Gå til innhold

Planlagt barn med en kompis

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sorry, men min mening er "egoismen" lenge leve!   Skjønner at barn er et sterkt ønske, men har noen av dere tenkt på barnets oppvekst?  Sånn forklaringsmessig da hen lurer på hvem foreldrene er...Nei, mamma fant egentlig ingen "passende" pappa til deg, så hun lå istedet med en venn og lagde deg på den måten....- Nei, kjærlighet og forhold er ikke så viktig når det skal produseres barn...- bare mamma får ungen sin...   Håper det blir jente...- for menn trengs vel egentlig ikke... ( så lenge de har lagt igjen litt sæd....) 

Anonymkode: d1d17...25e

Hvorfor i all verden føler du behovet for å utbrodere så nøye for barnet hvordan det ble til? Det holder lenge å si noe alm at X er pappaen/mammaen din, og vi er veldig glad i hverandre og vi er veldig glade i deg, men vi er ikke kjærester.

Temmelig mange der ute er resultat av langt mindre veloverveide situasjoner (knull), enn det ts og kameraten beskriver. Ikke var det snakk om å «produsere et barn slik at mor får ungen sin» heller, det var snakk om en 50/50 fordeling mellom to mennesker som ønsker barn, men som ikke vil ha et tradisjonelt familieliv.

Anonymkode: a9fbe...1e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sorry, men min mening er "egoismen" lenge leve!   Skjønner at barn er et sterkt ønske, men har noen av dere tenkt på barnets oppvekst?  Sånn forklaringsmessig da hen lurer på hvem foreldrene er...Nei, mamma fant egentlig ingen "passende" pappa til deg, så hun lå istedet med en venn og lagde deg på den måten....- Nei, kjærlighet og forhold er ikke så viktig når det skal produseres barn...- bare mamma får ungen sin...   Håper det blir jente...- for menn trengs vel egentlig ikke... ( så lenge de har lagt igjen litt sæd....) 

Anonymkode: d1d17...25e

Enig med svaret over

Jeg lurer på hva det gir deg å komme med et så lite gjennomtenkt og konstruktivt svar i en tråd som dette? Bortsett fra gleden ved å spy ut dritt.. 

TS, man må være venenr for å få ethvert rohold til å fungere, spørsmålet er om dere er gode nok venner til å kunne møte alt som følger med å være foreldre og fortsatt være venner? Hvordan tankler dere uenigheter i dag, er det en av dere som er mer pågående enn den andre og hvordan snakker dere sammen om vanskelige ting som handler om dere som venner? Har begge solid økonomi og en trygg hverdag der det er plass til et barn, og hvor nør hverandre bor dere mtp barnehage og skole. Ikke minst hvilken fremtid ser dere for dere at det blir med barn? Hva med store ting som felles fammilie, bursdager, jul - hvordan skal dette deles og hva ligger i 50/50 - du vil få barn for å ha halve tiden med barnet? Barn med skilte foreldre klarer seg stort sett fint, for all del - men å planlegge at barnet skal ha et liv i koffert mellom to foreldre fra starten er kanskje ikke i barnets beste interesse? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg syns dette er litt mer komplekst enn bare «vi stoler 100% på hverandre». Hva skjer når den ene parten får kjæreste? Kanskje barn med denne kjæresten? (Ja, jeg vet dere begynner å bli «voksne», men spesielt for menn er jo ikke akkurat det et problem) Hva med en kjæreste som kanskje har andre barn fra før? Hvis dere skal bo sammen - hvordan løser dere det? Og hva med ansvaret de første leveårene? Alle vet at det er mest jobb for mor i starten, skal han hjelpe deg med hus og hjem og annet praktisk i den tiden, eller blir det som å være alenemor for deg? Jeg sier ikke at jeg er kritisk, for dette barnet kommer sikkert til å vokse opp med foreldre som virkelig ønsket det, men i mitt hode er ikke det nok. 

Anonymkode: eece7...960

Ja. Dette må planlegges nøye og alle eventualiteter diskuteres. Enormt viktig!

Anonymkode: b3562...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo greit ut hvis dere er på samme planet når det kommer til hvordan dere vil gjøre ting når barnet kommer, det er jo da konfliktene kan oppstå.

Kjenner flere som har fått barn med homofile venner og det har jo fungert sånn noenlunde men de har jo som regel hatt et langt vennskap i bunn og kjent hverandre veldig godt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...