Gå til innhold

Flere enn meg som ikke liker denim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere enn meg som ikke liker denim stoff? Altså det er behagelig, men jeg synes ikke det er noe fint. Jeg klarer ikke gå med olabukser. Verken sorte jeans, mørkeblå eller lyse. Jeg har prøvd, men jeg synes ikke jeg ser fin ut. Synes ikke det er et pent plagg i det hele tatt.. 

Jeg har én olabukse jeg kjøpte da jeg var rundt 18, og den har jeg fortsatt i en alder av 32, den er pent brukt for å si det mildt, passer fortsatt og ja. Men jeg ser bare dobbelt så stor ut i den.. 

Men føler egentlig at alle andre liker det? At alle eier en olabukse? 

Anonymkode: b07e7...14d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bukser er greit, men sånne denim jakker osv er noe av det styggeste jeg vet om.

Anonymkode: 2e04a...f4c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bukser er greit, men sånne denim jakker osv er noe av det styggeste jeg vet om.

Anonymkode: 2e04a...f4c

Huff ja, det er hakket verre og hadde aldri klart å føle meg fin i det.. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Flere enn meg som ikke liker denim stoff? Altså det er behagelig, men jeg synes ikke det er noe fint. Jeg klarer ikke gå med olabukser. Verken sorte jeans, mørkeblå eller lyse. Jeg har prøvd, men jeg synes ikke jeg ser fin ut. Synes ikke det er et pent plagg i det hele tatt.. 

Jeg har én olabukse jeg kjøpte da jeg var rundt 18, og den har jeg fortsatt i en alder av 32, den er pent brukt for å si det mildt, passer fortsatt og ja. Men jeg ser bare dobbelt så stor ut i den.. 

Jeg har ikke eid en olabukse på mange år og ser på det som mindre pent. Skrekken min er denimskjorter og denimskjørt. Liker heller ikke denimjakker.

Anonymkode: 03057...aaf

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke eid en olabukse på mange år og ser på det som mindre pent. Skrekken min er denimskjorter og denimskjørt. Liker heller ikke denimjakker.

Takler ikke olajakker, særlig ikke de lyse litt svære. Men altså smaken er forskjellig, er det antydning til maskulint eller røft klarer jeg ikke😂 

• Liker 2
Skrevet

Altså? Dongeri?

Anonymkode: 2cc01...f40

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså? Dongeri?

Anonymkode: 2cc01...f40

Ja, dongeri og denim er det samme. Olabukser er laget av det stoffet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, dongeri og denim er det samme. Olabukser er laget av det stoffet.

Og jeans

Skrevet

Liker det heller ikke. 

Anonymkode: 8da97...291

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke eid et denimplagg på femten år og har etter hvert begynt å tenke som bestemoren min gjorde: Denim passer best i fjøset.

Anonymkode: 85418...058

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Har en kjole. Den er fin, men jeg liker ikke stoffet. Kjøper det aldri igjen.

Den blir det siste denimplsgget mitt. Puster alt for dårlig. 

Anonymkode: 3d354...ac7

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Bukser i denim/dongeri eller olabukser, som det også kalles, synes jeg er helt greit, noen er fine, noen er mindre fine. Men behagelige er de ikke. Jeg har heller aldri funnet noen som sitter spesielt godt på min kropp. De litt stramme modellene blir alltid for store i livet for at jeg skal få dem til å passe over rumpa, og de vide modellene synes jeg bare jeg ser svær ut i (selv om jeg er slank).

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg elsker jeans og  denim❤️

Anonymkode: 7705d...7ff

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Sitat

Denim er det styggeste jeg vet, synes det er dritstygt. Eier ikke noe. Og forferdelig å ha på i tillegg. Nei takk. 

Anonymkode: 1830c...8e6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har ikke eid et denimplagg på femten år og har etter hvert begynt å tenke som bestemoren min gjorde: Denim passer best i fjøset.

Anonymkode: 85418...058

Min bestemor sa, denim er arbeidstøy, ikke noe man bruker når man besøker andre. Helst ikke i det hele tatt om man ikke var arbeider, på jobb. Typisk i fjøset/ mekaniker/ veiarbeider den gang. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Min bestemor sa, denim er arbeidstøy, ikke noe man bruker når man besøker andre. Helst ikke i det hele tatt om man ikke var arbeider, på jobb. Typisk i fjøset/ mekaniker/ veiarbeider den gang. 

Det var opprinnelig arbeidsklær fordi stoffet er veldig solid. Fattern fikk fnatt av kombinasjonen olabukse og dressjakke. Jeg elsker jeans.

Anonymkode: 2949a...b11

• Hjerte 1
Skrevet

Det eneste denimplagget jeg har eid siden jeg var tenåring (og da var det stort sett snakk og skjørt og jakker, jeg har alltid hatt en anstrengt forhold til olabukser) er et kjøkkenforkle - solid og praktisk... Det handler mest om at jeg ikke synes det er så behagelig på, jeg ikke sterke meninger knyttet til andres bruk av det (bort fra at nei, det er ikke i noen sammenheng et penplagg...).

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Elsker dongeri, spesielt bukser! Skjønner virkelig ikke dere som ikke klarer å finne bukser som passer. Leter dere etter bukser med stretch? Jeg finner omtrent ikke bukser i andre stoffer. Dressbukser er stort sett laget i stoff som ikke strekker seg, og har du timeglassfasong så er det nesten umulig å finne noen som sitter pent. Tøybukser med stretch kan sitte fint, men de har også en tendens til å ikke skjule cellulitter og andre ujevnheter (som de fleste kvinner, også de slanke) har.

Anonymkode: 73571...4ff

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2022 den 8.17):

Er over femti og har aldri gått i eller hatt jeans. Fikser ikke det harde stoffet inntil huden min. Så for meg handler det om at det ikke er behagelig. Har prøvd i butikker flere ganger, bare for å gi det et forsøk. 

Er slankt og har "ganske bra kropp", men olastoff funker rett og slett ikke som et plagg for meg. Stivt (selv de mykeste) og jeg hater å ha glidelåser/knapper inntil huden. 

Anonymkode: 45760...594

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker aldri jeans/dongeri/denim og får ofte høre at jeg alltid er så stilig kledd. Det må være en sammenheng.

Anonymkode: 8da97...291

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...