AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Skrevet 26. september 2022 Har vært sammen med kjæresten i snart et år. Vi bor et lite stykke unna hverandre, og har barn på hver vår kant. Det første halvåret møttes vi 1-3 dager i ukene + i helger. Nå har han regelrett bosatt seg hos meg absolutt alle dager han ikke har barna. Jeg er ikke interessert i å ha noen samboer før mine barn/tenåringer har flyttet ut – jeg elsker alenetiden min, og ønsker ikke at barna mine skal måtte ha en ny mann i huset 24/7. Jeg er redd jeg kommer til å miste alt av følelser for ham dersom dette fortsetter, men hvordan i alle dager skal jeg klare å si til ham at dette blir for mye?! Jeg vil ikke for noe i verden såre ham, men jeg _trenger_ virkelig litt space her! 😔 Nå må jeg handle, lage middag, vaske klær ++ for en ekstra hele tiden, og det har jeg verken økonomi eller lyst til. Jeg vil veldig gjerne fortsette å være sammen med ham, men HVER DAG blir for mye! Jeg er definitivt ikke klar for en samboer ennå… Anonymkode: 570be...c3b 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #2 Skrevet 26. september 2022 Da må du si det til han da at du syns det blir for mye for deg. Anonymkode: 446df...ece 11 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #3 Skrevet 26. september 2022 Si fra at du vil være hos han noen av de dagene du ikke har barn da? Så kan han få handle inn til 2 og vaske etter 2. Forresten bør han ikke ta med klesvasken sin til deg - den er drøy!! Anonymkode: ed14b...f75 10 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #4 Skrevet 26. september 2022 Kjenner meg igjen i denne problemstillingen gitt. Du skriver at dette har du ikke økonomi til, det vil si at han ikke betaler deg noe for all den tiden han er hos deg? I tillegg har han bosatt seg hos deg uten at dere har avtalt å bo sammen? Da er han rett og slett frekk. Du får si rett ut til han, det er for tidlig å være samboer og du trenger egentid. Anonymkode: 10584...c10 8
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #5 Skrevet 26. september 2022 Begynn med å ikke putt klærne hans i vaskemaskinen din. Og inntil du tør å si at han skal være mindre hos deg, så må du ihvertfall kunne si at i dag er det din tur til å betale maten og lage middagen. Anonymkode: cce3f...982 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #6 Skrevet 26. september 2022 Han bør da betale for seg når han er hjem til deg i det minste. Du kan si at du har planer/får besøk. At det ikke passer med besøk fra han. Si at du ønsker å avtale dager han kan komme da du vil se venner osv. Han kan ikke forvente at døren din er åpen 24/7. den er litt frekk synes jeg. Anonymkode: 75ce7...1d0 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #7 Skrevet 26. september 2022 Sett grenser! Med en gang! Å blir han sur, så trenger han det nok. En person kan velge å reagere på grenser ved å bli sur og furten, eller ved å vise forståelse og se at de har tråkket over en grense. Du finner fort ut hva slags mann dette er da. Anonymkode: eba4a...2c0 7 1 2
Opsie Skrevet 26. september 2022 #8 Skrevet 26. september 2022 Personlig skulle jeg ønske det fantes flere damer som deg. Føler alt for mange damer har forventninger om at en før eller siden skal flytte sammen. Og det har jeg egentlig ikke spesielt lyst til. Men ja, du bør vel egentlig si ifra så fort som overhodet mulig. Bare si det som det er, at du likte det sånn som dere hadde det og at du ikke ønsker noen ny mannsperson i hus så lenge barna dine bor der. Siden han har barn selv, så er dette egentlig noe han bør ha stor forståelse for. 1 1 1
Mousj Skrevet 26. september 2022 #9 Skrevet 26. september 2022 Du er nødt til å ta praten. Det har sklidd ut og trengs avklaringer. Ta den i en rolig setting når det er bare dere to, og som en samtale. Du vil ha et forhold, men ikke samboerskap, jeg er i akkurat samme situasjon, men har vært tydelig på at det handler ikke om å ikke være glad i, men at forholdet er så digg når vi er kjærester og ikke hverdagspartnere. Det er lett for at det kan renne over for deg i en eksplosjon, og da kan det bli vanskelig å hanke inn igjen. Men jeg tenker at når det er slik du ønsker det, så skal det bli slik. Det er ikke lenger slik at alle damer trenger en 24/7 mann i livet sitt, men vil sette vilkårene selv. Håper du får ham til å forstå. 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #10 Skrevet 26. september 2022 Det er normalt når en tilbringer veldig mye tid hos kjæresten at en bidrar med mat og matlaging. Å snike skittentøyet sitt inn på vaskerommet er bare... 😱 At han ikke på eget initiativ har tilbudt seg å bidra hverken i kroner eller i arbeid, viser at du har fått en snylter i hus. Vær obs om han begynner å ta med seg mer og mer ting. Og la klærne hans ligge igjen i skittentøyet. Skal han snylte på strømmen og vaskemidlet ditt, så får han jaggu gjøre jobben selv! Anonymkode: cce3f...982 7 1
Arya2000 Skrevet 26. september 2022 #11 Skrevet 26. september 2022 En mann har flyttet inn til deg mot din vilje, uten å i det hele tatt spørre deg og du tør ikke si noe. Kan gi deg et forslag "jeg er veldig glad i deg og vil fortsette å være i et forhold med deg men jeg er ikke klar for å bli samboer. Vi kan treffes når jeg har barnefri". Blir han sur eller begynner å protestere er en sunn reaksjon fra din side og bli sint .Mistenker at du blir grovt utnyttet her. Han tramper som en dampveivals over grensene dine. Frekkhetens nådegave. 4 6
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #12 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): jeg elsker alenetiden min, og ønsker ikke at barna mine skal måtte ha en ny mann i huset 24/7. Enda har du åpnet opp hotelldøra for en som bor gratis, får gratis mat og gratis hushjelp? Stå opp for deg selv!! Mener det bare godt ❤️ Anonymkode: 1afcb...4de 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #13 Skrevet 26. september 2022 Du må bare si det rett frem som det er. Det må han tåle. Egentlig ganske frekt å bare bli værende hos deg sånn som en uavtalt samboer Anonymkode: 92686...c09 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #14 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har vært sammen med kjæresten i snart et år. Vi bor et lite stykke unna hverandre, og har barn på hver vår kant. Det første halvåret møttes vi 1-3 dager i ukene + i helger. Nå har han regelrett bosatt seg hos meg absolutt alle dager han ikke har barna. Jeg er ikke interessert i å ha noen samboer før mine barn/tenåringer har flyttet ut – jeg elsker alenetiden min, og ønsker ikke at barna mine skal måtte ha en ny mann i huset 24/7. Jeg er redd jeg kommer til å miste alt av følelser for ham dersom dette fortsetter, men hvordan i alle dager skal jeg klare å si til ham at dette blir for mye?! Jeg vil ikke for noe i verden såre ham, men jeg _trenger_ virkelig litt space her! 😔 Nå må jeg handle, lage middag, vaske klær ++ for en ekstra hele tiden, og det har jeg verken økonomi eller lyst til. Jeg vil veldig gjerne fortsette å være sammen med ham, men HVER DAG blir for mye! Jeg er definitivt ikke klar for en samboer ennå… Anonymkode: 570be...c3b Hvorfor må DU gjøre dette? Kan han ikke handle? Kan han ikke lage middag? Kan han ikke vaske klær? Anonymkode: 6671a...fa6 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #15 Skrevet 26. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Enda har du åpnet opp hotelldøra for en som bor gratis, får gratis mat og gratis hushjelp? Stå opp for deg selv!! Mener det bare godt ❤️ Anonymkode: 1afcb...4de Og du vet hvordan folk som utnytter vertskapet som gjester oppfører seg som samboere. Hint: ikke bedre.. Anonymkode: c4749...6a7 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #16 Skrevet 26. september 2022 Tøm kjøleskapet og spis på vei hjem fra jobb. Når han venter på middagen sin, så venter han forgjeves 😂😂😂 Når du er ungefri, selvsagt. Når du har unger er det lettere å si at det er for travelt med besøk Anonymkode: cce3f...982
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #17 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har vært sammen med kjæresten i snart et år. Vi bor et lite stykke unna hverandre, og har barn på hver vår kant. Det første halvåret møttes vi 1-3 dager i ukene + i helger. Nå har han regelrett bosatt seg hos meg absolutt alle dager han ikke har barna. Jeg er ikke interessert i å ha noen samboer før mine barn/tenåringer har flyttet ut – jeg elsker alenetiden min, og ønsker ikke at barna mine skal måtte ha en ny mann i huset 24/7. Jeg er redd jeg kommer til å miste alt av følelser for ham dersom dette fortsetter, men hvordan i alle dager skal jeg klare å si til ham at dette blir for mye?! Jeg vil ikke for noe i verden såre ham, men jeg _trenger_ virkelig litt space her! 😔 Nå må jeg handle, lage middag, vaske klær ++ for en ekstra hele tiden, og det har jeg verken økonomi eller lyst til. Jeg vil veldig gjerne fortsette å være sammen med ham, men HVER DAG blir for mye! Jeg er definitivt ikke klar for en samboer ennå… Anonymkode: 570be...c3b Hvorfor kan du ikke bare si fra? Hva tror du skjer, ts, om du sier til en person som påstår seg å bry seg om deg at du er like viktig som de er? At dine behov er likestilte hans behov? Tror du han dumper deg? Vel, da bruåydde han seg aldri om deg i børjan, så det er ikke noe tap. Tror du han blir sur, snurt eller furt? Vel, da brydde han seg ikke om deg i børjan, så det er ikke noe tap. Faktisk er det ikke ett eneste scenario der du sier fra og han responderer negativt som innebærer at han bryr seg om deg. Så tenk litt på det. Anonymkode: 70649...91e 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #18 Skrevet 27. september 2022 hva er egentlig greia med folk på Kvinneguiden, som tydeligvis aldri klarer å kommunisere med folkene dem er sammen med?? Anonymkode: 6462c...69c 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #19 Skrevet 27. september 2022 Det kan virke som at han mener at han har fått seg ny hushjelp. Har han ikke jobb, men venter på deg og at du skal kjøpe inn og lage mat til ham? Og i tillegg vaske klærne hans og være "mor i huset"? Du må selvfølgelig snakke med ham om dette, og at du ikke orker noe samboerskap. Tror også at du bør tenke gjennom hvilke følelser du har for ham, for jeg merker at du er ganske oppgitt og irritert. Anonymkode: b4522...112 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #20 Skrevet 27. september 2022 Han har sikkert merket de høye prisene for tiden og har ikke råd og bo alene. Grattis! Du har funnet en blakk snylter. Anonymkode: 35f18...c4e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå