AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #61 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ts her. Du tar feil her. Jeg blir lettere irritert på mitt eget barn enn bonusbarn, og stiller også større krav til mitt eget barn, dessuten stiller ikke faren krav til henne som går på å rydde opp etter seg. Jeg snakker ofte med han om grensetting og arbeidsoppgaver for jenten, men han jatter bare med og for han er det ikke noe problem at hun roter. Jenten er bortskjemt, men det er foreldrenes feil. Anonymkode: 22ced...2b5 Vel, du må jo være tøff her da. Hvis faren i fullt alvor mener at det er OK at hun ikke rydder bort sin egen tallerken, så får han gjøre det. Du må for all del ikke gjøre det. Da får den heller stå på bordet til neste gang han er hjemme. Anonymkode: a33ca...952 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 26. september 2022 #62 Del Skrevet 26. september 2022 Her i huset er regelen, klær som ikke ligger i skittentøyskurven blir ikke vasket og er fritt vilt for hunder som elsker sokker og alt som kan tygges i stykker. 8 åringen her klarer helt fint å rydde opp etter seg. Han vet også at mamma jobber, blir sliten og setter enormt pris på at han rydder etter seg 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 26. september 2022 #63 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hun får beskjed ofte hvordan vi gjør det her hjemme, likevel ser det ut som en slagmark etter henne. Jeg spurte om hun kunne tømme oppvaskmaskinen (den var halvveis tømt) så lagde jeg frokost til henne. Ga beskjed om at hun måtte passe klokken, så hun rakk å gjøre det hun skulle før hun skulle på skolen 12.30, men hun stresset ut døren uten å rydde opp. Er drittlei av å rydde og mase. Jeg har brukket arm så må ta det rolig og er sykmeldt fra jobb, så da synes jeg at en 13 åring må ta litt ansvar for eget rot. Hun er ikke mitt barn, men jeg hadde vært enda strengere hadde det vært mitt biologiske barn. Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: 22ced...2b5 Hvor er far her? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #64 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): ehhh?? Snakk om å være ekstrem.... Anonymkode: 2a605...a36 Ekstremt er det sletten ikke. Dette er bra disiplin! hun her fortjener en stjerne i boka!⭐🌟 Anonymkode: 6a3af...521 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #65 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hun er negativ og ser bare de dårlige sidene. Egne barn blir reaksjonen ofte mer dempet av at en har kjærligheten i bunn (og det trenger en i ungdomsårene 😅). Med blikk mener jeg et kritisk blikk der det meste blir bedømt som galt. Mye kan gjøres om en har en god kontakt og begge føler trygghet til hverandre, da endrer kommunikasjonen seg også. Forøvrig høres det ut som om set er mannen og mannens manglende grensesetting som er problemet her. Anonymkode: 3b1c9...9de Vi leser tydeligvis to forskjellige innlegg. Hvordan vet du at ts bare ser det negative og dårlige? Hvordan vet du hvordan reaksjonen var, at det ikke er kjærlighet og at det er kritiske blikk? Du ilegger ts mye hun ikke har skrevet noe om. Det jeg leser er helt normale ting man tenker og føler om ungdommer i den alderen, uansett om man er forelder eller steforelder. Jeg er forøvrig enig i at det virker som at det er far som er problemet her. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Helt enig, er bare koselig å gjøre litt ekstra, selv om barna blir større. Men samtidig skal de også lære grunnleggende ting, som å rydde opp, settes krav til og lære hvordan voksenlivet blir. Og det regner jeg med at din 16 åring klarer? Og når de gjør dette, er det superkoselig å feks lage frokost til dem ❤️ Eller servere pizza på rommet når de har besøk eller spiller en kveld. Anonymkode: 17f7f...65e Ja, hun kan slike ting. Hun lager middag, vasker klær, annet husarbeid osv. Ikke alltid like glad og motivert for det da, men hun gjør det uten for mye "motivering"😅 Jeg syns det er koselig å gjøre slike ting for henne, eller sammen med henne. Og jeg tror hun liker godt å noen ganger være den lille jenta som blir dullet litt av moren😅❤️ AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke det kommentaren min gikk ut på, absolutt for at en skal sette krav til barn. Men hvordan en gjør det har mye å si. At en har bygget et godt bånd og hvordan en forteller hva en ønsker har stor betydning for resultatet. Som biologisk foreldre har en fordelen at en har kjærligheten i bunn, som steforeldre må en jobbe for å bygge det gode båndet fra bunn. Men problemet her er jo at TS og mannen har forskjellige krav til barnet. Hun bør begynne der at de blir enige og at om mannen godtar det får han selv plukke opp etter barnet. Anonymkode: 3b1c9...9de AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var en som skrev at jeg kunne se det var stemor som hadde skrevet dette. Ikke fordi jeg tror hun er slem stemor. Men en har andre følelser for andres barn, de irriterer en lettere og en må ofte jobbe mer for å få de gode følelsene. Det sitter rett og slett lengre inne å skrive slik om egne barn. Å bli klar over dette og jobbe med det hjelper alle parter. Og å legge ansvaret der det hører hjemme; på mannen. Det er ikke forbudt å snakke om det, faktisk veldig bra å snakke om det og lufte tanker og få innspill. Bra for 13-åringen å få krav til oppførsel, men burde etter min mening stilt vel så strenge krav til mannen. Anonymkode: 3b1c9...9de Igjen, jeg føler du ilegger ts, altså stemor, følelser og tanker som ikke kommer frem i hi. Vet vi at hun ikke har kjærlighet til stedatter? Vet vi at hun maser og er urettferdig mye "på" og snakker på en dårlig måte til stedatter? Vi vet heller ingenting om båndet de har? Vet vi hvor lenge de har vært familie? Min datter har bla en stefar, han setter grenser og bestemmer på lik linje som meg her i huset. Han gir henne oppgaver, beskjed om noe er feil eller om hun skal gjøre noe osv. Han kan noen ganger være streng osv, men de har et tett og nært bånd og forhold. De er glad i hverandre og sitter pris på hverandre, og de respekterer hverandre. Akkurat slik det skal være mellom to stk som bor i samme hus. Men som sagt, enig i at far bør komme mer på banen. Anonymkode: 0e917...34b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #66 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er da absolutt ikke normalt. Hvorfor skal dere normalisere så dårlig oppførsel? Anonymkode: 34bbe...a75 Jo det er helt normalt Anonymkode: 6d0ca...ca9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 26. september 2022 #67 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jo det er helt normalt Anonymkode: 6d0ca...ca9 Beklager men det er det tror jeg ikke på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå