AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Skrevet 26. september 2022 Leste i den andre tråden og der var det flere som ikke ville det, og jeg undrer meg på hvorfor? Greit om det er snakk om uoppdragne barn som er helt umulig, men for noen så var det ingen barn inn. Er dere ikke redd for at ditt barn skal bli ekskludert? Er det greit at ditt barn er på besøk hos andre? Er dere ikke "redd" for hva andre skal tenke om det? Jeg syns bare det høres så rart, kaldt og avvisende ut. Her går det på rundgang, både besøk, middag og overnatting. Og jeg syns det er naturlig å "dele" på det. Anonymkode: b9104...4a6 8
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #2 Skrevet 26. september 2022 Nei… Sist gang ble det gjort hærverk for mange tusen her. Lim i sluken, lim i shampoflasker, ble stjelt linser og bakepulver(!) rød tusj på sofaen, revet ned bilderammer som ble ødelagte, rotet inni skapene på badet, sminken og alt. Det meste måtte bare kastes. Limte fast foten på vaskemaskina så dempingen ble ødelagt og maskina måtte repareres pga det. Med trang økonomi fra før, ble det for mye. Pluss at de ropte og hylte sånn at naboene reagerte. Sånt orker jeg ikke når de er over 12 år gamle…. Anonymkode: d5aee...5cd 5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #3 Skrevet 26. september 2022 Jeg vil og ikke vil. Jeg har mine dårlig og bra dager og ikke alltid det passer med barn her hjemme. Jeg er også redd for at det skal være for uryddig her hjemme og tør da ikke ha barn på besøk ( det er ryddig, men redd det ikke er etter andre sin standard, og på mine dårlig dager orker jeg ikke så mye) Jeg liker bedre å få beskjed at min sønn tar med venner hjem imorgen..en at han kommer med folk på døra etter skolen...pluss ikke alltid det passer. Pluss min sønn kjeder seg fort her hjemme...hos andre barn har de ofte trampoline, store hus,hage etc. Så jeg vil ha venner her, men da må også sønnen min passe på at de skal være på rommet hans og ikke fly opp og ned. Anonymkode: 21d61...0ec 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #4 Skrevet 26. september 2022 Moren til barna som jeg er stemor for. Har sakt klart og tydelig at hun ikke har noe behov for å være sosial med andre enn familien. Da trenger ikke barna det heller 🤦♀️ Heldigvis har barna mange venner og bruker hele uken hos oss på å være sosiale. Her er alle velkomne 🙂 Anonymkode: 95090...cd4 3 6
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #5 Skrevet 26. september 2022 Fordi vil ha fred i hjemmet ikke mangen hylende unger. Hyle å leke høyt får dem gjøre ute. Middag får dem spise hjemme hoss seg selv betaler ikke ekstra når vi har trang økonomi. Og overnatting er sjeldent! Det tar mye energi man ellers kunne spart. Anonymkode: c6d1d...913 7
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #6 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi vil ha fred i hjemmet ikke mangen hylende unger. Hyle å leke høyt får dem gjøre ute. Middag får dem spise hjemme hoss seg selv betaler ikke ekstra når vi har trang økonomi. Og overnatting er sjeldent! Det tar mye energi man ellers kunne spart. Anonymkode: c6d1d...913 Årets forelder Anonymkode: 8e349...1b6 17 11
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #7 Skrevet 26. september 2022 Dårlig plass, og vi har tidligere opplevd tyveri av både lommebok og mobiltelefon. Det føles tryggere å la dem være ute på trampolina i hagen enn at de skal romstere rundt inne. Anonymkode: dbe2e...e0d 4
Eplejuice123 Skrevet 26. september 2022 #8 Skrevet 26. september 2022 (endret) Har snart 4 unger selv, og mine eldste er både med andre hjem, og har venner med hjem. Middag og evnt lørdagsgodt er selvsagt inkludert, og da gjerne noe ekstra godt. Vi i foreldregruppa er rause med hverandre:-) Av og til overnatting, men da blir de henta på formiddagen. Jeg gjør dette fordi ungene skaper gode opplevelser og bånd utenfor skolen, som er viktig. I tillegg har jeg et sjenert barn, så den innsatsen har hjulpet! Endret 26. september 2022 av Eplejuice123 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #9 Skrevet 26. september 2022 Skulle ønske det var mer «frilek» blant barna i nabolaget, slik som jeg vokste opp med på 90-tallet. Nå skal alt avtales, ingenting skjer spontant. Ingen som kommer og ringer på døra. Mitt barn er veldig sosialt og elsker å besøke folk. Ringer gjerne på til jevnaldrende og spør om de vil bli med ut å sykle etc! Jeg er veldig åpen med foreldrene og har flere ganger sagt at de gjerne må sende ungene til oss om ettermiddagen, om det ikke passer så sender vi dem hjem igjen. Istedet for å hele tiden måtte spørre og avtale på sms… Skjer vel en gang i skuddåret at noen ringer på døra her🙄 Anonymkode: f749a...ea3 8
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #10 Skrevet 26. september 2022 Vi har det kjemperotete og jeg er kronisk syk så orker ikke ha folk på besøk stort sett fordi jeg ikke har energi til å gjøre meg og huset presentabelt, og mannen min er glad i å få ha litt alenetid etter en lang dag med å ordne alt. Men eldstejenta har ofte med en nabojente med hjem, de går inn og ut. Det går helt fint, barn bryr seg ikke om det er rotete. Det skal jo ikke gå utover barna at vi voksne er slitne og syke Anonymkode: c81f8...740 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #11 Skrevet 26. september 2022 Jeg er alene med 2 barn og midt i samlivsbrudd. Har det ikke presentabelt nok til besøk. Men har endel besøk av slekt og naboer. Trenger ikke de fra barnehagen som bare er bekjente i tillegg. Anonymkode: b15a9...90a 2
Kaisada Skrevet 26. september 2022 #12 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei… Sist gang ble det gjort hærverk for mange tusen her. Lim i sluken, lim i shampoflasker, ble stjelt linser og bakepulver(!) rød tusj på sofaen, revet ned bilderammer som ble ødelagte, rotet inni skapene på badet, sminken og alt. Det meste måtte bare kastes. Limte fast foten på vaskemaskina så dempingen ble ødelagt og maskina måtte repareres pga det. Med trang økonomi fra før, ble det for mye. Pluss at de ropte og hylte sånn at naboene reagerte. Sånt orker jeg ikke når de er over 12 år gamle…. Anonymkode: d5aee...5cd Hvor var de voksne? 7 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #13 Skrevet 26. september 2022 Kaisada skrev (2 minutter siden): Hvor var de voksne? Vi var i møte en liten time og de er såpass gamle at de fint klarte seg en time hjemme. Men de ungene som var hos oss, gjorde bare hærverk mens mitt barn forsøkte å hindre de men de overtok helt. Aldri opplevd sånt før. Alltid vært veloppdragne unger på besøk. Anonymkode: d5aee...5cd 1 1
Mizzy Skrevet 26. september 2022 #14 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi vil ha fred i hjemmet ikke mangen hylende unger. Hyle å leke høyt får dem gjøre ute. Middag får dem spise hjemme hoss seg selv betaler ikke ekstra når vi har trang økonomi. Og overnatting er sjeldent! Det tar mye energi man ellers kunne spart. Anonymkode: c6d1d...913 Hvorfor fikk du barn egentlig? 8
Toyah Skrevet 26. september 2022 #15 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi vil ha fred i hjemmet ikke mangen hylende unger. Hyle å leke høyt får dem gjøre ute. Middag får dem spise hjemme hoss seg selv betaler ikke ekstra når vi har trang økonomi. Og overnatting er sjeldent! Det tar mye energi man ellers kunne spart. Anonymkode: c6d1d...913 Hva sparer du energien til? Hva skal du bruke den til? 10 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #16 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Leste i den andre tråden og der var det flere som ikke ville det, og jeg undrer meg på hvorfor? Greit om det er snakk om uoppdragne barn som er helt umulig, men for noen så var det ingen barn inn. Er dere ikke redd for at ditt barn skal bli ekskludert? Er det greit at ditt barn er på besøk hos andre? Er dere ikke "redd" for hva andre skal tenke om det? Jeg syns bare det høres så rart, kaldt og avvisende ut. Her går det på rundgang, både besøk, middag og overnatting. Og jeg syns det er naturlig å "dele" på det. Anonymkode: b9104...4a6 Helt enig. Jeg har måtte sette noen begrensninger på en av venninnene da ingen slipper inn der og hun alltid er her. Så da ber jeg de være ute, og at overnatting er annenhver gang. Ellers syns jeg det er super koselig med besøk så lenge de oppfører seg o rydder etter seg. Anonymkode: cc85b...a45 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #17 Skrevet 26. september 2022 Hyggelig at barna har venner, men noen ganger orker jeg ikke en skokk med ropende 6 åringer her inne 🙈 så de kan være her, men helst ikke hver dag. Anonymkode: 0f332...e34 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #18 Skrevet 26. september 2022 Når jeg har fri og kan være tilstede,ok. Men jeg jobber mye, har mange vakter, faren som har Parkinson, 3 barn. Det er veldig lite tid igjen. Egentlig er vi nesten aldri hjemme på ettermiddagen for da er treninger og musikkskoler. Så når jeg en sjelden gang blir alene hjemme så sitter jeg bare og slapper av. Men utenom denne tiden og dette året som har vært veldig krevende, har jeg avtalt besøk eller barna har hatt besøk av venner der jeg har ansett barna som stabile og oppdragne. Barna som trenger oppfølging kan ikke være hjemme alene hos meg. Mine barn kan ikke passe på dem. Feks vi har nabo som er under utredning. Jeg vet ikke om det barnet vil åpne vinduet og hoppe og jeg vil ikke tenke på det mens jeg er på jobb feks. Anonymkode: 508a1...db8 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #19 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi vil ha fred i hjemmet ikke mangen hylende unger. Hyle å leke høyt får dem gjøre ute. Middag får dem spise hjemme hoss seg selv betaler ikke ekstra når vi har trang økonomi. Og overnatting er sjeldent! Det tar mye energi man ellers kunne spart. Anonymkode: c6d1d...913 Du hørtes ikke så veldig hyggelig ut. Anonymkode: c3edf...5a8 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #20 Skrevet 26. september 2022 Barn er velkommen ute, eller inn om de er på rommet. Vi har ikke stor plass, stue og kjøkken i ett på ca 40-45kvm. Da blir det veldig trangt her om barna skal hoppe rundt her. Ofte klarer de ikke å være på rommet,så da må de gå ut. Snakker om barn på 8år +... Anonymkode: 3aad7...a82 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå