AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Skrevet 26. september 2022 Jeg har funnet drømmehuset. Det er til salgs . Det må totalrenoveres. Alt. Drenering, Nye rør. Isolasjon. Energi. Nye vinduer. Tak. Vegger. Veranda er helt morken. Garasjen må rives. Huset er ikke så stort, men renoveringa blir jo dyr likevel. Jeg har full jobb og barn og kan ikke gjøre mye alene. Problem: Huset har en relativt attraktiv beliggenhet, ikke perfekt, men bra nok til at utbyggere har vært interessert. Men utbygger har åpenbart ikke villet betale det selger ønsker, privatmarkedet er heller ikke interessert - renta stiger, prisene er dyre, så rønna bare står usolgt. Folk som virkelig har penger ser nok de negative kvalitetene ved huset, at det er litt lite, ikke den "rikitge" utsikten, litt trafikkstøy. Det jeg lurer på: Hvor langt under prisantydning kan jeg by? Jeg har lyst til å by halvparten av prisantydning, men er redd for å brenne broer. På den annen side har jeg overhodet ikke råd til mer, så ikke noe problem sånn sett å brenne en bro.. Anonymkode: a75d1...3aa
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #2 Skrevet 26. september 2022 Hører ikke noe om hva som gjør det til drømmehuset? Når det må totalrenoveres, hvordan kan man kalle det drømmehuset da? Anonymkode: c5552...395 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #3 Skrevet 26. september 2022 Høres ut som det billigste er å rive og bygge nytt. Anonymkode: d7485...824 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #4 Skrevet 26. september 2022 Det kommer helt ann på prisen. Er prisen høy kan du by mye mindre % enn om prisen er lav. Hva er prisen? Du må by mer enn utbyggerne siden de har fått nei allerede. Men neppe mye mer. Skambud er absolutt lov og nå er boligmarkedet skikkelig trått. Bedre blir det neppe denne vinteren, snarere motsatt. Anonymkode: efff3...285 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #5 Skrevet 26. september 2022 Utbyggerne er vel ikke interessert i rønna men i tomta. Snakker vi tomtepris? Anonymkode: efff3...285 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #6 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hører ikke noe om hva som gjør det til drømmehuset? Når det må totalrenoveres, hvordan kan man kalle det drømmehuset da? Anonymkode: c5552...395 For et merkelig spørsmål. Er dine eneste kriterier for drømmehuset ditt at det er oppusset? Du bryr deg ikke om beliggenhet, tomt, utsikt, hage eller noe annet? Anonymkode: 4c95d...006 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #7 Skrevet 26. september 2022 Husk at det ofte er billigere å bygge nytt enn å totalrenovere. Vi har brukt mye penger på oppussing og kunne lett brukt 3 mill til. For 5 mill kunne vi fått et fint nybygg. Anonymkode: efff3...285 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #8 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For et merkelig spørsmål. Er dine eneste kriterier for drømmehuset ditt at det er oppusset? Du bryr deg ikke om beliggenhet, tomt, utsikt, hage eller noe annet? Anonymkode: 4c95d...006 Du snakker nå tomt og beliggenhet, ikke hus. Hva gjør selve HUSET til ditt drømmehus? Anonymkode: efff3...285 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #9 Skrevet 26. september 2022 Hva mener du med brenne broer? Hvis de ikke godtar budet kan du jo prøve med et høyere. Tvilsomt at de vil si "nei, du var så gjerrig sist, så pengene dine vil vi ikke ha. Da får huset heller stå usolgt." Anonymkode: 831eb...06f 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #10 Skrevet 26. september 2022 Prisantydning har jo beregnet inn standen er dårlig, så de forventer nok rundt prisantydning. Hadde ikke lagt inn halve i hvertfall. Anonymkode: ef7dc...c52 1 1
Gjest takinova Skrevet 26. september 2022 #11 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg har funnet drømmehuset. Det er til salgs . Det må totalrenoveres. Alt. Drenering, Nye rør. Isolasjon. Energi. Nye vinduer. Tak. Vegger. Veranda er helt morken. Garasjen må rives. Huset er ikke så stort, men renoveringa blir jo dyr likevel. Jeg har full jobb og barn og kan ikke gjøre mye alene. Problem: Huset har en relativt attraktiv beliggenhet, ikke perfekt, men bra nok til at utbyggere har vært interessert. Men utbygger har åpenbart ikke villet betale det selger ønsker, privatmarkedet er heller ikke interessert - renta stiger, prisene er dyre, så rønna bare står usolgt. Folk som virkelig har penger ser nok de negative kvalitetene ved huset, at det er litt lite, ikke den "rikitge" utsikten, litt trafikkstøy. Det jeg lurer på: Hvor langt under prisantydning kan jeg by? Jeg har lyst til å by halvparten av prisantydning, men er redd for å brenne broer. På den annen side har jeg overhodet ikke råd til mer, så ikke noe problem sånn sett å brenne en bro.. Anonymkode: a75d1...3aa Hvis du ikke har råd til å by mer enn halvparten så er det jo ikke noe å lure på. Da prøver du et slikt bud. Megler vil nok uansett kunne si noe til deg om hva slags bud som tidligere har kommet inn.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #12 Skrevet 26. september 2022 Hva er prisantydning? Et hus i gaten min gikk for 3,5. De nye eierne begynte i sommer med totalrenovering. Taket måtte byttes, og hele huset innvendig må renoveres. usikker på utsiden, om det kun trenger maling. Vil tro de bruker et par mill på oppussing, om ikke mer. Men dette er jo et litt attraktivt sted med hjørnetomt, nærhet til skole, rolig gate ol, så jeg synes de fikk huset ganske billig. Anonymkode: 14cfd...e4f
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #13 Skrevet 26. september 2022 En prisantydning tar jo med hvilken stand huset er i, så man kommer nok ikke så langt ned i pris. Det er et lignende hus her hos oss, det er mugg i kjelleren så det er omfattende p fjerne og pusse opp. De har fått bud på 500 000 under takst men takket nei. Det første budet var 800 000 under takst. Å gå ned så langt som halvparten tenker jeg man ikke kommer langt med, men man kan selvsagt prøve seg Anonymkode: cd1ed...a7c 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #14 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har funnet drømmehuset. Det er til salgs . Det må totalrenoveres. Alt. Drenering, Nye rør. Isolasjon. Energi. Nye vinduer. Tak. Vegger. Veranda er helt morken. Garasjen må rives. Huset er ikke så stort, men renoveringa blir jo dyr likevel. Jeg har full jobb og barn og kan ikke gjøre mye alene. Problem: Huset har en relativt attraktiv beliggenhet, ikke perfekt, men bra nok til at utbyggere har vært interessert. Men utbygger har åpenbart ikke villet betale det selger ønsker, privatmarkedet er heller ikke interessert - renta stiger, prisene er dyre, så rønna bare står usolgt. Folk som virkelig har penger ser nok de negative kvalitetene ved huset, at det er litt lite, ikke den "rikitge" utsikten, litt trafikkstøy. Det jeg lurer på: Hvor langt under prisantydning kan jeg by? Jeg har lyst til å by halvparten av prisantydning, men er redd for å brenne broer. På den annen side har jeg overhodet ikke råd til mer, så ikke noe problem sånn sett å brenne en bro.. Anonymkode: a75d1...3aa Tja jeg selger et hus, som ikke er lett å selge om dagen til 1,8. Er åpen for andre bud iht det folk evnt vil gi. Det gir meg iallefall mulighet til å si ja eller nei Anonymkode: fdd01...e92 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #15 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hører ikke noe om hva som gjør det til drømmehuset? Når det må totalrenoveres, hvordan kan man kalle det drømmehuset da? Anonymkode: c5552...395 Praktisk planløsning Perfekt størrelse for en liten familie som liker enkel standard Ingen gjenboere Selv om det ikke er fjordutsikt, er det fjellutsikt og mye skog, det liker jeg Lunt, fint sted å dyrke frukt og bær i hagen Om man skulle ønske - senere i livet- er det enkelt å utvide både i bredde og høyde Om man skulle trenge - er det enkelt å innrede livssløpsstandard Dvs et hus med masse potensiale på et sted med mye sjel Jeg vil ikke rive, jeg vil bevare det opprinnelige preget TS Anonymkode: a75d1...3aa 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #16 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kommer helt ann på prisen. Er prisen høy kan du by mye mindre % enn om prisen er lav. Hva er prisen? Du må by mer enn utbyggerne siden de har fått nei allerede. Men neppe mye mer. Skambud er absolutt lov og nå er boligmarkedet skikkelig trått. Bedre blir det neppe denne vinteren, snarere motsatt. Anonymkode: efff3...285 Prisantydning mellom 8-9 mill Anonymkode: a75d1...3aa
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #17 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du snakker nå tomt og beliggenhet, ikke hus. Hva gjør selve HUSET til ditt drømmehus? Anonymkode: efff3...285 Jeg er ikke TS. Men selve huset har da mange andre sider enn bare grad av oppussing som kan gjøre det til drømmehus, utseende/karakter, planløsning, antall etasjer, kjeller/loft, størrelse rom osv. Anonymkode: 4c95d...006
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #18 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En prisantydning tar jo med hvilken stand huset er i, så man kommer nok ikke så langt ned i pris. Det er et lignende hus her hos oss, det er mugg i kjelleren så det er omfattende p fjerne og pusse opp. De har fått bud på 500 000 under takst men takket nei. Det første budet var 800 000 under takst. Å gå ned så langt som halvparten tenker jeg man ikke kommer langt med, men man kan selvsagt prøve seg Anonymkode: cd1ed...a7c Enig. Halve av prisantydning er et skambud, og det kommer man ingen vei med, selger blir bare sur. Hvis huset har ligget ute lenge tenker jeg man kan prøve seg på 20-25% under prisantydning, og håpe at man har flaks (eller egentlig: At selger kommer med motbud, som er det mest sannsynlige). Dårlig standard/renoveringsbehov er allerede priset inn. Husk at som andre sier, det er ofte billigere å rive og bygge nytt enn å totalrenovere. Anonymkode: b8ff6...84b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #19 Skrevet 26. september 2022 (25% under prisantydninger også egentlig et skambud, og det kan hende selger blir såpass interessert at hen ikke engang gidder komme med motbud.) Anonymkode: b8ff6...84b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå