AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Del Skrevet 26. september 2022 Når du har godt voksne kandidater på intervju, hvilke spørsmål stiller du dem? Typ 50 år og opp mot 60+. Stiller du andre spørsmål enn du stiller til yngre kandidater som er i en annen fase av arbeidslivet? Tenker på vanlig medarbeider, ikke lederstilling. Anonymkode: 9d25a...e3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #2 Del Skrevet 26. september 2022 Det er viktig for meg å kunne sammenlikne kandidatene på en mest mulig rettferdig måte, så spørsmålene er tilnærmet like. Selvsagt har ikke en 60-åring like mange års karriereperspektiv som en 25-åring, men til en 50-åring kan jeg glatt spørre hvordan han ser for seg sin egen arbeidssituasjon om 5-10 år. 50-åringen har tross alt omtrent 1/3 av karrieren foran seg fremdeles, grovt regnet. Anonymkode: db809...c5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #3 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er viktig for meg å kunne sammenlikne kandidatene på en mest mulig rettferdig måte, så spørsmålene er tilnærmet like. Selvsagt har ikke en 60-åring like mange års karriereperspektiv som en 25-åring, men til en 50-åring kan jeg glatt spørre hvordan han ser for seg sin egen arbeidssituasjon om 5-10 år. 50-åringen har tross alt omtrent 1/3 av karrieren foran seg fremdeles, grovt regnet. Anonymkode: db809...c5d Enig. Vil si at spørsmålene er de samme, men på en del spørsmål så vil man forvente ulikt svar fra en 25 åring og en 50 åring. Anonymkode: d7fac...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #4 Del Skrevet 26. september 2022 Jeg ville forhørt meg mer om tidligere erfaring, da dette kan være en stor fordel med arbeidstakere i øvre aldersjikt. Hva har de med seg fra tidligere, hvor ivrige har de vært etter å oppsøke kunnskap (eller passive...), hvordan opplever de ulike typer arbeidsmiljø og hvordan har de løst utfordringer langs veien. Jeg vil forvente mer gjennomtenkte svar og bedre selvinnsikt av en eldre arbeidstaker. Anonymkode: 3f440...d55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå