Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei,

Er det noen som kjenner til når man kan få pleiepenger med nyfødt? Vi har fått babyen prematurt noen uker, uke 35, som har krevd opphold på sykehuset. Siden mor var medtatt etter fødsel, måtte far ta store deler av første uka med baby. Er fremdeles på sykehuset. Moren sin permisjon løper (for barnet ble registrert født). Har prøvd å lese på NAV, men føler ikke jeg blir klok hva som må til, og hvor grensene går. Må man ha en uttalelse fra sykehuset? Kan man søke i etterkant? Vil mest forstå om det finnes noen spesiell ordning for at permisjon ikke blir spist opp av nødvendig innleggelse av babyen før man har fått begynt på livet sammen da vi ikke vet hvor lenge vi må bli. Håper noen har gode råd, og på forhånd takk :) 

Anonymkode: 8315d...3e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrev omsorgspenger i tittelen, men jeg mente pleiepenger. :) 

Skrevet

Mener at sosionom på sykehuset skal kunne hjelpe dere å søke om omsorgspenger, slik at permisjonen ikke begynner å løpe før omsorgsdagene er over. 

Anonymkode: cd64e...925

Skrevet

Må ha skriv fra sykehuset. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med de som jobber med dere. Vi hadde mye pleiepenger med siste. Det ble søkt om pleiepenger etter hver innleggelse og så utsettelse av permisjon etter det.

Anonymkode: 37e3c...3be

Skrevet

Og det er ok og søke i etterkant? Man har hodet litt et annet sted når man står midt oppi det. Tusen takk for svar!

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og det er ok og søke i etterkant? Man har hodet litt et annet sted når man står midt oppi det. Tusen takk for svar!

Det står at man kan søke innen tre måneder fra oppstart:)

Anonymkode: b2f84...478

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det står at man kan søke innen tre måneder fra oppstart:)

Anonymkode: b2f84...478

Takk 🙏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...