AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Skrevet 26. september 2022 Hvorfor jobber du ikke? Er det noe dere har blitt enige om? Er det midlertidig? Vi har to små unger, og jeg jobber ikke men tar videreutdanning på universitetet. Føler på at jeg burde vært i jobb i tillegg, men mannen er jo så lite hjemme. Priviligert på den måten at jeg ikke MÅ ha ei inntekt siden han tjener så bra, men jeg er redd for å bli utdatert på arbeidsmarkedet om jeg er hjemme med ungene for lenge. Hva er din erfaring? Anonymkode: 41dd2...13e
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #2 Skrevet 26. september 2022 Vært hjemme i 10 år med barna nå… veldig deilig å gjøre hva man vil, være engasjert i barna , sitte i Fau , klassekontakt , være trener osv.. Anonymkode: a6255...4ec 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #3 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vært hjemme i 10 år med barna nå… veldig deilig å gjøre hva man vil, være engasjert i barna , sitte i Fau , klassekontakt , være trener osv.. Anonymkode: a6255...4ec Men helt økonomisk avhengig av mannen din... Anonymkode: e1217...960 6 6
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #4 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vært hjemme i 10 år med barna nå… veldig deilig å gjøre hva man vil, være engasjert i barna , sitte i Fau , klassekontakt , være trener osv.. Anonymkode: a6255...4ec Føler du at det er greit..? Settes det av pensjon til deg? Jeg har ofte dårlig samvittighet. ts Anonymkode: 41dd2...13e
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #5 Skrevet 26. september 2022 Følger! Utbrent etter full jobb og mann som jobber offshore… Anonymkode: afc3c...691 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #6 Skrevet 26. september 2022 Jeg er ikke offshore enke, men har en mann som jobber mye og har god lønn. Han pendler hver dag så det blir lange dager. Jeg tar og videreutdanning samtidig som jeg er vikar/jobber deltid. Det er deilig, men jeg og sliter med dårlig samvittighet, og føler at jeg i dette samfunnet er lite verdt, fordi jeg jobber lite. Føler meg ikke som en fullverdig deltager. Anonymkode: 8b8cc...86e
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #7 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Følger! Utbrent etter full jobb og mann som jobber offshore… Anonymkode: afc3c...691 Jeg har også vært utbrent (jobbet mer enn fullt over flere år for å få nok EK til å kjøpe bolig + bil). Vanskelig å komme seg tilbake føler jeg....har dere unger? ts Anonymkode: 41dd2...13e
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #8 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er ikke offshore enke, men har en mann som jobber mye og har god lønn. Han pendler hver dag så det blir lange dager. Jeg tar og videreutdanning samtidig som jeg er vikar/jobber deltid. Det er deilig, men jeg og sliter med dårlig samvittighet, og føler at jeg i dette samfunnet er lite verdt, fordi jeg jobber lite. Føler meg ikke som en fullverdig deltager. Anonymkode: 8b8cc...86e Bare det å jobbe litt er jo bedre enn ingenting. Da har man en fot innenfor arbeidsmarkedet fortsatt. Har dere unger? ts Anonymkode: 41dd2...13e
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #9 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Føler du at det er greit..? Settes det av pensjon til deg? Jeg har ofte dårlig samvittighet. ts Anonymkode: 41dd2...13e Hvorfor har du dårlig samvittighet, hvis du går på skole? Anonymkode: 79355...dd9
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #10 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Følger! Utbrent etter full jobb og mann som jobber offshore… Anonymkode: afc3c...691 Utbrent? Av at han er borte 2 uker og hjemme på heltid 4 uker? Oi! Vi har 4 barn, og mannen min har pendlet HVER uke fra mandag-torsdag og av og til fredag i mange år. Jeg har vært HELT alene med dem i ukedagene og gått i full jobb og aldri fått hjelp av noen. 14 dager av og 4 uker hjemme, hadde jeg sett på som ren luksus. Anonymkode: 79355...dd9 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #11 Skrevet 26. september 2022 Jeg er heller ikke offshore-enke men mannen jobber ekstremt mye (daglig leder i selveid foretak). Vi har sammen valgt at jeg har redusert til 50% stilling. Jeg jobber tre dager i uka, kortere dager. Dette har vi valgt for at jeg ikke skal gå helt på veggen av å ha eneansvar for hus, hjem og barn. Vi sparer til min pensjon fra felleskontoen, og har felles økonomi (alt inn og alt ut fra samme konto), slik at «min» økonomi ikke skal gå i dass. Jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Vi hadde hatt økonomisk mulighet til at jeg var heltid hjemmeværende, men jeg ønsker å holde meg faglig oppdatert og elsker jobben min - så jeg holder på 50%. Jeg har et yrke hvor det er stor mangel og ser ut som det vil holde seg slik lenge, så jeg kan få 100% stilling i morgen om jeg ønsker. Føler meg derfor trygg også dersom mannen skulle gått fra meg plutselig. Det er jo selvsagt ikke noe jeg tror vil skje, men vi liker å være på den sikre siden begge to. Vi har også sammen med advokat skrevet avtaler på f.eks. Huset, at jeg eier like mye selv om han betaler mer etc. Anonymkode: 01fdf...799 1 5
Luckiness Skrevet 26. september 2022 #12 Skrevet 26. september 2022 Hvis du trives med det og økonomien går rundt med en lønning så er det jo ikke noe problem men det kan nok hende du er litt utdatert på arbeidsmarkedet. Og har du tenkt over din pensjon? Selv om dere lever godt sammen nå så vet du aldri. Hva om dere skulle gå fra hverandre? Hvordan ser ditt liv ut økonomisk da?
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #13 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor har du dårlig samvittighet, hvis du går på skole? Anonymkode: 79355...dd9 Var det jeg lurte på, og. Jeg går et relativt tungt studie, og for selv friske så er det frarådet å jobbe ved siden av. For meg som har litt helseutfordringer, så er det jo komplett umulig. Men dårlig samvittighet har jeg overhodet ikke, jeg gjør da noe samfunnsnyttig med tiden min. Alternativet ville vært å fortsette i jobben jeg hadde til helsa sier bråstopp, og eventuelt trygd. Anonymkode: 5f11a...85e
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #14 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Utbrent? Av at han er borte 2 uker og hjemme på heltid 4 uker? Oi! Vi har 4 barn, og mannen min har pendlet HVER uke fra mandag-torsdag og av og til fredag i mange år. Jeg har vært HELT alene med dem i ukedagene og gått i full jobb og aldri fått hjelp av noen. 14 dager av og 4 uker hjemme, hadde jeg sett på som ren luksus. Anonymkode: 79355...dd9 Å dette hjelper noen som er utslitt? Empati er en fint å ha og det å se at man er forskjellige Anonymkode: 7fa56...4af 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #15 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Utbrent? Av at han er borte 2 uker og hjemme på heltid 4 uker? Oi! Vi har 4 barn, og mannen min har pendlet HVER uke fra mandag-torsdag og av og til fredag i mange år. Jeg har vært HELT alene med dem i ukedagene og gått i full jobb og aldri fått hjelp av noen. 14 dager av og 4 uker hjemme, hadde jeg sett på som ren luksus. Anonymkode: 79355...dd9 Folk er forskjellige. Dessuten kan det hende mannen hennes jobber også når han er på land? Det gjør min. Enkeltmannsforetak. Og vi vet jo ikke grunnen til at hun ble utbrent...ts Anonymkode: 41dd2...13e 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #16 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvorfor har du dårlig samvittighet, hvis du går på skole? Anonymkode: 79355...dd9 Fordi jeg har alltid være i jobb, siden jeg var 16-17 år gammel. ts Anonymkode: 41dd2...13e
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #17 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hvorfor jobber du ikke? Er det noe dere har blitt enige om? Er det midlertidig? Vi har to små unger, og jeg jobber ikke men tar videreutdanning på universitetet. Føler på at jeg burde vært i jobb i tillegg, men mannen er jo så lite hjemme. Priviligert på den måten at jeg ikke MÅ ha ei inntekt siden han tjener så bra, men jeg er redd for å bli utdatert på arbeidsmarkedet om jeg er hjemme med ungene for lenge. Hva er din erfaring? Anonymkode: 41dd2...13e Hvis du skal gå hjemme bør dere ha en pensjonssparing på deg. Du blir så fattig og gammel pm du går hjemme med bana og ikke jobber Anonymkode: c7c84...be1 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #18 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg er heller ikke offshore-enke men mannen jobber ekstremt mye (daglig leder i selveid foretak). Vi har sammen valgt at jeg har redusert til 50% stilling. Jeg jobber tre dager i uka, kortere dager. Dette har vi valgt for at jeg ikke skal gå helt på veggen av å ha eneansvar for hus, hjem og barn. Vi sparer til min pensjon fra felleskontoen, og har felles økonomi (alt inn og alt ut fra samme konto), slik at «min» økonomi ikke skal gå i dass. Jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Vi hadde hatt økonomisk mulighet til at jeg var heltid hjemmeværende, men jeg ønsker å holde meg faglig oppdatert og elsker jobben min - så jeg holder på 50%. Jeg har et yrke hvor det er stor mangel og ser ut som det vil holde seg slik lenge, så jeg kan få 100% stilling i morgen om jeg ønsker. Føler meg derfor trygg også dersom mannen skulle gått fra meg plutselig. Det er jo selvsagt ikke noe jeg tror vil skje, men vi liker å være på den sikre siden begge to. Vi har også sammen med advokat skrevet avtaler på f.eks. Huset, at jeg eier like mye selv om han betaler mer etc. Anonymkode: 01fdf...799 Skjønner godt at du vil beholde din 50% selv om dere ikke trenger det økonomisk. Virker som dere har tatt en veloverveid avgjørelse 🙂 ts Anonymkode: 41dd2...13e
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #19 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Utbrent? Av at han er borte 2 uker og hjemme på heltid 4 uker? Oi! Vi har 4 barn, og mannen min har pendlet HVER uke fra mandag-torsdag og av og til fredag i mange år. Jeg har vært HELT alene med dem i ukedagene og gått i full jobb og aldri fått hjelp av noen. 14 dager av og 4 uker hjemme, hadde jeg sett på som ren luksus. Anonymkode: 79355...dd9 En mann i det hele tatt hadde jeg sett på som luksus. Er meningen med slike tråder alltid å sammenligne hvem som har det verst? Å ha en partner i det store og det hele, uansett om vedkommende er hjemme etter jobb, jobber turnus eller bare er hjemme i helgene har ikke noe å si. Det å bare ha en partner er en mye mye større hjelp enn det dere selv er klar over. Anonymkode: 4374b...67c
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #20 Skrevet 26. september 2022 Har jobbet deltid i 6 mnd nå, men mer har ikke vi råd til. Dyrt hus og ungene koster. Har vært utbrent, men må tilbake i jobb snart. Anonymkode: af45d...56d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå