Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kjæreste med  voksne barn-dvs 20+.

Han har flyttet delvis inn til meg fordi vi ser hverandre så sjelden pga jobb, og nå får vi mer tid sammen.
Han har fortsatt leiligheten sin.

Ungene hans bor borte og studerer. 
Det var eksen hans som valgte å gå, men da han traff meg ble hun meget sjalu og ringer ungene og vil ha sympati fra dem osv…

Merker at datteren ringer ofte, på det meste 3 ganger om dagen. 
Hun vil ha han med på aktiviteter, og ofte når hun vet at han har planlagt noe med meg. Hun har pappaen rundt lillefingeren.

Kjæresten og jeg har en helg hver 6. uke hvor vi begge har fri, da drar vi på tur eller finner på noe sammen.

Nå kommer sønnen plutselig hjem akkurat denne helga, og kjæresten sier han må bo hjemme i leiligheten denne helga han kommer selv om sønnen skal ut med kompiser om kvelden. Dvs han avlyser planene med meg.

Datteren kommer hjem helga etterpå og sier hun vil bo hos han, selv om hun vanligvis bor hos mammaen.

Trenger virkelig noen gode råd fra dere hvordan jeg skal håndtere dette.

Vil at han skal bruke tid med sine barn, men føler nå at de alltid blir 1.prioritet.

Anonymkode: 682c8...b6c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er jo hans 1. prioritet. Enkelt og greit. Enten må du leve med det, eller finne deg en annen. Jeg har god kontakt med mine voksne barn, og hadde aldri orket en mann som la seg opp i mine prioriteringer der. 

Anonymkode: 89d38...b71

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå som barna er store tenker jeg at man kan begynne å prioritere litt selv! og det bør mannen din gjøre også. Nå veit jeg ikke hvor ofte han ser barna sine(?). Hvis han ser barna oftere enn deg, bør han kunne prioritere deg minimum den 6 helga dere har sammen.

Det er ingen tvil om at dere må ta en samtale for hva du føler du trenger i dette forholdet, og hva han trenger. Hvis du trenger mer enn det han gir må du få poengtert dette veldig klart. Behov får man ikke gjort noe med! uavhengig av årsaken er til at han ikke får gitt deg det du trenger. Uansett så må du gjøre det klart hva dine behov er :)

Det kan hende han er likeglad får i se deg sjeldnere, enn hva du har behov for å se han. Kartlegg og finn ut sammen slik at dere kan fylle hverandres behov. ;) 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Du vil ikke at ungene bestemmer over han. Men det er ikke bedre at DU bestemmer over han. Fakta er at han bestemmer selv. HAN velger å avlyse planene med deg for å være med ungene. Av og til er det slik det passer, dessverre. Enkelt å skylde på unger og ekser. Men det er han selv som har valgt det. Det betyr ikke at han ikke elsker deg.

Anonymkode: 8e2e8...686

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Høres ikke ut som om han har tid til å ha kjæreste. 

Anonymkode: 43764...ac6

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Han har flyttet delvis inn til meg fordi vi ser hverandre så sjelden pga jobb, og nå får vi mer tid sammen.

(...) datteren (...) vil ha han med på aktiviteter, og ofte når hun vet at han har planlagt noe med meg. 

Kjæresten og jeg har en helg hver 6. uke hvor vi begge har fri, da drar vi på tur eller finner på noe sammen.

Nå kommer sønnen plutselig hjem akkurat denne helga, og kjæresten (...) avlyser planene med meg.

Be ham flytte tilbake til leiligheten sin. 

Anonymkode: c96eb...0f3

• Liker 5
Skrevet

Sikkert litt irriterende, men den 6. uka dere begge har fri, har ikke du "krav" på ham. Det blir litt for dumt at den helgen skal være unntakstilstand for barna, selv om de er unge voksne. 

Anonymkode: 20b17...adb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var eksen hans som valgte å gå, men da han traff meg ble hun meget sjalu og ringer ungene og vil ha sympati fra dem osv…

Har ungene fortalt til deg at moren ringer dem for å få sympati? 

Anonymkode: c547a...531

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Han må prate med barna sine og forklare at han fortjener å være lykkelig i et forhold. Han er en voksen mann som ble forlatt av deres mor og som gjør alt for å være en god pappa. Men han fortjener et eget liv i tillegg. Barn kan ikke styre alt, men må bli forklart og lære seg å ta hensyn. 

Men det må være hans valg å gjøre det. Hvis han velger å ikke gjøre deg, så ville jeg valgt han bort hvis jeg var deg. Du må jo kunne stole på at han holder avtaler med deg PG prioriterer deg som kjæreste. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De er jo hans 1. prioritet. Enkelt og greit. Enten må du leve med det, eller finne deg en annen. Jeg har god kontakt med mine voksne barn, og hadde aldri orket en mann som la seg opp i mine prioriteringer der. 

Det er jo helt greit at du velger det. Men alle andre behøver vel ikke å være selvutslettende av den grunn? Jeg mener at barn blir glade av at foreldrene har gode liv, og vil støtte opp om det hvis de blir pratet med. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Stort grønt flagg! Flott pappa som prioriterer barna sine. Han har åpenbart vært en god far gjennom mange år siden barna ønsker å tilbringe tid med ham. Hold på denne mannen! Er ikke så mange gode menn der ute, så her har du vært heldig. 

Anonymkode: f71f7...8e8

• Nyttig 1
Skrevet

Så ungene kommer hjem to helger på rad, nå i tilknytning til avvikling av høstferie. Og dette er overraskende for deg hvorfor, ts? :klo: Tror du ungene har «manipulert» høstferien til å treffe akkurat den 6. helga du og faren planlegger ting? At de har fått kommunene til å sette skoleruten for å rote med dine vaner?

Dersom du oppriktig tror dette så er fastlege riktig instans. Ellers? Inviter typen/samboeren over på et glass vin etter at sønnen hans har dratt ut på byen. Lag middag eller noe. Kanskje inviter far og sønn over på pizza dagen derpå?

Anonymkode: 6e0e8...ce9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har en kjæreste med  voksne barn-dvs 20+.

Han har fortsatt leiligheten sin.

Ungene hans bor borte og studerer. 

Merker at datteren ringer ofte, på det meste 3 ganger om dagen. 
Hun vil ha han med på aktiviteter, og ofte når hun vet at han har planlagt noe med meg. Hun har pappaen rundt lillefingeren.

Nå kommer sønnen plutselig hjem akkurat denne helga, og kjæresten sier han må bo hjemme i leiligheten denne helga han kommer selv om sønnen skal ut med kompiser om kvelden. Dvs han avlyser planene med meg.

Datteren kommer hjem helga etterpå og sier hun vil bo hos han, selv om hun vanligvis bor hos mammaen.

Trenger virkelig noen gode råd fra dere hvordan jeg skal håndtere dette.

Vil at han skal bruke tid med sine barn, men føler nå at de alltid blir 1.prioritet.

Om han bryter avtaler dere har så er det det du må vurdere om du vil fortsette med, for det er og hans valg å bryte dem. Barna har ingenting med det, og eksen har ingenting med det. 

Han bestemmer dette helt selv. 

Anonymkode: e924d...df4

• Liker 8
Skrevet

Kjenner godt til dette og mitt eneste råd er: Hvis du har styrke til det, så dra. 
Jeg har vært gjennom det samme og selv etter fire år så kan ikke ungene hans fordra meg, jeg vet hvem som står bak, men det er ikke lov å si på KG for da er den bare den sjalu. 
Hvis dere har god kommunikasjon, så prat med han om det. 
Barna er voksne og far har lov til å være lykkelig, dere må finne en balansegang som fungerer for alle. 

Lykke til, ønsker deg alt godt! 

Anonymkode: 49540...5e1

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
PM75 skrev (24 minutter siden):

Det er jo helt greit at du velger det. Men alle andre behøver vel ikke å være selvutslettende av den grunn? Jeg mener at barn blir glade av at foreldrene har gode liv, og vil støtte opp om det hvis de blir pratet med. 

Jeg føler på ingen måte at det er selvutslettende. Dette er jo noe jeg ønsker/velger. Er jo selvfølgelig ikke alle som tenker likt nei, men jeg forstår mannen til TS her. Jeg vil ihvertall ikke være selvutslettende for en partner, da er det tross alt bedre å være det for barna mine.

• Liker 1
Skrevet

Har du egne barn, TS? 

Anonymkode: 859d9...788

• Liker 1
Skrevet

Det er nok av ungdommer som ikke gidder å være med foreldrene sine! Kjæresten til TS bør være kjempetakknemlig for at han har barn som liker å være med han. Kjipt at han avlyser avtaler, men det er hans feil, ikke ungene eller eksen. Og av og til er det greit. Er det ALLTID så ville jeg revurdert forholdet. Kjedelig om en aldri kan legge planer med et voksent menneske.

• Liker 4
Skrevet

Fortsettelse:

Og så synes jeg ikke man kan legge en fast avtale fremover i tid på hver sjette helg.

• Liker 4
Skrevet

De voksne barna kan også bli usikre på om faren heretter vil prioritere deg framfor dem, sette deg først, tilbringe mindre tid med dem, og derfor ønsker de (kanskje ubevisst) å tilbringe MER tid med ham (jf datter som ringer ofte). 
Moren deres har da ingen ting med dette å gjøre, og jeg tror det handler om at faren har fått seg en kjæreste/samboer, ikke at han har fått DEG til kjæreste. Ikke ta det personlig. Men selvsagt ønsker han p vøre sammen med barna sine! 

Anonymkode: 3930a...023

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du egne barn, TS? 

Anonymkode: 859d9...788

Ser ut til at ts har forlatt tråden...

Anonymkode: 09680...654

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...