AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Skrevet 26. september 2022 Jeg vil stramme opp kroppen å få bl.a en større rumpe. Så da tenker jeg på kostholdet. For å få større muskler, må man da spise masse proteiner? Hva er greia? Hva skjer om jeg spiser vanlig sunn mat, blir ikke da musklene større? Jeg er ikke overvektig men etter to års sykdom så bør jeg gjøre noe med denne slappe kroppen. Og en ting til, jeg syns det er skikkelig flaut å trene mens det er andre folk der. Hvordan komme over den kneika? De er muskuløse og flinke. Der kommer jeg å tar lette vekter og dummer meg ut 😵💫 Hilsen en veldig introvert noob Anonymkode: 44d1d...153
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #2 Skrevet 26. september 2022 Alle har vært nye en gang og begynt med lettere vekter, og alle andre har nok med å fokusere på seg sjøl. Jeg liker best å trene når det er lite folk på trening fordi jeg hater kø, så jeg trente de første ukene til litt ulike tider og fant ut når det var minst folk der. Trenger ikke pøse på med proteiner, men å ha en fordeling i kostholdet hvor det er mer proteiner enn fett vil være nyttig for deg. Anonymkode: 8a005...ae0 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #3 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Alle har vært nye en gang og begynt med lettere vekter, og alle andre har nok med å fokusere på seg sjøl. Jeg liker best å trene når det er lite folk på trening fordi jeg hater kø, så jeg trente de første ukene til litt ulike tider og fant ut når det var minst folk der. Trenger ikke pøse på med proteiner, men å ha en fordeling i kostholdet hvor det er mer proteiner enn fett vil være nyttig for deg. Anonymkode: 8a005...ae0 Tusen takk for svar. Jeg blir skikkelig uvel men prøver å gjenta for meg selv at ingen bryr seg. Anonymkode: 44d1d...153
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #4 Skrevet 26. september 2022 Ikke tenk på kostholdet så mye i starten. Så lenge du spiser normal mat, variert og sunt så kommer musklene uansett. Du kan godt spise litt ekstra protein om du vil, men det er ikke et must nå helt i starten. Du vil få framgang uansett. Det du bør fokusere mest på er å bare dra på trening. Dra dit og gjør noen øvelser. Ikke nøye hva. Det som ødelegger for folk flest er at de starter for hardt og for mye og brenner seg ut både mentalt og fysisk. Men om du klarer å opprettholde vanen og rutinen så er du på god vei! Og jeg har sett skikkelig trente mennesker ta det helt med ro på treningsstudioet også. Som bare går sakte på mølla, eller så vidt løfter en vekt. Jeg tenker at de sikkert har en skade som gjør at de må ta det med ro. Eller kanskje har de vært syke eller har en dårlig dag som gjør at de må trene lett. Det er egentlig mest bare oss introverte noobs som bryr oss om hva andre gjør på trening. Eller tror at alle andre bryr seg så mye om oss. Det gjør de ikke. Det merka jeg selv da jeg kom inn i en god rutine og trente mye. Jeg gav f. brydde meg bare om meg selv. Forsvant inn i en boble der jeg kjente etter på kroppen, hvordan musklene rørte på seg, tenkte på hvordan jeg skulle trene neste gang, prøvde å memorisere antall repetisjoner, osv. Da er det ikke rom i hodet til å tenke noe særlig på andre mennesker. Anonymkode: 8bfe4...b57 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #5 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk for svar. Jeg blir skikkelig uvel men prøver å gjenta for meg selv at ingen bryr seg. Anonymkode: 44d1d...153 Ha på bra musikk på ørene og prøv å gi faen. Planlegg økta di på forhånd sånn at du vet hva du skal når du kommer dit. Og det blir bedre, lover! Anonymkode: 8a005...ae0
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #6 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke tenk på kostholdet så mye i starten. Så lenge du spiser normal mat, variert og sunt så kommer musklene uansett. Du kan godt spise litt ekstra protein om du vil, men det er ikke et must nå helt i starten. Du vil få framgang uansett. Det du bør fokusere mest på er å bare dra på trening. Dra dit og gjør noen øvelser. Ikke nøye hva. Det som ødelegger for folk flest er at de starter for hardt og for mye og brenner seg ut både mentalt og fysisk. Men om du klarer å opprettholde vanen og rutinen så er du på god vei! Og jeg har sett skikkelig trente mennesker ta det helt med ro på treningsstudioet også. Som bare går sakte på mølla, eller så vidt løfter en vekt. Jeg tenker at de sikkert har en skade som gjør at de må ta det med ro. Eller kanskje har de vært syke eller har en dårlig dag som gjør at de må trene lett. Det er egentlig mest bare oss introverte noobs som bryr oss om hva andre gjør på trening. Eller tror at alle andre bryr seg så mye om oss. Det gjør de ikke. Det merka jeg selv da jeg kom inn i en god rutine og trente mye. Jeg gav f. brydde meg bare om meg selv. Forsvant inn i en boble der jeg kjente etter på kroppen, hvordan musklene rørte på seg, tenkte på hvordan jeg skulle trene neste gang, prøvde å memorisere antall repetisjoner, osv. Da er det ikke rom i hodet til å tenke noe særlig på andre mennesker. Anonymkode: 8bfe4...b57 Jeg blir så glad av sånne svar. Tusen takk! Innimellom har jeg lyst til å droppe trening. Men så tenker jeg: man angrer aldri på en økt. Så drar jeg. Har ikke droppa en økt enda. Trener 3 ganger i uka. Anonymkode: 44d1d...153
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #7 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ha på bra musikk på ørene og prøv å gi faen. Planlegg økta di på forhånd sånn at du vet hva du skal når du kommer dit. Og det blir bedre, lover! Anonymkode: 8a005...ae0 Musikk har jeg. Planlegg økta var ikke så dumt. Nå tar jeg bare det som faller meg inn. Anonymkode: 44d1d...153
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #8 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Musikk har jeg. Planlegg økta var ikke så dumt. Nå tar jeg bare det som faller meg inn. Anonymkode: 44d1d...153 Planlegging vil og kunne gi deg bedre resultater. Ha en plan for hva du vil oppnå og tren deretter. Anonymkode: 8a005...ae0
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #9 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Planlegging vil og kunne gi deg bedre resultater. Ha en plan for hva du vil oppnå og tren deretter. Anonymkode: 8a005...ae0 Det skal jeg gjøre heretter 😊 Anonymkode: 44d1d...153
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #10 Skrevet 26. september 2022 Det er helt riktig at en må spise for å få større rumpe/muskler. Regn ut hvor mye protein du må spise i forhold til vekten din så er det lettere å legge om kostholdet og kalorier ut i fra det. Jeg syntes også i begynnelsen at det var flaut å dra på treningssenter men etter hvert brydde jeg meg fint lite om det også. Jeg trener for meg selv og forsvinner som noen sier i egen boble. Jeg kan legge merke til at noen styrer litt men som oftest trener jeg uten linser og da ser jeg ikke mer en 2 meter foran meg😂 jeg tenker at i begynnelsen så er det viktig at du drar på trening så vil du etterhvert få andre rutiner på plass som kostholdet og hvordan du fordeler treningen (splits). Anonymkode: 22b75...eac
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #11 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er helt riktig at en må spise for å få større rumpe/muskler. Regn ut hvor mye protein du må spise i forhold til vekten din så er det lettere å legge om kostholdet og kalorier ut i fra det. Jeg syntes også i begynnelsen at det var flaut å dra på treningssenter men etter hvert brydde jeg meg fint lite om det også. Jeg trener for meg selv og forsvinner som noen sier i egen boble. Jeg kan legge merke til at noen styrer litt men som oftest trener jeg uten linser og da ser jeg ikke mer en 2 meter foran meg😂 jeg tenker at i begynnelsen så er det viktig at du drar på trening så vil du etterhvert få andre rutiner på plass som kostholdet og hvordan du fordeler treningen (splits). Anonymkode: 22b75...eac Tusen takk for svar. Hva betyr splits? 🙈 Anonymkode: 44d1d...153
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå