Gå til innhold

Hvorfor starter julen så tidlig? Jeg blir mer og mer irritert på den!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er faktisk ikke jeg i Norge, men hører rykter om at det allerede har begynt å komme juleting? Isåfall vet jeg det starter i oktober likevel. Var dette egentlig vanlig før? Hvorfor i helvete skal julen begynne å ta plass allerede nå? Det er ikke jul enda!! Miljø meg midt i rævva, hadde politikerne tenkt så på det så hadde ikke jula fått starte før desemeber. Men når det er penger å tjene å folk går rett på så…

Anonymkode: e3b7b...850

• Liker 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å har ikke sett noe til jula enda her hvor jeg bor, men er enig at den trenger liksom ikke begynne så tidlig. 

• Liker 2
Skrevet

Kakemennene kom i butikken allerede halvveis i september. 

Og ja, det er en forbanna uting. Det som er stas med juleting, er jo at de kun er tilgjengelige en kort periode. Om de er her hele året mister de det spesielle. Det er som å ha pannekaker til middag hver dag. 

Anonymkode: 83568...957

• Liker 10
Skrevet

Synes det er en uting at kakemennene har kommet i butikken allerede. Hvorfor kan vi ikke vente til desember 😑

• Liker 9
Skrevet

Jeg orker ikke å bry meg om dette. Jeg klarer helt fint å ikke føle noe press til å kjøpe noe juleting eller få julestemning. 

De som har dårlig råd vil kunne fordele innkjøpene over flere måneder og det tenker jeg er fint for dem.

Anonymkode: 0f022...007

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Så skumnisser på clas Ohlson for 2 uker siden. Tragisk. Men folk kjøper og pengene rår.

Anonymkode: 72789...961

• Liker 4
Gjest Hottentått
Skrevet

Kakemenn og adventstaker på coop extra. Greit at jeg selv klarer å stå imot å handle, men det er jo kjedelig å ha jul i miljøet rundt seg fra september til januar. Mister litt av magien.

Skrevet

Her har de og fått en del julegreier i disse dyre interiørbutikkene :nori:

Anonymkode: c44cb...110

• Liker 1
Skrevet

De fleste varer kommer ut i butikken midt av oktober...men ofte kommer der mer når oktober/ halloween er over 

Jeg elsker julen, og starter i november:) men ja de kunne ventet til 1 nov

• Liker 3
Skrevet

Er allerede julepynt og diverse i butikkene. Litt merkelig kombo med sommertemperaturer enda. 

• Liker 2
Skrevet

Her vi bor, har jeg ikke sett noe til jula enda. Jeg elsker jula og irriterer meg ikke over at det kommer tidlig i butikken, men kjøper ikke noe selv før i november/desember. Eneste gangen jeg har irritert meg, var første året etter at datteren vår hadde fått diagnosen diabetes type 1 og sukkerfri julebrus var ganske nytt. Da jeg skulle kjøpe det til jul, var det allerede utsolgt... Det kom da i butikkene i oktober eller noe. Har også opplevd at det er tomt for julemarsipan og julekalendere når vi kommer til 1. desember, det syns jeg jo er litt dumt, da.

Anonymkode: 07dd0...acc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nå er faktisk ikke jeg i Norge, men hører rykter om at det allerede har begynt å komme juleting? 

Du bor ikke i Norge men irriterer deg over at juleting kommer tidlig i butikkene her? Da har du lite å gjøre der du bor😂

Anonymkode: d0f99...ab9

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Motelvibes skrev (1 minutt siden):

Er allerede julepynt og diverse i butikkene. Litt merkelig kombo med sommertemperaturer enda. 

De feirer da jul på steder med sommertemperatur, jul på stranda i Australia kan anbefales. :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De feirer da jul på steder med sommertemperatur, jul på stranda i Australia kan anbefales. :) 

Jo men nå bor vi i Norge så det er irrelevant.

Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Det kommer jo tidlig, fordi folk handler. Butikkene ver det er et marked for det, så da starter de tidlig

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er faktisk ikke jeg i Norge, men hører rykter om at det allerede har begynt å komme juleting? Isåfall vet jeg det starter i oktober likevel. Var dette egentlig vanlig før? Hvorfor i helvete skal julen begynne å ta plass allerede nå? Det er ikke jul enda!! Miljø meg midt i rævva, hadde politikerne tenkt så på det så hadde ikke jula fått starte før desemeber. Men når det er penger å tjene å folk går rett på så…

Denne diskusjonen kommer hvert år. Det er lenge siden enkelte ting begynte å komme allerede i slutten av desember.

At man får kjøpt juleting i butikkene, er dog ikke det samme som at jula kommer tidlig. Du bestemmer selv når du ønsker å starte den 🙂

Tror du det hadde blitt en stor miljøbesparelse på at folk kjøpte ting bare i desember? Og vil du bo et land der politikerne bestemmer når du kan kjøpe julemarsipan og julebrus? 😄

Anonymkode: a14a7...a27

Skrevet

Greit å ikke dra ut i butikker, da merker man det ikke😅

Anonymkode: 627c2...a42

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Denne diskusjonen kommer hvert år. Det er lenge siden enkelte ting begynte å komme allerede i slutten av desember.

At man får kjøpt juleting i butikkene, er dog ikke det samme som at jula kommer tidlig. Du bestemmer selv når du ønsker å starte den 🙂

Tror du det hadde blitt en stor miljøbesparelse på at folk kjøpte ting bare i desember? Og vil du bo et land der politikerne bestemmer når du kan kjøpe julemarsipan og julebrus? 😄

Anonymkode: a14a7...a27

Skrevet

Ja, den kommer i september/oktober hvert år. Men jeg blir jo ikke irritert på julen av den grunn, er jo ikke dens feil. Blir irritert på de som starter så tidlig - og folk som kjøper juleting så tidlig slik at de opprettholder dette.

Anonymkode: 996af...9d3

• Liker 1
Skrevet

Har gitt litt opp dette. Det er jo forretningsstanden som har presset dette ned over hodet på folk og de svakeste av oss faller selvfølgelig for dette. Det er synd for det ødelegger gleden med julen når skumnisser er å få kjøpt samtidig som man går i shorts. Det er liksom ingen begrensing. Alt skal overkonsumeres. Om noe er bra og fint så eksponeres vi for det helt til det er brukt opp og hverdagsliggjort.

De som sier at det bare er å la være å kjøpe aner ikke hva de snakker om. Dette er noe som i ukene fremover kommer til å gjennomsyre hele tilværelsen. Det er ikke noe vi ikke kan late som eksisterer. Derfor ødelegger det for oss som gjerne vil ha en jul i jula og ikke et kvart år.

Anonymkode: 64dc6...29a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...