Gå til innhold

Å være i et forhold med drømmemannen og være stressende forelska

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et forhold med mannen i mitt liv, vi møtte hverandre i voksen alder. Derfor skulle man tro at jeg, som kvinne på 40, ikke skulle bli så vanvittig forelsket som en tenåring. Men det er jeg altså.

Samtidig kjenner jeg hver dag på at wow, tenk at NN er kjæresten min! Våkner opp hver dag og kjenner på en slags absurd, for-godt-til-å-være-sant-følelse. Føler at det er noe vondt som må skje snart, fordi jeg er en person som ofte har uflaks. At jeg ikke helt klarer å tro på at han vil ha meg. At jeg ser meg selv i speilet og tanken slår meg at nei, dette kan ikke være sant, vil han ha dette jeg ser i speilet? Urealistisk.

Det er en kanskje en form for impostor syndrome jeg har, jeg tenker at det er så lite sannsynlig at dette er et gjensidig kjærlighetsforhold, for hvordan kan en så flott mann som han elske en så rar, kjedelig og stygg person som meg?

Er det andre som føler det slik?

Når jeg våkner ved siden av han, så kjenner jeg på en intens lykke, innbiller meg at vi deler en stor kjærlighet. Men så går jeg kanskje på do før han våkner, og ser meg selv i speilet og får liksom en reality check og tenker de tankene igjen; dette kan ikke være mulig, at han vil ha meg?!

Og så kjenner jeg nesten på en dårlig samvittighet fordi jeg legger beslag på denne fantastiske mannen, så han går glipp av å være sammen med en virkelig vakker, spennende og selvsikker, glad kvinne.

Anonymkode: dccc1...5b6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

…og nettopp det kan være det som ødelegger forholdet deres. Forhold må være likeverdig for å fungere. Hvis du selv ikke synes du er verd noe, så er det fort gjort å bli den underlegne i forholdet, å godta ting man ikke burde, å ikke be om ting osv. Så den tankegangen ville jeg virkelig prøve å komme meg ut av.

Anonymkode: 41b13...846

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

hva er det du liker ved deg selv TS, hva er det som gjør deg til deg? Hva er du god på, hva trives du med, hvordan er humoren din osv? 

Skrevet

Jeg føler det samme som deg for min kjæreste, bortsett fra at jeg tenker at han er heldig med meg også😄 Ikke fordi jeg er perfekt, men bra nok og en fin og snill kjæreste. Du er også bra nok, og en fin og snill kjæreste. Dere er begge heldige!

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...