Gå til innhold

Bore hull i treskaft som passer til et par strips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har laget hull i treskaft, f eks slike som man kjøper på Biltema, som vil være passelig store til å føre et par strips igjennom? Hvor stort bor? Og før noen sier noe nedsettende - jeg er totalt ti tommeltotter når det gjelder slikt som dette. Så er på tankestadiet i prosjektet mitt, og trenger bare å vite at det lar seg gjøre :)

Anonymkode: ff894...987

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte du kosteskaft? Jada, relativt enkelt å bore gjennom dem. Du trenger et trebor og en drill. Diameter på hullet vil jo avhenge av hvor tykk stripsen er, men jeg vil tippe 5-6mm vil være nok. 

Bare sørg for at kosteskaftet ligger fast og stødig når du begynner å bore, for det er lett å få veldig vondt i fingeren om den ruller avgårde. 

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet

Da kjøper du ett bor som er litt bredere enn stripsen :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2022 den 14.57):

Noen som har laget hull i treskaft, f eks slike som man kjøper på Biltema, som vil være passelig store til å føre et par strips igjennom? Hvor stort bor? Og før noen sier noe nedsettende - jeg er totalt ti tommeltotter når det gjelder slikt som dette. Så er på tankestadiet i prosjektet mitt, og trenger bare å vite at det lar seg gjøre :)

Anonymkode: ff894...987

Jeg jobber med treverk hver dag. Hvor langt er dette emnet og hvor store strips skal du føre gjennom der? Hvor nøyaktig må dette være? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...