AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Skrevet 26. september 2022 Har lagt merke til at svært mange som har lagt om livet sitt og gått ned, gjerne ganske kraftig også, ender opp i en eller annen avis og der før og etterbilder blir postet. Der er etter-bildet nesten uten unntak en superkropp med six pack, definerte muskler etc. Altså en kropp som krever vanvittig vedilkehold for å være slik. Alle vet at dette er urealistisk over tid, om men da ikke har trening som sin hovedinteresse, og legger inn timevis av trening daglig. Det er svært gledelig å se folk med kraftig overvekt og fedme klare å legge om livene sine og slanke seg. Men da tenker jeg utelukkende fysisk helse og livskvalitet. Redusere sjansen for livsstilssykdommer som hjerte- og kar, diabetes etc. Men jeg blir bare trist av å se folk som tidligere veide 100+ kg, poste bilder av en fitnesskropp etter slanking. Hva med en gylden middelvei? Dette er nok et bidrag til at folk føler seg mislykket. Mange med overvekt som klarer å snu om på livet sitt slanker seg ned til en normal BMI, og prøver å holde seg noenlunde der og er kjempefornøyde. Så ser man disse bildene, og mange tenker nok at de likevel ikke har lykkes nå heller. Det hjelper heller ikke at bildene gjerne er ledet med bildetekster som "3 enkle grep", "Få superkropp på 13 uker", "Jens veide 120 kg, fikk modellkropp etter 3 måneder - veldig enkelt" etc. Jeg er rett og slett DRITT lei dette syke kroppspresset. Ikke engang vektnedgang til en normal kropp for å forebygge hjerte- og karsykdommer, og å få en lettere hverdag er nok. Neida, man skal helst være superstram, ha fettprosent på under 10% og selvsagt ha 6 pack. I tillegg skal man selvagt springe minst halvmaraton en gang i året..... Anonymkode: 4fbe3...e21 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #2 Skrevet 26. september 2022 Ikke bry deg om hva andre legger ut av bilder. Er du selv som velger å leve etter kroppspress, ta ansvar for ditt eget liv. Ikke sammenlign deg med andre. Kroppspress er noe du skaper selv det. Anonymkode: a037e...aa8
Motelvibes Skrevet 26. september 2022 #4 Skrevet 26. september 2022 HVA er trist med det!?! De har oppnådd drømmekroppen, de viser frem at det faktisk er mulig! Det er motiverende for mange! 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #5 Skrevet 26. september 2022 De er vel jævlig stolte da? Men ja, man skal jo leve med det og vedlikeholde vekttapet. Det er krevende. Anonymkode: 181d6...d44
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #6 Skrevet 26. september 2022 Kommer jo helt an på hvor du leter å hva du ser etter da. Om du går på reddit på /progresspics så er det veldig mange normale kropper. Men det er vel helt naturlig at om en person veide over 100 kilo og så har klart å komme seg i fitness-konkurranse form at de er stolte ? Er jo mange mange måneder/år med engasjement og viljestyrke i det. Jeg hadde vært kjempestolt selv. Anonymkode: f99af...b79
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #7 Skrevet 26. september 2022 Dette sosiale medie kjøret gjør at vi skal se så jævla perfekte ut vettu. Derfor. Anonymkode: e37f6...385 1
AprilLudgate Skrevet 26. september 2022 #8 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De er vel jævlig stolte da? Men ja, man skal jo leve med det og vedlikeholde vekttapet. Det er krevende. Anonymkode: 181d6...d44 Jepp, og det klarer kun omtrent 4%. Resten går opp. Men ja, man er vel fornøyd med den enorme innsatsen det krever - og føler seg bra? Så liker media å fremstille det slik, så de ønsker ikke trykke saker om alle de som gikk fra fedme til lett overvekt eller bare ser helt vanlige ut. Men, det er jo noe med at det garantert er kjipt å ha vært i avisa og så skal alle dømme en etter 4 år når kroppen ikke ser sånn ut lengre. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #9 Skrevet 26. september 2022 Hm. Jeg ser overhodet ikke det samme. "Artikler" som skal fortelle at noen har fått superkropp etter kort tid, er reklame. Ikke ekte mennesker eller ekte historier. Disse må du overse. Det er ikke sannhet i dem. Bildene er manipulerte og "personen" eksisterer ikke. Historien er falsk. De som faktisk endrer kroppen så mye, bruker lang tid. Og pleier etter min erfaring ikke å stille opp for å selge historien sin. En del publiserer bilder selv. Og klart de er stolte over det de har fått til? Det ligger en enorm innsats bak. Og nei, du trenger ikke å trene hver dag for å opprettholde en muskuløs kropp. Noen timer i uka, ja, men ikke mer. "Må" du trene hver dag/veldig mange timer i uka, så trener du ekstremt lite effektivt. Og nei, det er ikke umulig å holde på en keopp man har jobbet for å få. Det er lettere å falle tilbake i gamle vaner om man har gått ned i vekt av en hard slankekur. Anonymkode: 9908d...c2e 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #10 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har lagt merke til at svært mange som har lagt om livet sitt og gått ned, gjerne ganske kraftig også, ender opp i en eller annen avis og der før og etterbilder blir postet. Der er etter-bildet nesten uten unntak en superkropp med six pack, definerte muskler etc. Altså en kropp som krever vanvittig vedilkehold for å være slik. Alle vet at dette er urealistisk over tid, om men da ikke har trening som sin hovedinteresse, og legger inn timevis av trening daglig. Det er svært gledelig å se folk med kraftig overvekt og fedme klare å legge om livene sine og slanke seg. Men da tenker jeg utelukkende fysisk helse og livskvalitet. Redusere sjansen for livsstilssykdommer som hjerte- og kar, diabetes etc. Men jeg blir bare trist av å se folk som tidligere veide 100+ kg, poste bilder av en fitnesskropp etter slanking. Hva med en gylden middelvei? Dette er nok et bidrag til at folk føler seg mislykket. Mange med overvekt som klarer å snu om på livet sitt slanker seg ned til en normal BMI, og prøver å holde seg noenlunde der og er kjempefornøyde. Så ser man disse bildene, og mange tenker nok at de likevel ikke har lykkes nå heller. Det hjelper heller ikke at bildene gjerne er ledet med bildetekster som "3 enkle grep", "Få superkropp på 13 uker", "Jens veide 120 kg, fikk modellkropp etter 3 måneder - veldig enkelt" etc. Jeg er rett og slett DRITT lei dette syke kroppspresset. Ikke engang vektnedgang til en normal kropp for å forebygge hjerte- og karsykdommer, og å få en lettere hverdag er nok. Neida, man skal helst være superstram, ha fettprosent på under 10% og selvsagt ha 6 pack. I tillegg skal man selvagt springe minst halvmaraton en gang i året..... Anonymkode: 4fbe3...e21 Jeg tenker det er bedre å være glad på andres vegne og glede, enn å begynne å be folk om å ikke bli bedre og veltrente.har de ikke fått nok hets iht overvektig kropp, så da fortjener de vel litt ros for det motsatte også. Men ja det er totalt for mye fokus på kropp. Men tydeligvis en av de tingene i livet de fleste er opptatt av da Anonymkode: 7d0e1...93d
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #11 Skrevet 26. september 2022 Jeg er selv ganske stor, men om jeg får til å gå ned så mye som jeg vil så blir jeg knallstolt, og da ville jeg nok vist det frem. Anonymkode: 93aa6...409
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #12 Skrevet 26. september 2022 Av de som går mye ned i vekt er det er ikke mange som viser seg fram i avisa. Og de som viser seg fram i avisa gjør det gjerne fordi de har blitt pt eller tatt utdanning innenfor ernæring og ønsker seg kunder. Anonymkode: 4f537...089
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå