Gå til innhold

Tobakkskvlte Sverige mer enn 24 timer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har oppholdt meg i Sverige i mer enn 24 timer. Hvor mye tobakk kan jeg ta med inn til Norge? Vært her siden i går til morgen. Dagstur er 250 gram. Finner ingenting om hvor mye tobakk ved overnatting. 

Anonymkode: b8ec3...117

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hei. Har oppholdt meg i Sverige i mer enn 24 timer. Hvor mye tobakk kan jeg ta med inn til Norge? Vært her siden i går til morgen. Dagstur er 250 gram. Finner ingenting om hvor mye tobakk ved overnatting. 

For å kunne innføre varer kjøpt på taxfree må du ha vært borte i mer en 24 timer. Hvis du kjøper f.eks. snus, og dermed betalt de skattene og avgiftene som påløper i Sverige, spiller det ingen rolle hvor lenge du har vært borte. Uansett gjelder kvoten på 250 g. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Sjekk fakta på Toll.no. Finns også app! ;)

Anonymkode: 6ac70...4a8

Skrevet
Leo skrev (2 timer siden):

For å kunne innføre varer kjøpt på taxfree må du ha vært borte i mer en 24 timer. Hvis du kjøper f.eks. snus, og dermed betalt de skattene og avgiftene som påløper i Sverige, spiller det ingen rolle hvor lenge du har vært borte. Uansett gjelder kvoten på 250 g. 

Har blitt stoppet i tollen utallige ganger etter dagstur til Sverige, har aldri opplevd at de har nevnt 24 timers regelen. 

Den regelen er det ingen som praktiserer lengre. "Alle" reiser jo til Sverige og handler for så å reise tilbake, det vet folk og det vet tollere. 

Anonymkode: d35ba...77e

Skrevet
Leo skrev (2 timer siden):

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har blitt stoppet i tollen utallige ganger etter dagstur til Sverige, har aldri opplevd at de har nevnt 24 timers regelen. 

Den regelen er det ingen som praktiserer lengre. "Alle" reiser jo til Sverige og handler for så å reise tilbake, det vet folk og det vet tollere. 

Sorry, jeg leste ikke bra nok.

TAX FREE er noe helt annet enn svenskehandel. 

• Nyttig 1
Skrevet

Selv om vi reiser frem og tilbake i løpet av få timer, kan vi ha med full kvote, bare det er kjøpt i utlandet. Ta med kvitteringer om du er engstelig for å ikke bli trodd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

24 timersregelen gjelder uavkortet og blir praktisert.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har opplevd det mange ganger på grensa i Strømstad. Har da selvfølgelig tatt Color Line hvor røyk er mye billigere😅 50/50 sjanse for om de tar fra deg røyken om du har vært borte under 24timer.

Anonymkode: 52989...403

Skrevet (endret)
3 hours ago, AnonymBruker said:

Har oppholdt meg i Sverige i mer enn 24 timer. Hvor mye tobakk kan jeg ta med inn til Norge? Vært her siden i går til morgen. Dagstur er 250 gram. Finner ingenting om hvor mye tobakk ved overnatting

Kvota er kvota, og den blir ikke større uansett hvor lenge du oppholder deg i utlandet. 24-timersregel gjelder Tax-free-salg, altså alkohol og tobakk uten skatter og avgifter. Og er du i utlandet mindre enn 24 timer kan du ta med NULL fra taxfreehandel

Endret av newman01
  • Nyttig 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

250gram er maks uansett hvor lenge du har vært utenlands

Anonymkode: 5e444...8ce

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg har opplevd det mange ganger på grensa i Strømstad. Har da selvfølgelig tatt Color Line hvor røyk er mye billigere😅 50/50 sjanse for om de tar fra deg røyken om du har vært borte under 24timer.

Anonymkode: 52989...403

Herlighet, forskjell på folk ja 😅

Kjenner ingen som har blitt tatt etter 24 timers regelen. Er nok veldig tilfeldig og kanskje litt flaks. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...