AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Skrevet 26. september 2022 Barnet går i privat barnehage. I dag poppet det inn mail fra barnehagens styrer, som informere at de fra januar kommer til å innføre makstid i barnehagen. De er usikre på hvor mange timer dette skal gjelde og at de vurderer enten et tak pr uke eller pr dag. Jeg er en av de som kommenterte i en tråd her tidligere om barn som er lenge i barnehagen. Den tråden irriterte kraftig. Den mailen jeg fikk i dag, var et slag jeg ikke så komme og som jeg ikke takler. Jeg vet at barnet har lange nok dager, men jeg som alenemor trenger også pengene. Hva kan jeg gjøre med dette? Jeg har virkelig ikke råd til å gå ned i stillingsprosent pga dette. Anonymkode: 0a419...9ff 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #3 Skrevet 26. september 2022 Hvor lange dager det er snakk om? Hør først ang dette og tenk etterpå Anonymkode: e9baf...b94 6
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #4 Skrevet 26. september 2022 Har de sagt noe om hvor lenge de ser for seg? Hvor lange dager har barnet? Vi har ikke makstid, men de jeg har hørt om her inne på kg har makstid på 9t dagen, er barnet der lenger enn det? Anonymkode: 20943...722
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #5 Skrevet 26. september 2022 Og som en over her skriver: Finn først ut hvor lange dager det er snakk om, så tar du bekymringene etterpå 😊 Anonymkode: 20943...722 11
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #6 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har de sagt noe om hvor lenge de ser for seg? Hvor lange dager har barnet? Vi har ikke makstid, men de jeg har hørt om her inne på kg har makstid på 9t dagen, er barnet der lenger enn det? Anonymkode: 20943...722 Jeg leverer 07:30 og henter da 16:30 eller 08:00 og henter rett før stengetid, 17:00 Er så redd for at gjør dette pga meg og lange dager til barnet. Anonymkode: 0a419...9ff 5
Sofakona Skrevet 26. september 2022 #7 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg leverer 07:30 og henter da 16:30 eller 08:00 og henter rett før stengetid, 17:00 Er så redd for at gjør dette pga meg og lange dager til barnet. Anonymkode: 0a419...9ff De gjør ikke dette pga deg, der er slik det er i dagens samfunn...vi må jobbe og med å jobbe 37,5 og det p komme til å fra jobb blir det ofte fra åpnings tid til stengetid... Vent og hør hva de tenker . Om det er snakk om 1 dag i uka så kansje du kan slutte tidligere? Få noen til å hente? Eller bytt barnehagen. Dette er jo noe dre må få beskjed om o god tid. Du er ikke alene da om å kansje måtte gjøre om på hverdager 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #8 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg leverer 07:30 og henter da 16:30 eller 08:00 og henter rett før stengetid, 17:00 Er så redd for at gjør dette pga meg og lange dager til barnet. Anonymkode: 0a419...9ff Som sagt, de tilfellene jeg har hørt om makstid er det snakk om 9t om dagen, så dersom det er tilfelle så kommer du innafor og trenger ikke bekymre deg 😊 men skjønner jo at du blir stressa Anonymkode: 20943...722 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #9 Skrevet 26. september 2022 Jeg ville stemt for makstid per uke. Mye lettere å kanskje få til en deal med jobben å begynne senere/gå tidligere 1-2 ganger i uken. Anonymkode: 0ae31...16a 7
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #10 Skrevet 26. september 2022 Det er makstid i barnehagen vår. Den er på 9 timer, og det går helt fint. Den er med slingringsmonn for de som trenger det, typisk aleneforeldre. Poenget er da at du skal kunne jobbe 8 timer, og ha 30 min til reise morgen og ettermiddag. De kan jo ikke ha strammere makstid enn det - det må jo være mulig å jobbe ved siden av tross alt🙈 Anonymkode: 8eb1a...70b 5
Toyah Skrevet 26. september 2022 #11 Skrevet 26. september 2022 Du får ha is i magen til du finner ut hva de mener med det. En del barnehagen har max tid 9 timer pr dag. Men de bør jo komme deg i møte etter behov. Snakk med dem. Vi valgte barnehage ut i fra tilbud og åpningstid. Vi tok den som hadde tilbud om 10 timers dag, åpningstid fra 07-17 (06.30-17.30 etter avtale) Vi har nesten aldri hatt ungene 10 timer i barnehagen, men det er befriende å kunne benytte seg av hele åpningstiden. Jeg har en veldig variabel jobb som lærer. Ungene har aldri vært lenger i barnehagen enn de har vært nødt til, men i noen perioder, har jeg ekstremt lange dager, som f.eks under eksamensperioden. 5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #12 Skrevet 26. september 2022 Vi har makstid i barnehagen hvor jeg jobber, den er på 45 timer i uken. Det har aldri vært noe problem og aldri opplevd at det har blitt tatt opp med noen av foreldrene. Du kan jo snakke med styrer nå og høre hva hen tenker, så løser det seg sikkert 😊 Anonymkode: 5f4b5...982
Arkana Skrevet 26. september 2022 #13 Skrevet 26. september 2022 Alle jobber 8 timer om dagen og man trenger tid til å komme seg til og fra jobb. Makstiden kan derfor umulig bli lavere enn 9 timer om dagen/45 timer i uken. 3
Drizzt Skrevet 26. september 2022 #14 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Barnet går i privat barnehage. I dag poppet det inn mail fra barnehagens styrer, som informere at de fra januar kommer til å innføre makstid i barnehagen. De er usikre på hvor mange timer dette skal gjelde og at de vurderer enten et tak pr uke eller pr dag. Jeg er en av de som kommenterte i en tråd her tidligere om barn som er lenge i barnehagen. Den tråden irriterte kraftig. Den mailen jeg fikk i dag, var et slag jeg ikke så komme og som jeg ikke takler. Jeg vet at barnet har lange nok dager, men jeg som alenemor trenger også pengene. Hva kan jeg gjøre med dette? Jeg har virkelig ikke råd til å gå ned i stillingsprosent pga dette. Anonymkode: 0a419...9ff Vent litt. Hvordan skal dette gjennomføres i praksis? At barna betaler kun for maks dette antallet timer i uka? Hvor mange timer i uka er det snakk om? I verste fall bytter du barnehage. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #15 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Barnet går i privat barnehage. I dag poppet det inn mail fra barnehagens styrer, som informere at de fra januar kommer til å innføre makstid i barnehagen. De er usikre på hvor mange timer dette skal gjelde og at de vurderer enten et tak pr uke eller pr dag. Jeg er en av de som kommenterte i en tråd her tidligere om barn som er lenge i barnehagen. Den tråden irriterte kraftig. Den mailen jeg fikk i dag, var et slag jeg ikke så komme og som jeg ikke takler. Jeg vet at barnet har lange nok dager, men jeg som alenemor trenger også pengene. Hva kan jeg gjøre med dette? Jeg har virkelig ikke råd til å gå ned i stillingsprosent pga dette. Anonymkode: 0a419...9ff Blir barnehageplassen billigere også da? Det får jeg virkelig håpe. Anonymkode: 9bc21...e01
Toyah Skrevet 26. september 2022 #16 Skrevet 26. september 2022 Drizzt skrev (20 minutter siden): Vent litt. Hvordan skal dette gjennomføres i praksis? At barna betaler kun for maks dette antallet timer i uka? Hvor mange timer i uka er det snakk om? I verste fall bytter du barnehage. Vi kunne velge om vi ville betale for 30- -35- 40-45-50 timer pr uke.
Blåttvann Skrevet 26. september 2022 #17 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Barnet går i privat barnehage. I dag poppet det inn mail fra barnehagens styrer, som informere at de fra januar kommer til å innføre makstid i barnehagen. De er usikre på hvor mange timer dette skal gjelde og at de vurderer enten et tak pr uke eller pr dag. Jeg er en av de som kommenterte i en tråd her tidligere om barn som er lenge i barnehagen. Den tråden irriterte kraftig. Den mailen jeg fikk i dag, var et slag jeg ikke så komme og som jeg ikke takler. Jeg vet at barnet har lange nok dager, men jeg som alenemor trenger også pengene. Hva kan jeg gjøre med dette? Jeg har virkelig ikke råd til å gå ned i stillingsprosent pga dette. Anonymkode: 0a419...9ff Jeg tror de gjør unntak for aleneforeldre så dette vil nok ikke gjelde deg, men du kan snakke med styrer eller pedleder i morgen. 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #18 Skrevet 26. september 2022 Hos oss var det 9 timer om dagen, det burde da virkelig holde . Anonymkode: 565d0...584
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #19 Skrevet 26. september 2022 Arkana skrev (2 timer siden): Alle jobber 8 timer om dagen og man trenger tid til å komme seg til og fra jobb. Makstiden kan derfor umulig bli lavere enn 9 timer om dagen/45 timer i uken. Alle jobber ikke 8 timer om dagen nei. Mange har 7,5 timer feks eller andre ordninger. Anonymkode: c4be5...610 3
Motelvibes Skrevet 26. september 2022 #20 Skrevet 26. september 2022 Har de lov til å gjøre dette egentlig? Hva om noe uforutsett skulle skje en dag, og da overstiger plutselig man kvoten. Har de glemt at de er en barnehage som skal være der for barna og foreldrene, ikke motsatt? (De skal være der for dere, ikke dere for barnehagen.) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå