnen. På det verste kan det være kun 3 timers søvn på meg hver natt. Når dette går over flere dager tappes kreftene fort. Da har far levert eldste 07:30 og hentet like etter kl.16:00. På dagtid har jeg sovet de få timene mens babyen sover. Dette har vært min eneste mulighet til å hente meg litt inn. Da fungerer jeg som mamma på ettermiddag og kveld når eldste er kommet hjem. Har jeg gode dager har jeg eldste hjemme med fri fra bhg eller at jeg henter henne rundt kl.14. Har forklart situasjonen til de ansatte i bhg og de har sagt det går greit, selv om vi kommer opp i mot 9 timer flere dager i uken. Anonymkode: 53486...65e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Firkantrav Skrevet 26. september 2022 #49 Del Skrevet 26. september 2022 Som barnehageansatt vil jeg si at det absolutt er helt greit, og det er uavhengig hvor lenge det er og hvorfor du er sykemeldt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Firkantrav Skrevet 26. september 2022 #50 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du noen gang undret deg over «hvorfor» du får dårlig samvittighet? Kan jo være et hint ute å går der mener jeg… Mitt inntrykk (jobber i barnehage btw) er at mange foreldre gjerne skulle levert ungen sin som 1åring og hentet han/ henne som 6 åring. Anonymkode: 38535...089 Det er pga dømmende mennesker som deg. Du aner ikke hva som ligger bak. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #51 Del Skrevet 26. september 2022 Firkantrav skrev (2 minutter siden): Det er pga dømmende mennesker som deg. Du aner ikke hva som ligger bak. Du kjenner visst tilfeldige ab-brukere godt du… må være synsk eller noe…? Anonymkode: 38535...089 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #52 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men generelt tenker jeg at man er sykemeldt fra jobben, ikke som mamma.. Anonymkode: c40db...94f Det var dagens…. Anonymkode: 53486...65e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #53 Del Skrevet 26. september 2022 Jeg finner det veldig nærliggende å tro at de her inne som mener dette er feil og "makan", og "maks 5 timer" er blant de ivrigste til å ta tredagers og kreve seg sykemeldt for bagateller selv.. Er jeg sykemeldt er det ikke over bagateller eller vondt i vilja, og da er det selvsagt helt naturlig at barnet bevarer sin rutine i stor grad, mens jeg bruker tida jeg betales for å være sykemeldt på å bli raskest mulig frisk og dermed også en bedre mamma. Anonymkode: 5bcae...b5f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finmia Skrevet 26. september 2022 #54 Del Skrevet 26. september 2022 (endret) Syns det er helt greit å la barnet være i bhg når man er sykemeldt. Da får de vært ute, kan leke med vennene sine. Mye bedre enn å være hjemme med mamma som ikke har noe energi osv pga man er sykemeldt. Skjønner ikke hvorfor noen skal prøve å si man ikke vil tilbringe tid med barna sine. Blir for dumt! Jeg jobber også turnus og etter en langhelg med 12 timers vakter, så kan jeg ha jenta mi på 4 år hjemme siden vi ikke har sett hverandre hele helgen. Når man har tid og energi kan man gjøre sånne ting. Endret 26. september 2022 av Finmia 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 26. september 2022 #55 Del Skrevet 26. september 2022 Selvfølgelig er det greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #56 Del Skrevet 26. september 2022 Hvis mor er syk og ligger på sofaen, så tenker jeg at det er liten vits i å hente barnet 1-2 timer tidligere. Da er det kjekkere for barnet å leke med andre barn i barnehagen, og drive med kjekke aktiviteter. Kanskje far kan hente på vei hjem fra jobb. Så kan mor konsentrere seg om å bli frisk. Evt lage middag. Ha energi til familien når de kommer hjem. Anonymkode: d337d...da8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #57 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du noen gang undret deg over «hvorfor» du får dårlig samvittighet? Kan jo være et hint ute å går der mener jeg… Mitt inntrykk (jobber i barnehage btw) er at mange foreldre gjerne skulle levert ungen sin som 1åring og hentet han/ henne som 6 åring. Anonymkode: 38535...089 Gå i skogen. Idiot. Du jobber ikke i bhg med de holdningene der. Æsj. Anonymkode: 95d1a...774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #58 Del Skrevet 26. september 2022 Jeg er lærer ( ikke i streik) og kjenner at etter jeg var hjemme med barnet i 1 år og fire måneder, med en fraværende mann som jobbet stort sett hele tiden, og deretter tilbake i full stilling, blir helt nødt til å sende barnet mitt litt i barnehagen nå i høstferien. Det blir fra halv 10 til 14-15. Det gjør jeg med verdens beste samvittighet. Han går på veggene de dagene han er hjemme hele dagen og får ikke utløp for all energien. Jeg blir også sliten av å prøve å være et energisk lite barn sammen med han fra morgen til kveld. Litt barnehage er bra, tror forskere sier alt over 6 timer er skadelig. Når jeg henter guttungen rundt 14-15 er han smørblid, men også litt roligere enn hvis han blir hjemme hele dagen. Da har vi det helt topp frem til leggetid og får skikkelig kvalitetstid sammen. Barnet ditt trenger ei mor som har overskudd og energi. Send barnet i bhg med god samvittighet, men dropp full dag. Det er alle fagfolk enige om at er direkte helseskadelig for barn Anonymkode: fbbd4...84b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #59 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke hør på de som mener du skal hente barnet tidligere eller at det kommer an på hvorfor du er sykemeldt om du skal ha barnet i barnehagen eller ikke! La barnet ha normale dager i barnehagen likevel! Er barnet der i ni timer når du er på jobb så la barnet være der i ni timer nå også! Din jobb i arbeidstiden din er å gjøre det du kan for å bli frisk! Anonymkode: d1087...b64 9 timer i bhg er mishandling. Det er ikke foreldra sin skyld, noen må for å holde på jobbene sine. Men de som styrer i dette landet og legger opp til det har skylden. Alle forskere er enig om at det er direkte skadelig, men ingen snakker om det. Anonymkode: fbbd4...84b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #60 Del Skrevet 26. september 2022 Faen for en søplegjeng av noen damer her inne. Kvinner er kvinner verst. Fy faen. Spyr av hvor dømmende enkelte kvinner er. Fy faen. Anonymkode: 95d1a...774 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå