AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Skrevet 26. september 2022 Jeg vet ikke hvorfor jeg tenker på dette eller bekymrer meg, men de siste dagene har jeg blitt redd for dette. Har ikke vært redd for abort før nå. Er 4 måneder på vei, har vært på tidlig fosterdiagnostikk, vanlig ultralyd for 1 uke siden + jordmor som hørte hjerter så er jo helt ubegrunnet. Har jobbet med to stykker hvor ene døde i måned 6, andre dager før fødsel. Er dette vanlig eller er babyen syk når slikt skjer? Anonymkode: c1819...b84
Gjest Chicchi Skrevet 26. september 2022 #2 Skrevet 26. september 2022 Nei, det er ikke vanlig. Men det er nok vanlig å tenke sånn. Alle kjenner noen som kjenner noen som har opplevd slike skrekkelige scenarier, og selv om det er lettere sagt enn gjort, må du prøve å lukke ørene og stole på kroppen din. Om ikke så veldig lenge kjenner du kanskje de første bevegelsene (det kan også drøye en stund) og da vil du etter hvert få daglige bekreftelser på at baby har det bra. Alle fostre som spontanaborteres gjør det av en grunn; de hadde ikke klart å leve utenfor livmoren. Har du en venninne eller partner du kan snakke med når du blir urolig? Kan du ringe moren din? Sånne ting er godt å snakke om, og selv om noen sikkert vil si at du bekymrer deg unødig, så er det helt naturlig. Man blir veldig opptatt av sin egen graviditet, særlig hvis det er første. Men hold deg til statistikk. De fleste klarer seg helt fint. Med deg sagt, om du virkelig har en uggen magefølelse, får du spandere på deg en ekstra sjekk hos jordmor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå