AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #1 Skrevet 25. september 2022 37 år og planlegger barn med en kompis. Vi har pratet om dette i snart 2 år. Tenker vi skal gjøre dette reelt nå. Hva tenker folk om dette? Er det helt på gjorde? Anonymkode: afe57...fd0 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #2 Skrevet 25. september 2022 Lurt. Plutselig er det for sent. Anonymkode: 7f619...22c 1
Pilga Skrevet 25. september 2022 #4 Skrevet 25. september 2022 Høres hyggelig ut, såfremt dere tenker litt langsiktig! Ofte at lysten på barn er sterkere, enn hva som er planlagt fremover i tid. Skal dere dele 50\50 ansvar? Vil uansett si at barn har det best så lenge foreldrene har det bra sammen (enten som venner, eller par). 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #5 Skrevet 25. september 2022 Tror det har vært gjort med hell før. Var det ikke en episode om det på den serien med Else Koss Furuset? Riktignok en homofil kompis, om det har noe å si. Anonymkode: a1f0d...ceb 1
Dum jente Skrevet 25. september 2022 #6 Skrevet 25. september 2022 Pilga skrev (18 minutter siden): Høres hyggelig ut, såfremt dere tenker litt langsiktig! Ofte at lysten på barn er sterkere, enn hva som er planlagt fremover i tid. Skal dere dele 50\50 ansvar? Vil uansett si at barn har det best så lenge foreldrene har det bra sammen (enten som venner, eller par). Tenker at jeg bor hos han di første 6 månedene så Har vi 50/50 etter dette😊 vi begynner jo å bli gamle nå. Og trives best uten forhold. 1
Dum jente Skrevet 25. september 2022 #7 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tror det har vært gjort med hell før. Var det ikke en episode om det på den serien med Else Koss Furuset? Riktignok en homofil kompis, om det har noe å si. Anonymkode: a1f0d...ceb De må jeg skjekke opp😊
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #8 Skrevet 25. september 2022 Jeg ville heller gjort det, enn å bli alenemor med hjelp fra Danmark. Under forutsetning at jeg kjente han veldig godt og hadde vært venner i mange år, sånn at jeg vet at det hadde fungert. Anonymkode: 4acb4...371 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #9 Skrevet 25. september 2022 En venninne av meg har gjort dette. Det har gått fint i 16 år så langt. Anonymkode: 50a20...6ee 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #10 Skrevet 25. september 2022 Dum jente skrev (29 minutter siden): Tenker at jeg bor hos han di første 6 månedene så Har vi 50/50 etter dette😊 vi begynner jo å bli gamle nå. Og trives best uten forhold. 50/50 anbefales overhodet ikke fra 6 mnd. Anonymkode: 2dcac...84f 8
Dum jente Skrevet 25. september 2022 #11 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 50/50 anbefales overhodet ikke fra 6 mnd. Anonymkode: 2dcac...84f Ok. Ja den er vel litt liten enda for 50. Men jeg tenker ivartfall 50 når ting passer seg sånn sett da😊
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #12 Skrevet 25. september 2022 Heller alene, enn å planlegge å gå glipp av 50% av livet til barnet. Ville kun gjort noe sånt om dere bodde sammen eller i hverfall i samme hus. Aldri i livet om jeg hadde lagt opp til en løsning uten barnet mitt. Og trist for barnet å bli sendt frem og tilbake også. Anonymkode: a6b67...6ea 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #13 Skrevet 25. september 2022 Det kunne jeg også gjort med min bestekompis 😁 eneste mennesket jeg stoler helt på ❤ Anonymkode: 41840...477 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #14 Skrevet 26. september 2022 Sorry, men min mening er "egoismen" lenge leve! Skjønner at barn er et sterkt ønske, men har noen av dere tenkt på barnets oppvekst? Sånn forklaringsmessig da hen lurer på hvem foreldrene er...Nei, mamma fant egentlig ingen "passende" pappa til deg, så hun lå istedet med en venn og lagde deg på den måten....- Nei, kjærlighet og forhold er ikke så viktig når det skal produseres barn...- bare mamma får ungen sin... Håper det blir jente...- for menn trengs vel egentlig ikke... ( så lenge de har lagt igjen litt sæd....) Anonymkode: d1d17...25e 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #15 Skrevet 26. september 2022 Har en venninne som gjorde dette, og det har fungert fint. Bare pass på å ha alt det juridiske på stell i forkant, spesielt med tanke på ny partner. Anonymkode: e95f0...d36 1
pressplay Skrevet 26. september 2022 #16 Skrevet 26. september 2022 Food for thoughts dette her... Hvis dere bare er venner og ingen har følelser for den andre, hva med å kjøpe en bolig sammen med hvert sitt soverom og bo sammen som en familie? Hvis ingen har følelser for hverandre så er det ingen som blir sjalu om den andre finner seg en kjæreste eller elsker. På en måte er det beste familieforholdet der hvor foreldrene er genuine venner og det ikke er sjalusi involvert. Lager man barn sammen så har man startet et felles prosjekt og da er det mest praktiske å bo sammen også, ikke minst for barnet/barna. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #17 Skrevet 26. september 2022 Jeg syns dette er litt mer komplekst enn bare «vi stoler 100% på hverandre». Hva skjer når den ene parten får kjæreste? Kanskje barn med denne kjæresten? (Ja, jeg vet dere begynner å bli «voksne», men spesielt for menn er jo ikke akkurat det et problem) Hva med en kjæreste som kanskje har andre barn fra før? Hvis dere skal bo sammen - hvordan løser dere det? Og hva med ansvaret de første leveårene? Alle vet at det er mest jobb for mor i starten, skal han hjelpe deg med hus og hjem og annet praktisk i den tiden, eller blir det som å være alenemor for deg? Jeg sier ikke at jeg er kritisk, for dette barnet kommer sikkert til å vokse opp med foreldre som virkelig ønsket det, men i mitt hode er ikke det nok. Anonymkode: eece7...960 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #18 Skrevet 26. september 2022 Høres bra ut. Kan i mange tilfeller være tryggere enn med typen. Anonymkode: 10dd8...f66 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #19 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Heller alene, enn å planlegge å gå glipp av 50% av livet til barnet. Ville kun gjort noe sånt om dere bodde sammen eller i hverfall i samme hus. Aldri i livet om jeg hadde lagt opp til en løsning uten barnet mitt. Og trist for barnet å bli sendt frem og tilbake også. Anonymkode: a6b67...6ea Herlighet, for en innstilling. Å ha foreldre som bor i to ulike husholdninger, men som ellers har et godt forhold og samarbeid er ikke «trist for barnet». Det virker som slikt er mest trist for kjerringer på Internett som mener seg berettiget til å syns og mene - og dømme - andres liv. Det er helt normalt å ha foreldre som ikke bor sammen. Men det er jo klart av hvis du som voksen kommuniserer at dette ikke er normalt og at det er synd på barnet, så plukket de opp at det de trodde at var normalt ikke er det likevel. Da er det dog ikke boforholdene i seg selv som er problemet, men derimot dine evner som voksen eller forelder. Anonymkode: a9fbe...1e0 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #20 Skrevet 26. september 2022 På "gjorde"?? Anonymkode: ff874...91f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå