AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Skrevet 26. september 2022 Har lett for å få stygge tanker om andre. Helt forferdelige tanker om andre. Og så går jeg rundt med dårlig samvittighet pga. disse fæle tankene. Selv om jeg oppfører meg mot dem som om ikke tankene eksisterer. Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: 51ab8...760
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #2 Skrevet 26. september 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har lett for å få stygge tanker om andre. Helt forferdelige tanker om andre. Og så går jeg rundt med dårlig samvittighet pga. disse fæle tankene. Selv om jeg oppfører meg mot dem som om ikke tankene eksisterer. Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: 51ab8...760 Hva mener du med forferdelige tanker? Jeg kan være ganske dømmende i tankene mine, men det er fordi at jeg ikke har det så bra. Så jeg prøver kanskje å finne feil hos andre, fordi at jeg føler meg så mislykket selv. Men jeg sier aldri noe stygt til noen, og er alltid snill utad. Jobber med å ikke være så ekkel i tankene. Det har egentlig ikke noe med andre folk å gjøre. Anonymkode: c02df...a97 1
Purple_Pixiedust Skrevet 26. september 2022 #3 Skrevet 26. september 2022 (endret) Jeg har lite stygge tanker om andre, bortsett fra folk som har vært veldig dårlig mot meg, men også der er jeg alt for tilgivende. Hva tror du selv er årsaken til disse tankene? Jeg kan jo si selv at jeg har spiseforstyrrelse og jeg kan få tanker om sterkt overvektige. Ikke fordi jeg på noen måte egentlig ser ned på de, men det trigger mine egne tanker om egen vekt og selvverdi. I perioder hvor spiseforstyrrelsen ikke er så sterk så får jeg også betydelig færre av slike tanker mot andre overvektige. På samme tid så har jeg full forståelse for overvektige fordi jeg sliter med mat selv. Har vært overvektig kun en kort periode i mitt liv, men min adferd rundt mat er ikke alltid bra. Kan det være lignende hos deg? En slags projeksjon? Endret 26. september 2022 av Purple_Pixiedust 1
Ambador Skrevet 27. september 2022 #4 Skrevet 27. september 2022 Jeg kjenner meg egentlig ikke igjen. Kan mislike noen eller bli irritert, men ikke ha stygge tanker vil jeg si. Vet ikke heller hva du legger i "stygge tanker"?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #5 Skrevet 27. september 2022 Nei det er ikke vanlig. Kanskje du er narsissist? Anonymkode: a5d61...046
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #6 Skrevet 27. september 2022 Jeg har stygge tanker om folk som er slemme mot andre. Anonymkode: 234ad...60a
Gjest Jon Are Skrevet 28. september 2022 #7 Skrevet 28. september 2022 Nei,.selvsagt ikke. Jobb med deg selv. Et sinn som dyrker ondskap kommer det ikke noe godt ut av.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #8 Skrevet 28. september 2022 Nå skal jeg gå mot strømmen og si at det er helt normalt. Man kan sjelden styre hvilken tanke som popper opp. Men man kan styre tankene etter de har kommet, og det ville jeg ha jobbet med. Nå er det vanskelig å vite hva du legger i stygge tanker, men ville møtt tankene med åpenhet og nysgjerrighet. Hvorfor tenker du dette? Handler det om deg, den andre personen, fordommer? Er det bare tanker, eller utvikler det seg til stygge reaksjoner eller handlinger? Er lettere å få noe man kan jobbe med om man vet hvor skoen trykker. Anonymkode: 85a56...1c0 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #9 Skrevet 4. oktober 2022 Helt normalt! Og det ville enhver psykolog vært enig i. Det er mulig at du ikke har det noe bra med deg selv på enkelte områder (de områdene tankene omhandler), men det sier ikke noe om din karakter som menneske. Det er det kun handlingene dine som gjør! Anonymkode: 8c421...602 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #10 Skrevet 4. oktober 2022 Det viktige her er at du ikke gjør noe ut av tankene dine. Og det gjør du jo ikke. Det tyder på modenhet at du klarer å skille disse to. Så du er helt normal. 😊 Anonymkode: 7779a...e9a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå