Gjest gjest1 Skrevet 24. januar 2006 #721 Del Skrevet 24. januar 2006 Uff... ANER ikke hvor mye alkohol vi skal beregne til bryllupet... ← Er det så vanskeleg då? Kor mange gjester blir de? Det er 4 cl sprit i ein drink, det går altså 25 drinkar på 1 liter sprit. Det kan jo vere greit å vite. Til middagen er det greit å rekne ei halv flaske vin i snitt per pers! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 24. januar 2006 #722 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Thanks snuppi Men er ikke så lett å regne.. Noen drikker mer, andre mindre Noen øl, og andre kun sprit.. Finner nok utav det. takk for pekepinn! Endret 24. januar 2006 av Epica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. januar 2006 #723 Del Skrevet 24. januar 2006 Thanks snuppi Men er ikke så lett å regne.. Noen drikker mer, andre mindre Noen øl, og andre kun sprit.. Finner nok utav det. takk for pekepinn! ← Trur det er ein tommelfinger-regel å rekne ein drink i timen per gjest... Nokon drikk meir, andre mindre. Vi vil prøve å ha rikeleg av det meste.. Ein samtale med nokon på polet vil nok kunne hjelpe. Noko de også kan gjere, som vi har tenkt å prøve på når vi veit kven som kjem i bryllupet, er å sette seg ned med gjestelista og prøve å rekne på kor mykje kvar person drikk. Folk er forskjellige, og de kjenner gjestene dykkar betre enn dei tilsette på vinmonopolet! Lukke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 24. januar 2006 #724 Del Skrevet 24. januar 2006 Hm... Ja, får regne på det veslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. januar 2006 #725 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Må ringe fotografen idag. De skulle ta kontakt på nyåret, men har ikke hørt noe.. Igår hadde jeg besøk av ei venninne, kjempekoselig! Første sesong av Carnivale har kommet ned, så får vi se om det er så bra som Bethina sier .. Endret 25. januar 2006 av Epica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 25. januar 2006 #726 Del Skrevet 25. januar 2006 Goood morning!! Klarer du til og med å tenke bryllup før kl 09 om morran? Ha en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 25. januar 2006 #727 Del Skrevet 25. januar 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. januar 2006 #728 Del Skrevet 25. januar 2006 Hadde helt glemt fotografen, og kom plutselig på det idag Grace Er opplagt idag for en gangs skyld, for normalt klarer jeg ikke å tenke Sovet godt du da? IdaH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. januar 2006 #729 Del Skrevet 25. januar 2006 4 l sprit...? = 2 drinker til hver ? kasser øl = 25 l vin til middagen? = 1/2 flaske vin hver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. januar 2006 #730 Del Skrevet 25. januar 2006 Blir 47 stk i bryllupet til nå.. Hadde blitt slutt mellom et par som skulle komme. Må huske å purre hvis vi ikke har fått svar fra alle i begynnelsen av neste mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. januar 2006 #731 Del Skrevet 25. januar 2006 4 l sprit...? = 2 drinker til hver ? kasser øl = 25 l vin til middagen? = 1/2 flaske vin hver ← 4 l sprit er kanskje litt lite? Eller, spørs jo kor mykje de skal ha av anna då, skal de ha sterkvin som Baylis og slikt? Du kan sjå på alkohol-lista vår, vi blir 50 vaksne i vårt bryllup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. januar 2006 #732 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Kanskje litt lite veslo.. Men skal ha Baileys også ja *springeåsepålistadi* Denne lista? : 5 liter sprit (25 drinkar per flaske) 18 flasker alkohol-vin 6 flasker alkohol-fri vin 3-4 flasker konjakk 3 (1,5 liters) flasker baylis 50 (0,5 liters) boksar cider/rusbrus 5 kassar øl ...... + massevis av mineralvann Ringte fotograf istad. De var litt sene med å sende ut info og depositum for fotograferinga. Hun ba meg ringe å avtale et møte om ca 1 mnd, som skal skje ca 1 mnd før bryllupet. Endret 25. januar 2006 av Epica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jettes Skrevet 25. januar 2006 #733 Del Skrevet 25. januar 2006 Tidlig på han du ser jeg Tror jeg ahr vert like tidlig ute jeg også i dag La meg tidlig i går så er ganske uthvilt Deiligt Vi skal møte catering folka neste uke,så da blir det vel regna på hvor mye vin det blir til maten,vi skal ikke spandere noe til kaffi,hadde blitt alt for dyrt til 140 gjester Så får vi ikke lov til det heller for der er bar Men broren min snakker om en lommelerke da hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. januar 2006 #734 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Jobber hver dag Jettes. Ellers hadde jeg nok godt i senga mi ja.. Kom på at vi må ta med kaffe.. Men må nok få tak i flere termoser 140 ja.. Ganske så mange! Masse slekt også? Vi har omtrent bare venner. Må ta telefon til cateringselskapet vi også snart.. Har enda ikke sagt ifra om meny.. Det blir nok: Asparges m/ holandaisesaus til forrett. Vegetarrett til meg (aubergine, soyakjøtt eller noe) m/ fløtegratinerte poteter. Brasiert oksestek med fløtegratinerte poteter. Ostekake m/ jordbærsaus til dessert. Hva med dere? Endret 25. januar 2006 av Epica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. januar 2006 #735 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Sendte mail til cateringfirma om meny nå.. Håper det går iorden, at kuvertpris kommer på max 350,- etter det jeg valgte av mat. *fikk e-mail* Endrer forrett fra Indrefilet til Oksestek da det blir billigere. Kuvertprisen blir 350 Endret 25. januar 2006 av Epica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jettes Skrevet 25. januar 2006 #736 Del Skrevet 25. januar 2006 JA det er mye familie,"bare" 33 venner. Det er jeg som har mest familie da,og mange søskenbarn. Det hørtes godt ut Vi skal ha Kalvemedaljong med røstipoteter til middag skalldyrsalat til forrett og lune skogsbær med vanilje is til dessert Det blir 310 per kuvert,da har vi fått litt familie rabatt Søskenbarnet til samboer sitt søskenbarn som er sjef Men det blir jo vin også da,tenkte og ha barnemeny eller noe til barna,blir vel ca 6 barn som skal ha det,men hvet ikke hva det skal ver enda da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. januar 2006 #737 Del Skrevet 25. januar 2006 Koselig med så mange gjester Jettes Gleder meg til en good middag, gode venner & full fest etterpå! 310 var billig, så bra! Mmmm, desserten hørtes fantastisk god ut.... Ja noen barn kan være kresne, får håpe dere kommer på noe lurt! Sola skinner idag, deilig! Ikveld skal jeg bare slappe av.... Kanskje lage noe hjemmelaga pizza idag også, så jeg får brukt champignongen før den råtner.. Hva med deg, slappe av du også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jettes Skrevet 25. januar 2006 #738 Del Skrevet 25. januar 2006 Hørtes deiligt ut med hjemmelaget pizza,jeg må lage en rask middag når jeg kommer hjem,så den blir vel ikke all verden..... Skal vel bare slappe av ja,men skal innom brudeburikken etter jobb nå for å betale brudekjolen Klare ikke å la ver å se på den,er innom siden til pronovias hele tiden Helt forelsket Så mamma skal hente eldsta i barnhagen,menst minsta blir vel levert litt senere Har funnet ut at 310 ikke var så dyrt for en kuvert,men syntest først at det var gasnke dyrt da,men vi må jo betale for serveringshjelp att på til da? Må dere det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. januar 2006 #739 Del Skrevet 25. januar 2006 Ja, kjolen du valgte var nyyydelig Jettes ... Er ekstra deilig når du har betalt, da er den DIN.. Blir ofte kjappe middager for oss også, vet hva du mener! Tror det er inkludert servitører. Vi fikk en samla pris på ca 30.000,- inkl ALT utenom alkohol (Kjøper selv). Hva med dere, hva blir samlet pris? Vi har vel ca 4 servitører til middagen & 1-2 i baren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 25. januar 2006 #740 Del Skrevet 25. januar 2006 Høres ut som en bra pris på mat og servitører! (selv om vi ikke var i nærheten av å betale så mye..men det er jo takket være kokke-mannen..) Hadde tenkt til å lage hjemmelaget pizza i dag jeg også faktisk! Men det var før jeg fant ut at jeg kun har svinekjøtt og ingenting annet å ha på..og lønningen har enda ikke kommet...så da blir det brødskiver på meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg