Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ansvarlig for en liten gruppe sårbare mennesker i mitt yrke, og leder har kommet med et forslag som innebærer at min gruppe blir bortprioritert til fordel for en annen gruppe. Jeg prøvde å si fra om dette til leder i dag, og forsøkte å få leder til å forstå urettferdigheten, hvorpå denne regelrett slår i bordet og utbryter HØR HER i fullt sinne. Jeg har aldri i løpet av mitt lange arbeidsliv opplevd noe sånt, og må bare kalibrere meg opp mot andre mennesker. Er det akseptabelt å gjøre sånn?

Anonymkode: b897b...3b1

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: f6642...602

• Liker 9
Skrevet

Nei, dette er ikke akseptabelt og er både et eksempel på maktbruk og dårlig emosjonell regulering. Det bør være på sin plass å adressere dette i en mer avbalansert samtale, uten å ta opp temaet som ble diskutert. Ta en uformell prat om opplevelsen av hendelsen og gi signaler om et godt samarbeid videre, men i en mildere tone. 

Anonymkode: 55488...02c

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Ikke akseptabelt

Anonymkode: 528b7...385

• Liker 4
Skrevet

Nei.

Men han/hun er og bare ett menneske. Er det en engangshendelse så hadde jeg ikke lagt mer i det. Er det noe som er kommet i det siste hadde jeg tatt det opp med vedkommende mellom oss. Er det slik leder er hadde jeg klaget videre opp i systemet eller byttet jobb.

• Liker 1
Skrevet

Det dreier seg om et bofellesskap med flere enheter. Disse enhetene er under oppussing, og de som bor i lokalene må flytte inn i midlertidige, uegnede lokaler til arbeidet er utført. Vår enhet ble pusset opp først, og blir klar denne uka. Men leder har bestemt at de som bor i det neste oppussingsprosjektet skal få flytte inn i vår enhet, mens vi må bli i de midlertidige lokalene. Jeg må innrømme at jeg ikke forstår tankegangen, men mine forsøk på å forklare hvorfor dette ikke henger på greip blir altså møtt med sinneutbrudd. Jeg vet at denne lederen har hatt problemer med sinne før, med fysisk utagering på en bruker som ikke oppførte seg som forventet, så jeg kjenner at jeg er utrygg på jobb nå. Hvordan kan jeg fortsette å jobbe for en leder som kan eksplodere ved motgang?

• Hjerte 6
Skrevet

Ja, TS i forrige innlegg.

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke OK og det regner jeg med denne lederen er klar over på samme måte som denne personen nok er klar over sin egen urimelighet, derav sinne. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvem er lederen til lederen din? 

Anonymkode: 301bb...917

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er ansvarlig for en liten gruppe sårbare mennesker i mitt yrke, og leder har kommet med et forslag som innebærer at min gruppe blir bortprioritert til fordel for en annen gruppe. Jeg prøvde å si fra om dette til leder i dag, og forsøkte å få leder til å forstå urettferdigheten, hvorpå denne regelrett slår i bordet og utbryter HØR HER i fullt sinne. Jeg har aldri i løpet av mitt lange arbeidsliv opplevd noe sånt, og må bare kalibrere meg opp mot andre mennesker. Er det akseptabelt å gjøre sånn?

Det største problemet er, som alltid, at man må ha referanse av denne fjotten av en sjef om man skal søke jobb et annet sted. Det er det som er det store problemet her. Man må være underdanig og submissive som ansatt. 

Hadde man ikke trengt referanse, så kunne en såkalt "sjef" ha bablet om "hør her" så mye han vil. Jeg hadde bare sagt fuck off og kom tilbake med det du skal si når du greier å si det på en bedre måte, hadde jeg sagt. 

Så nei, det er absolutt ikke akseptabelt at han gjør sånn. Nettopp fordi man er redd for at man får dårlig referanse av denne tullingen når han reagerer slik. Da må man liksom bøye hodet, og Yeees, Muuuh Master Leader. Everything You Say. I must bow down! 😂 Når man egentlig har bare lyst å gå Mike Tyson på fyren fra film scenen i Hangover filmen 🤣

Anonymkode: 6511c...8ba

• Liker 3
Skrevet

Heldigvis er jeg i ferd med å starte eget firma og slipper å jobbe mer for denne lederen. Har vært i møte med leders leder i dag og fått det svart på hvitt: Varsel om kritikkverdige forhold ved arbeidsplassen. Leder blir kalt inn på teppet og jeg kan være med hvis jeg ønsker. Godt å få bekreftet at dette var kritikkverdig. TS

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Høres ut som de fleste ledere altså...

Anonymkode: 2707c...a48

Skrevet

Ikke vanlig. Ikke greit. Men engangshendelse eller dagligdags - her ligger forskjellen på om det er bekymringsverdig.

Skrevet

Jeg ville sagt: ikke i mitt møte. Ja så får de sparke meg om de vil. 

Anonymkode: d4e51...f0e

• Liker 1
Skrevet

Unormalt i Norge. Ledere uten kontroll over seg selv bør ikke ha kontroll over andre. Men det er også mange ansatte som tror at jobben er fullt demokrati med lik stemmerett for alle. Sånn er det ikke. Kloke ledere lytter på sine ansatte, men de må ha siste ord og kan ikke alltid la seg styre av de under seg.

Anonymkode: e5673...6eb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2022 den 10.27):

Jeg hadde sagt rolig at sånn oppførsel får meg til å miste respekten for deg helt. 

Anonymkode: 02fdf...7d5

Skrevet

Uegnet tulling. Ikke mer å si om den saken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...