Gå til innhold

Hvordan skal jeg, en mann på 30 år, endre meg for å få dame?

Anbefalte innlegg

Skrevet

30 år gammel mann her. Jeg syns dating er altfor vanskelig. Hvorfor?

Jeg har prøvd Tinder av og på i årevis. Møtt mange jenter, men stort sett blitt avvist etter 1-2 dates. Vært med i Røde Kors, møtt et par der, samme med en gruppe i lokalpolitikken og med DNT. Det blir liksom aldri noe. Jeg har prøvd ekstremt mye mer enn mine venner og venninner. Venninner har stort sett endt opp i forhold etter relativt få dates/lite innsats, mange av mennene er i forhold nå men også mange er single og noen har funnet damer i Sørøst-Asia.

Etter alt dette så merker jeg at jeg blir stresset av hver eneste datingrelasjon. Sjekker telefonen hele tiden når jeg er på Tinder. Venter egentlig bare på avvisning, føler nesten konstant en klump i magen om jeg liker noen. Det høres ut som jeg bør ta en pause fra dating, sant? Har nettopp hatt pause i over ett år... Hadde håpet at jeg skulle takle det bedre nå, men er rett tilbake i samme mønster. Før pausen så ble jeg så lei av folk som ghostet, var totalt upålitelige eller rett og slett lå med andre flere uker/måneder inn i datingen vår.

Begynner å tro jeg vil forbli singel for alltid. Merker jo også at en form for bitterhet har begynt å gripe tak i meg. Jeg ønsker ikke å date noen som har ligget mye rundt når jeg selv har blitt avvist av de samme jentene som ligger rundt. Og ingen kommer jo til å røpe at de har ligget rundt, så da må jo jeg bare anta det uansett hva de sier. Jeg liker ikke denne bitterheten.

Jeg skjønner at jeg har etterhvert fått mye negative tanker om dating. Jeg tenker det er naturlig utifra hva jeg har erfart. Utover det så forstår jeg ikke hva jeg gjør gale. Jeg er høy, slank og høyt utdannet med høy inntekt. Jeg kunne hatt mer muskler, og jeg kunne kledd meg mer moteriktig, men jeg er ikke voldsomt ille der heller. Har de siste årene investert mer og mer i penere klær. Aller mest tror jeg at ansiktet mitt har en noe rar/uvanlig struktur og er kanskje ikke klassisk "symmetrisk, kjekk mann", til tross for lav fettprosent. Det er ikke ille, men jeg har vært selvbevisst på det siden ung alder.

Jeg tipper jeg kommer til å få svar om at jeg må senke kravene. Jeg har en svært aktiv livsstil (idrett på høyt nivå), og et av få krav jeg har er at jenta har normal BMI, både fordi det er fint men også fordi jeg tror det vil være en stor mismatch om jeg er veldig mye mer aktiv enn en fremtidig kjæreste. Jeg ønsker at fremtidige barn skal nyte godt av å være del av en aktiv familie. I tillegg bør hun være ferdig med å feste hver helg og vise at hun tar vare på seg selv, både fysisk og mentalt. Jeg syns dette er nærmest umulig å finne, og de jeg kjenner som er slik er alle i forhold. For de single som er slik så virker jeg ut til å ikke nå opp, eller ikke komme i kontakt med de (tror kanskje mange av Tinder-jentene er de som også liker å feste oftere).

Jeg skjønner ikke hva jeg gjør gale. Jeg er godt likt av venner av begge kjønn, godt likt på jobben, godt likt av alle unntatt single jenter. Tror kanskje jeg er av typen som jenter trengs å varmes litt opp til. Noen single jenter jeg har møtt sier at jeg er dødskjekk og de digger meg og skjønner ikke hvordan jeg kan være singel (men det har ikke funket av grunner som avstand, ønsker om ulike ting etc.) mens de fleste virker ut til å være avvisende fra start. Å sjekke jenter på byen f.eks. er bare å glemme, er suksess 1 av 50 ganger. Jeg syns dating er blitt så belastende at jeg vurderer å oppsøke psykolog for å snakke om dette og hvordan det får meg til å føle meg.

Noen som kjenner seg igjen? Har noen gode tips å dele? Aner virkelig ikke hvordan jeg etterhvert skal kunne få det forholdet jeg ønsker meg med ei bra jente.

Anonymkode: 4faed...147

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut i fra det du skriver, tror jeg damene merker at noe er "off" med deg. 

Anonymkode: 8c277...3d3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

E synes du bare kan slette tinder greiene. Å slapp av, virker du nesten desperat etter dame, så får du inget.

Bedre å begynne snakke me damer.. ser du noen du liker, bare begynn å hilse når du ser ho.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Du er velformulert, og virker som en kjekk mann. Jeg tror du bare skal være deg selv. så møter du hun som matcher deg. Det er bedre å få en du virkelig matcher med, en mange "likes" som viser seg at ikke matcher i lengden.

Du skriver mye. Vet ikke om du snakker mye også, bruker mange ord? Det er ikke så veldig hyggelig og være med de som snakker altfor mye. 

Så er det koselig å være med de som virkelig lytter og legger merke til småting som man sier. Gjerne sier en annen gang noe som er blitt lagt merke til at partneren har sagt. 

Få jenta til å føle seg verdifull og sett :) 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du er med i røde kors og DNT? 30 år og single? Sign me up 👀 Neida 😂

Ikke stress. Tenker at ei flott dame kommer plutselig når du slutter og stresse med det. 😊 

• Liker 2
Skrevet

Hvilken aldersgruppe har du innstilt på tinder? Kanskje du skal gå litt opp i alder på damene så finner du kanskje lettere noen som er klar for forhold istedenfor bare festjenter som bare vil ha et ligg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

30 år gammel mann her. Jeg syns dating er altfor vanskelig. Hvorfor?

Jeg har prøvd Tinder av og på i årevis. Møtt mange jenter, men stort sett blitt avvist etter 1-2 dates. Vært med i Røde Kors, møtt et par der, samme med en gruppe i lokalpolitikken og med DNT. Det blir liksom aldri noe. Jeg har prøvd ekstremt mye mer enn mine venner og venninner. Venninner har stort sett endt opp i forhold etter relativt få dates/lite innsats, mange av mennene er i forhold nå men også mange er single og noen har funnet damer i Sørøst-Asia.

Etter alt dette så merker jeg at jeg blir stresset av hver eneste datingrelasjon. Sjekker telefonen hele tiden når jeg er på Tinder. Venter egentlig bare på avvisning, føler nesten konstant en klump i magen om jeg liker noen. Det høres ut som jeg bør ta en pause fra dating, sant? Har nettopp hatt pause i over ett år... Hadde håpet at jeg skulle takle det bedre nå, men er rett tilbake i samme mønster. Før pausen så ble jeg så lei av folk som ghostet, var totalt upålitelige eller rett og slett lå med andre flere uker/måneder inn i datingen vår.

Begynner å tro jeg vil forbli singel for alltid. Merker jo også at en form for bitterhet har begynt å gripe tak i meg. Jeg ønsker ikke å date noen som har ligget mye rundt når jeg selv har blitt avvist av de samme jentene som ligger rundt. Og ingen kommer jo til å røpe at de har ligget rundt, så da må jo jeg bare anta det uansett hva de sier. Jeg liker ikke denne bitterheten.

Jeg skjønner at jeg har etterhvert fått mye negative tanker om dating. Jeg tenker det er naturlig utifra hva jeg har erfart. Utover det så forstår jeg ikke hva jeg gjør gale. Jeg er høy, slank og høyt utdannet med høy inntekt. Jeg kunne hatt mer muskler, og jeg kunne kledd meg mer moteriktig, men jeg er ikke voldsomt ille der heller. Har de siste årene investert mer og mer i penere klær. Aller mest tror jeg at ansiktet mitt har en noe rar/uvanlig struktur og er kanskje ikke klassisk "symmetrisk, kjekk mann", til tross for lav fettprosent. Det er ikke ille, men jeg har vært selvbevisst på det siden ung alder.

Jeg tipper jeg kommer til å få svar om at jeg må senke kravene. Jeg har en svært aktiv livsstil (idrett på høyt nivå), og et av få krav jeg har er at jenta har normal BMI, både fordi det er fint men også fordi jeg tror det vil være en stor mismatch om jeg er veldig mye mer aktiv enn en fremtidig kjæreste. Jeg ønsker at fremtidige barn skal nyte godt av å være del av en aktiv familie. I tillegg bør hun være ferdig med å feste hver helg og vise at hun tar vare på seg selv, både fysisk og mentalt. Jeg syns dette er nærmest umulig å finne, og de jeg kjenner som er slik er alle i forhold. For de single som er slik så virker jeg ut til å ikke nå opp, eller ikke komme i kontakt med de (tror kanskje mange av Tinder-jentene er de som også liker å feste oftere).

Jeg skjønner ikke hva jeg gjør gale. Jeg er godt likt av venner av begge kjønn, godt likt på jobben, godt likt av alle unntatt single jenter. Tror kanskje jeg er av typen som jenter trengs å varmes litt opp til. Noen single jenter jeg har møtt sier at jeg er dødskjekk og de digger meg og skjønner ikke hvordan jeg kan være singel (men det har ikke funket av grunner som avstand, ønsker om ulike ting etc.) mens de fleste virker ut til å være avvisende fra start. Å sjekke jenter på byen f.eks. er bare å glemme, er suksess 1 av 50 ganger. Jeg syns dating er blitt så belastende at jeg vurderer å oppsøke psykolog for å snakke om dette og hvordan det får meg til å føle meg.

Noen som kjenner seg igjen? Har noen gode tips å dele? Aner virkelig ikke hvordan jeg etterhvert skal kunne få det forholdet jeg ønsker meg med ei bra jente.

Anonymkode: 4faed...147

Du har jo svarene selv. Du stresser for mye rundt det. Og da skremmer du bort.

Du har også mulig litt hyr krav iht antall partnere osv. Det betyr i bunn og grunn ingenting,  også en tanke som stresser deg opp. Mange som sier at , når jeg sluttet å lete , dukket kjærligheten opp. Og det handler jo om at sinnstilstanden er på et bedre sted. 

Kvinner passer på seg selv, og ønsker ikke en dom passer på de, og bestemmer og blir sjalu på alt.derfor faller man dårlig for menn som stresser.  Det gir inntrykk av at du skal fange dem. Ingen vil være fanget hos en mann. 

De fleste setter pris på en som stiller opp, deltar, er genuint interessert i å bli kjent begge veier

Feks spør hva fremtidsdrømnene er påførte date. Da får du også mulighet til å si noe om det. Istedenfor å si feks , nå er jeg over 30 og er på tide med kone og barn. Den setningen virker jo litt desperat, og at du er villig til å gå inn i et forhold som ikke betyr så mye fir deg utover akkurat den setningen. 

Anbefaler deg å ta noen timer hos psykolog, slik at du får løsnet litt på datong knutene du har.  

Anonymkode: ebc9d...21f

• Liker 7
Skrevet

Husk i hvert fall at du også må vise interesse for HENNE og det hun er opptatt av.
Ikke bare snakke om deg selv og være opptatt av å fremstille deg selv i et så godt lys som mulig. Det er så UTROLIG mange menn som kun snakker om seg og sitt.
Men ellers må du bare være deg selv (med mindre du egentlig er en fordomsfull homofob som egentlig hater kvinner og tror på konspirasjonsteorier).

Anonymkode: 347ea...858

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Kanskje du er litt prektig? "Ikke feste, ta var2 på sin mentale helse" (?), Du er med i røde kors og DNT.- legger deg klokka 10 om kvelden og ellers husren? Du tenker på at dine barn skal ha en aktiv hverdag! Hm...

Alt det er flott, og det viser at du er en ordntlig fyr. Litt for ordentlig? Jeg vet ikke hvordan dere unge gjør det nå, men for min del så var det om å gjøre å treffe noen med glimt i øyet, som hadde samme humor som meg, der vi bare hadde det morsomt sammen og tente på hverandre. JA- jeg vil ha en aktiv livsstil, og vi har gjort  mye. Men alt det er liksom det overfladiske livet som går seg til. Det må jo være noe rent peronsbasert som gjør at man liker noen. Det må si litt pang! Her er det litt sånn spillet i seg selv, Tinder og reaksjoner der, og ikke det at du har lave skuldre, og bare møter noen du kan le med, flørte med og tenne på. Begynn der liksom!! Så drar du dem med på tur etterhvert. Normalt sett så er de fleste nordmenn glad i en fjelltur - om enn varierende lengde. Men at de skriver det i tinderprofilen sin, betyr jo ikke nødvendigvis at de er det. Det er akkurat som datteren mins om sprang på alle fjelltopper og tok bilde av seg selv og la ut på instagram. Det blir litt sånn ja.....

Prøv å utvide din horisont og innse at kanskje du ikke må ta de med rette tinderprofil. Du må finne den rette dama. 

Jeg forstår meg ikke på den nye generasjonen. Dere er så roboter. 

Anonymkode: 75411...be6

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan stiller du deg til en dame som er slank, men ikke opptatt av idrett?

Hva er "ta vare på seg selv mentalt og fysisk"? Den setningen skurrer litt. Jeg hadde ikke orket å gå på toppturer med barn i bæresele, eller hytte til hytte. Jeg er mer typen til å dra til syden, ligge ved bassenget, rusle rundt på shopping.

Hva hvis hun kan gå lange turer i rolig tempo, men har null interesse av å jogge hver dag eller gå på treningssenter 5 dager i uka?

Du høres slitsom ut for meg. Jeg tror mange damer trener akkurat nok til å holde kroppen innen normalvekt, men krever du mer, så bør du kanskje innse at normalvekt er nok. 

Viser du interesse for damer med at spesielt ansikt? Ansiktstrekk som ikke er "klassisk pene"? Eller har du dine krav der, som til slankhet og aktiv livsstil?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Skal du treffe noen som er som deg "Idrett på høyt nivå", så er jeg overrasket over at du ikke har funnet noen som selv er aktive innen idrett på høyt nivå. Det skulle være mange i de kretsene du ferdes? Det er jo minst 50% damer som går Birken, løper maraton eller sykler den store styrkeprøven. 😉

Hvor mange par kjenner du hvor de er 100% aktive begge to, og har familie i tillegg? jeg har inntrykk av at det er en som er aktiv, og den andre mer støttende. Og da blir det ikke trening hver dag for den som holder familien sammen.

Jeg tror du sender ut en følelse av at du er en elitist. At du har veldig høye tanker om deg selv.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Tror du skal gå litt opp i alder, feks fra 28-32. Jenter under 25 er partygirls.

Anonymkode: cbf7c...8ad

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Det som kanskje er det beste, er å spør en dame du har et godt forhold til. En kollega, venninne, søster, eller annet. En som kan være ærlig med deg. 

Uansett hvor mye du beskriver deg selv, er det alltid kun en (din egen) versjon av deg vi hører.
Det kan være noe du tenker er ubetydelig, men som gjør at damer ikke er interesserte. Kanskje du lukter. Kanskje du virker høy på deg selv. Kanskje du har dårlig humor. Kanskje du gjør noe annet som oppfattes negativt. Alt dette er ting som du enten ikke er oppmerksom på selv, eller tror at ikke påvirker hvordan damene ser på deg. Om du for eksempel kommer med rasistiske kommentarer fordekt som humor, så vi du selv tro at du er morsom mens damene vil synes du er en idiot. 

Så: pør noen du stoler på kan være ærlig med deg. Og ikke bli sur om de er ærlige. 

Anonymkode: 45cef...856

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Et annet tips: om du er voksen nok til å kalle deg selv mann (som du er når du er 30), så se etter noen som er eldre enn at det er naturlig å kalle dem "jenter". Menn skal være sammen med damer. Gutter skal være sammen med jenter. 

Anonymkode: 45cef...856

• Liker 3
  • Nyttig 3
Gjest Middelmådig
Skrevet

Jeg vil bare si: herregud så utrolig kjiiipt å date mye og bare bli avvist. Det står virkelig respekt av at du ikke bare gir opp og blir bitter! Jeg er imponert over at du holder ut. 
Du virker som en bra fyr og det er helt sikkert bare tilfeldigheter at du enda ikke har matchet med noen. I min eks sin vennekrets var det i sin tid mange av disse mennene som aldri fant seg kjæreste og var klønete rundt det å møte noen, selv om de alle var tilsynelatende helt vanlige greie menn. De ble alle gift rett etter 30-års alder. Det skjedde et eller annet. Kanskje med kvinnene - som gjorde at de alle ble attraktive partnere. Mitt beste råd er kanskje å bare senke skuldrene og finne en god ro med seg selv. Trives i eget selskap. Ikke jakte, men bare være åpen for eventuelle kjærester om de dukker opp. Da har kvinner en tendens til å bli litt mer mottakelig. 

Skrevet

Du har mye krav. I tillegg er du veldig « gammel» til og være 30 år. 

Anonymkode: cc6ac...e0d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du må være mer frampå. Når til og med innvandrere som ikke har jobb eller snakker godt norsk klarer å lande på noen norske jenter, så sier det seg selv.

Anonymkode: cfa9f...8fc

• Liker 1
Skrevet

Forutsatt at du har og gjør de tingene du gjør i livet for deg selv og ikke for å få en dame har du gjort mye riktig økonomisk sosialt og helsemessig. Men hva med det kulturelle? Musikk teater kino.

Så har du en og annen suksess på byen det er bra. Når det kommer til dating, ha det gøy, finn ut hvem den personen er og om du liker henne sånn som hun er nå. 

Barn osv kommer senere, etterhvert som dere liker hverandre eller ikke.

Skrevet

Damer liker humor, ikke alvorlige typer som ikke kan få oss til å le.

Er du en morsom type, TS? Får du folk til å le? Hvis ikke tenker jeg at det er en egenskap du burde tenke på å utvikle :)

Bare et lite tips fra meg.

Anonymkode: 811ef...b58

• Liker 5
Skrevet

Er ikke Tinder litt sånn en bitterhetsmaskin? Svært overfladisk, legger opp til bruk og kast, slik at du skal komme tilbake til den igjen og igjen. Hører ofte at folk bare er der for å få et kjapt ligg? Tror jeg ville forsøkt meg andre steder.

Anonymkode: 89204...513

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...