AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Skrevet 26. september 2022 Hvordan håndterer dere uanmeldte besøk i helger der foreldre kommer på døra og spør etter deres barn? Anonymkode: f8764...b98
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #2 Skrevet 26. september 2022 Hvis de spør etter barnet, så er det vel ikke nødvendigvis "besøk"? Jeg har fulgt mitt barn for å ringe på hos nye venner da han var mindre og ikke helt turte selv, før han ble bedre kjent med dem. Men det var jo bare for å spørre om barnet ville bli med ut og leke eller hjem til oss, ikke for å komme på besøk. Eller er det en annen måte de gjør det på hos dere? Forventer de å komme inn? I såfall har jeg ikke opplevd det, men hadde nok bare sluppet dem inn og evt satt på kaffe. Med mindre vi var opptatt selvfølgelig. Anonymkode: 9c9cf...915 5 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #3 Skrevet 26. september 2022 Synes at det er veldig koselig. Vi må normalisere dette igjen. Det er ikke rart at voksne har sosial angst for å si det sånn. Anonymkode: b822b...3a0 31 3 9
Mekkapekka Skrevet 26. september 2022 #4 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Synes at det er veldig koselig. Vi må normalisere dette igjen. Det er ikke rart at voksne har sosial angst for å si det sånn. Anonymkode: b822b...3a0 Så enig! Når sluttet man med dette egentlig? Alt er så anstrengt nå, skal helst ikke forstyrre noen uten å avtale 3 uker frem i tid🤷♀️ 6 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #5 Skrevet 26. september 2022 Forklar gjerne litt tydeligere. Kommer de sammen med sitt barn på døra hos dere? Hva sier de når de kommer? "Er barnet ditt hjemme?" Er det foreldrene som snakker? Eller er det barnet deres som snakker? Er du sikker på at de forventer å få komme på besøk? Kan det være de lurer på om ditt barn vil bli med til dem? Eller om barna vil leke sammen ute? Kanskje synes de egentlig at det passer skikkelig dårlig å bli invitert inn, men er for høflige til å si nei... Bor de langt unna? Har de kjørt for å følge barnet sitt til dere? Følger de bare barnet bort fordi barnet ikke tør å gå alene? Er det en del av deres måte å lære barnet hvordan man spør om noen vil komme ut og leke? Anonymkode: 21cd7...703 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #6 Skrevet 26. september 2022 Opplever det bare fra foreldre til ett barn. Han er enebarn da, så de prøver nok å sosialisere så godt de kan. Men jeg syns ikke noe om det, og har bedt dem gi en lyd i forkant slik at vi voksne kan avtale. Mannen og jeg har begge fult opp med jobb/skole, og helgene er ofte fordelt etter beste evne. Har to på 3 og 4, samt en baby som krever sitt. Utfordringen når dette barnet kommer uanmeldt er at han kun leker med eldste, mens lillesøster blir lei seg og får ikke være med i leken. Da må jeg inn og ordne opp hele tiden, samtidig som babyen skal ha mat/bleier/legges osv. Mens når vi er alene kan de to eldste leke fint sammen i timesvis. Anonymkode: e3df2...89d 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #7 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan håndterer dere uanmeldte besøk i helger der foreldre kommer på døra og spør etter deres barn? Anonymkode: f8764...b98 bare hyggelig det, er vi opptatt sier vi fra når de kommer aldri et sur minne for det Anonymkode: 49aac...687 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #8 Skrevet 27. september 2022 God grunn til å h det ryddig:) Ikke noe problem, syns det er hyelig at folk ringer på her og ikke alt må avtales på forhånd. Anonymkode: 7661d...4aa 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #9 Skrevet 27. september 2022 Mekkapekka skrev (13 timer siden): Så enig! Når sluttet man med dette egentlig? Alt er så anstrengt nå, skal helst ikke forstyrre noen uten å avtale 3 uker frem i tid🤷♀️ Det tar et minutt å sende en melding og spørre om det passer. Jeg jobber turnus og er mye borte i ukedagene. I helgene syns jeg det er fint å ta det med ro og tilbringe tid med familien. Vi ligger i senga hele familien til langt ut på dagen. Gidder ikke å underholde en familie som kommer uanmeldt. Da blir jeg grinete. Anonymkode: ef442...d9b 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #10 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): God grunn til å h det ryddig:) Ikke noe problem, syns det er hyelig at folk ringer på her og ikke alt må avtales på forhånd. Anonymkode: 7661d...4aa Dette er grunnen til at jeg orker å ha det ryddig hjemme 🤣 Altså jeg liker å ha det ryddig rundt meg, men det er ikke alltid jeg har energi til det når ungene sover og kvelden kommer. Så tenker jeg hvis om atte dersom atte 😅 Anonymkode: 59198...19d 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #11 Skrevet 27. september 2022 Hvordan jeg håndterer det? Går berserk selvfølgelig. Kjefter opp de som ringer på, tramper med beina, og så skriver jeg om dem her på kg etterpå og ringer barnevernet. Anonymkode: 352c2...4ff 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #12 Skrevet 27. september 2022 Men for å svare seriøst; jeg blir overrasket og litt paff og tenker at det er veldig befriende! Så deilig at noen tør å ta slikt på sparket! Anonymkode: 352c2...4ff 6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #13 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette er grunnen til at jeg orker å ha det ryddig hjemme 🤣 Altså jeg liker å ha det ryddig rundt meg, men det er ikke alltid jeg har energi til det når ungene sover og kvelden kommer. Så tenker jeg hvis om atte dersom atte 😅 Anonymkode: 59198...19d Liker å ha det ryddig selv og det gir seriøst ekstra motivasjon til å rydde. Her er det mest mamma og venner av barna som kommer på besøk uanmeldt. Men gir jo en god følelse av å ha det rent og ryddig. Anonymkode: 7661d...4aa 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #14 Skrevet 27. september 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Det tar et minutt å sende en melding og spørre om det passer. Jeg jobber turnus og er mye borte i ukedagene. I helgene syns jeg det er fint å ta det med ro og tilbringe tid med familien. Vi ligger i senga hele familien til langt ut på dagen. Gidder ikke å underholde en familie som kommer uanmeldt. Da blir jeg grinete. Anonymkode: ef442...d9b Da må man ha nummer da. Det har ikke vi. Hadde elsket om noen kom innom spontant hos oss. Anonymkode: bb462...94a 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #15 Skrevet 27. september 2022 Jeg skulle gitt mye for uanmeldt besøk. Av barn kommer det masse men voksne holder seg unna. Ufattelig kjipt og på en måte ensomt egentlig. Anonymkode: 1eec9...b5f 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #16 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Da må man ha nummer da. Det har ikke vi. Hadde elsket om noen kom innom spontant hos oss. Anonymkode: bb462...94a Messenger eller DM på insta? Regner med at de fleste har det. Anonymkode: ef442...d9b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #17 Skrevet 27. september 2022 Mekkapekka skrev (På 26.9.2022 den 16.51): Så enig! Når sluttet man med dette egentlig? Alt er så anstrengt nå, skal helst ikke forstyrre noen uten å avtale 3 uker frem i tid🤷♀️ Og sånn skal det være. Skal ha privatlivet i fred. Anonymkode: 84aac...aab 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #18 Skrevet 27. september 2022 On 9/26/2022 at 3:50 PM, AnonymBruker said: Hvordan håndterer dere uanmeldte besøk i helger der foreldre kommer på døra og spør etter deres barn? Anonymkode: f8764...b98 Vi har en nabojente som er jevnaldrende med vår på 4 år. De ringer stadig på til hverandre og det er koselig med besøk. Vi bytter på å være hos de og hos oss, og hvis barna vil leke ute bytter vi foreldre på å bli med ut. Win win, naboen får litt barnefri og vi får litt barnefri. Hvis vi skal noe sånn at det ikke passer sier vi jo bare det. Men har ikke opplevd at foreldrene ringer på alene, barnet er alltid med . 🤔 Anonymkode: f14d9...b29 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #19 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (På 26.9.2022 den 15.50): Hvordan håndterer dere uanmeldte besøk i helger der foreldre kommer på døra og spør etter deres barn? Anonymkode: f8764...b98 Uff, hater det!! Det ringet alltid på når jeg sitter på do, ikke er påkledd, står i dusjen eller noe sånt. Send melding først! Anonymkode: 3525f...e03 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #20 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg skulle gitt mye for uanmeldt besøk. Av barn kommer det masse men voksne holder seg unna. Ufattelig kjipt og på en måte ensomt egentlig. Anonymkode: 1eec9...b5f Ensomt? Hvorfor det? Jeg hater uanmeldt besøk som pesten, men har da mange venner og er ikke ensom av den grunn. Det har jo ingenting med hverandre å gjøre.. Anonymkode: 3525f...e03 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå