AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Skrevet 26. september 2022 Hvis det er relevant så er jeg en heterofil ung kvinne. Jeg har latt merke til at jeg bryr meg mer om menn enn om kvinner på flere områder. Jeg kan se for meg at en mannlig venn dør og blir mye mer sentimental enn om jeg ser for meg at en kvinnelig venn dør. Jeg har også opplevd å miste et par mannlige venner til døden og jeg blir så oppriktig lei meg, men kan ikke se for meg at jeg hadde blitt like lei meg om en venninne døde! Hadde blitt lei meg så klart, men føler ikke at det hadde blitt på samme måte. Jeg har ikke barn, men klarer ikke helt å se for meg at jeg hadde blitt like i en datter som i en sønn heller. Hvis jeg ser artikler om at en ung mann har dødd/blitt drept what ever så føler jeg mye sterkere på det enn om det hadde stått om en ung kvinne. Jeg skjønner ikke hvorfor det er sånn. Jeg syns det er veldig rart. Er der fler som opplever dette eller har noe forklaring på det ? Jeg har på ingen måte noe imot verken kvinner eller menn så det er ikke noe sånt som ligger til grunne for det. Anonymkode: e5311...4e8
Gjest AnonymVestlending Skrevet 26. september 2022 #2 Skrevet 26. september 2022 Så vidt jeg har skjønt så er dette motsatt for folk flest. Har lest at både menn og kvinner er mer positivt innstilte til kvinner, og bryr seg mer om de. Det er visstnok trenden, så er det jo mange som bryr seg mest om menn. Hvorfor det er slik, aner jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #3 Skrevet 26. september 2022 AnonymVestlending skrev (3 minutter siden): Så vidt jeg har skjønt så er dette motsatt for folk flest. Har lest at både menn og kvinner er mer positivt innstilte til kvinner, og bryr seg mer om de. Det er visstnok trenden, så er det jo mange som bryr seg mest om menn. Hvorfor det er slik, aner jeg ikke. Hmm.. det er også sånn at hvis en kvinnelig venn forteller meg om noe kjipt som har skjedd dem så får jeg ikke like mye medfølelse. Jeg later jo som, men jeg kjenner det ikke så dypt. Hvis en mannlig venn kommer å forteller om noe vondt, så stikker det i hjertet og jeg får omtrent morsinstinkt tror jeg (uten å egt vite hva det vil si å ha morsinstinkt) - ts Anonymkode: e5311...4e8
herzeleid Skrevet 26. september 2022 #4 Skrevet 26. september 2022 Som andre er inne på tror jeg generelt trenden er motsatt, men det er tross alt bare en trend. Skal en teoretisere vilt kan en kanskje tenke seg at det å ha mindre sympati med kvinner er et konkurransefortrinn i "spillet" om en mann, og at det er der dette kommer fra (selvfølgelig ikke bevisst).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå