Gå til innhold

Damer med barn krever at en kjæreste også må ha barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skurrer litt. La oss si at begge har to hver, da er vi oppe i fire barn (i meste laget selv om man har alle fire sammen og ikke fra tidligere forhold også). Hvis man bor sammen med den nye kjæresten og har barna jevnlig, for eksempel annenhver uke, så har man fort fire barn samtidig og ingen barn annenhver uke, eller to barn til enhver tid. 

Jeg antar at dette kravet om at mannen må ha barn fra før handler om at man skal vite hva det vil si å ha barn, at barna er førsteprioritet osv, men jeg fokuserer heller på hvor upraktisk det er med ørten barn samtidig eller at man alltid har enten dine eller mine barn. 

Tenk på hvor mange bra kjærester man kan gå glipp av fordi man dropper folk fordi de ikke har barn. Må være mye bedre å håpe på at mannen har hodet på rett plass og skjønner prioriteringene, hvordan det er å ha barn osv. 

Håper disse damene på at mannen skal ha ett barn, eller maks to, og at det ikke er snakk om så mye som som 50/50 omsorgsfordeling, eller er man bare gira på masse barn? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har barn og hadde satt mest pris på om kjæresten ikke hadde barn fra før egentlig. For blir litt mye med mange barn. Jeg velger ikke hvem jeg faller for ut i fra om han har barn eller ikke, men mest praktisk hadde det vært om han var uten.

Anonymkode: 7118f...003

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Vil tro det handler mer om at en da forventer at mannen er moden nok til å leve "familielivet" fremfor festing med guttaboys.

Eller at man vet man ikke vil ha flere barn og derfor ikke vil møte en barnløs som kanskje vil ønske barn?

Anonymkode: e9f6a...460

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Heldigvis kan folk kreve hva enn de vil. Om de får det de krever eller om de må være alene er jo en annen sak. 

Anonymkode: bae10...08b

• Liker 2
Skrevet

Har to barn, men virkelig elsker at kjæresten min ikke har barn! Tror ikke jeg hadde orka flere barn altså😎

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tro at det kan være på grunn av forståelsen av foreldresituasjonen. Noe annet kan være at de vil ha en mann som er ferdig reprodusert

Anonymkode: e7136...794

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå stiller du jo spm  ut fra at alle damer tenker sånn. Det er jo på ingen måte riktig.  Men noen tenker sånn av div grunner. Det fan feks være at de ikke vil ha barn med flere fedre, at de ikke vil føde fler, eller de kanskje ikke kan få barn. At menn uten barn har vanskelig for å delta iht barna hun har ansvar for. 

Hadde ikke hatt problem med å finne en mann uten barn, så sant han ikke bare sitter å tvinger tommeltotter, og ikke deltar som familie.  Da kan jeg nok klare meg bedre uten noen. Men man kan jo bli skeptisk av flere grunner feks når noen litt opp i årene fortsatt er barnløs, ville jeg først og fremst tenkt gan ikke liker barn. Og vil ikke ha en man. I huset som ikke er i stand til å like mine barn. 

Heldigvis gift, og trenger ikke tenke så mye på det

Anonymkode: 5156e...3ea

• Liker 1
Skrevet

Har ikke peiling. Folk er forskjellige 

Anonymkode: 767e1...f08

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå stiller du jo spm  ut fra at alle damer tenker sånn. Det er jo på ingen måte riktig.  Men noen tenker sånn av div grunner. Det fan feks være at de ikke vil ha barn med flere fedre, at de ikke vil føde fler, eller de kanskje ikke kan få barn. At menn uten barn har vanskelig for å delta iht barna hun har ansvar for. 

Hadde ikke hatt problem med å finne en mann uten barn, så sant han ikke bare sitter å tvinger tommeltotter, og ikke deltar som familie.  Da kan jeg nok klare meg bedre uten noen. Men man kan jo bli skeptisk av flere grunner feks når noen litt opp i årene fortsatt er barnløs, ville jeg først og fremst tenkt gan ikke liker barn. Og vil ikke ha en man. I huset som ikke er i stand til å like mine barn. 

Heldigvis gift, og trenger ikke tenke så mye på det

Anonymkode: 5156e...3ea

Nei, overhodet ikke. 

Skrevet

Venninna mi har det kravet, kun fordi alle de mennene hun datet uten barn tok det for gitt at hun prioriterte dem foran barna. Det ble jo for dumt.

Jeg har ett barn, og foretrekker at de jeg dater ikke har barn. Jeg styrer veldig unna de med flere enn ett. Er heller singel enn å ha en hel flokk, jeg er ikke så glad i barn. 

Anonymkode: 5f992...70d

• Liker 2
Skrevet

Tror heller det ofte handler om at hun ikke vil føde flere barn. Er fyren barnløs så kan fort barneønsket dukke opp med tiden. For noen kvinner koster det veldig mye fysisk og psykisk å gå gravid og føde. 

Anonymkode: 312a0...ae6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Sånn er jo menn med barn også, ofte. 

Anonymkode: d9238...c52

Skrevet (endret)

Denne er tricky 😅

Jeg hadde tenkt:

1. Menn som er i samme alder som meg kan kjapt være ufrivillig barnløse, at det bare aldri ble barn. Om man var greit nok OK med det i barnløse forhold/som singel så tror jeg sorgen/ønsket trigges veldig.

2. Liv med barn er Hverdagen AS, barnet kommer alltid først. Det kan by på konflikt, og jeg ville ikke utsatt mitt barn for å stå i det før det ble brudd og omveltninger.

3. Jeg personlig trives veldig dårlig med mange barn, har bare ikke kapasiteten selv om jeg gjerne skulle orket mange. Så jeg hadde nok foretrukket 1, maks 2 barn. 

Dette handler ikke om å «kreve bare fordi», det handler om at noen med barn vet hvordan sin hverdag er og hva de har kapasitet til. 

Hadde jo ikke lukket døra for en barnløs, men poenget er bare at livet MED barn byr på mange begrensninger og hverdager både tidsmessig og økonomisk. 

Endret av DundreMilfin
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg gikk bevisst inn for menn med barn, både fordi det var større sjanse for at han ville forstå at barna kommer først (går begge veier), og fordi jeg ikke orker fler svangerskap (blitt skikkelig syk med innleggelse alle 3 gangene). Med en barnløs mann hadde nok barneønsket kommet før eller siden, og da hadde antagelig ikke forholdet holdt siden det er uaktuelt at jeg føder fler. Traff en med 2 fra før, så vi endte opp med 5 totalt. Vi hadde begge to barna 100% så det det var noen hektiske år, men angrer ikke et sekund. Barna var heldigvis i ganske lik alder, 7 år mellom eldste og yngste. 

Anonymkode: f340e...483

Skrevet

Er vel noe med gjensidig forståelse, kanskje og tidligere erfaringer. Barnløse har noenganger mange rare ideer for seg. Men samtidig, så er det jo litt enklere med en partner uten barn om man selv har barn mtp treff o.l.  Og eventuelt nytt samboerskap. Hvis begge har to-tre barn hver må man til syvende og sist ha et veldig stort hus 😅. Nå kan jeg kun snakke for meg, men jeg har barn og har datet menn uten barn og har egentlig vært ferdig med barn hele veien. Med mindre jeg ble gift og møtte den rette så var jeg ferdig. Og de uten barn har virka veldig ivrige på å få egne barn og stifte familie as. Og ble voldsomt mye mer styr og stress følte jeg og litt press.  Men så møtte jeg til slutt en med barn, trodde han var ferdig med barn mtp de han har og alderen på barna og seg selv. Men i kampens hete, og forelskelse så ønsket han seg barn og til slutt 😅😅😅😅… pga forelskelse jattet jeg med om ønske om flere barn, men var vel egentlig ferdig med barn. Men så vips, i guds ironi er vi en uke til termin med første felles og gift. Noen ganger altså. 

Anonymkode: 02464...f97

Skrevet

Jeg har tre barn. Hadde i litt forrige forhold to stebarn. Håper virkelig at den neste jeg treffer ikke har barn 😅😂

Anonymkode: 3a008...2fb

Skrevet

Jeg har ikke barn, kjæresten er veldig glad for det, siden hans nå har flyttet ut og vi ikke har noen halvstore  å ta hensyn til.

Anonymkode: eda45...be2

Skrevet

Ikke alle. Kjenner flere damer med barn som ikke vil at partneren skal ha barn. Utvalget deres er stort så ingen problemer med å finne det, om de så må finne seg drittsekker uten.
Alle ønsker at hen ikke har barn fra før, men har mindre rett til å kreve det.

Anonymkode: 4d267...b62

Skrevet
norw skrev (17 timer siden):

Det skurrer litt. La oss si at begge har to hver, da er vi oppe i fire barn (i meste laget selv om man har alle fire sammen og ikke fra tidligere forhold også). Hvis man bor sammen med den nye kjæresten og har barna jevnlig, for eksempel annenhver uke, så har man fort fire barn samtidig og ingen barn annenhver uke, eller to barn til enhver tid. 

Jeg antar at dette kravet om at mannen må ha barn fra før handler om at man skal vite hva det vil si å ha barn, at barna er førsteprioritet osv, men jeg fokuserer heller på hvor upraktisk det er med ørten barn samtidig eller at man alltid har enten dine eller mine barn. 

Tenk på hvor mange bra kjærester man kan gå glipp av fordi man dropper folk fordi de ikke har barn. Må være mye bedre å håpe på at mannen har hodet på rett plass og skjønner prioriteringene, hvordan det er å ha barn osv. 

Håper disse damene på at mannen skal ha ett barn, eller maks to, og at det ikke er snakk om så mye som som 50/50 omsorgsfordeling, eller er man bare gira på masse barn? 

Er så glad for at enkelte damer har disse kravene, for da slippe jeg å kaste bort tid på dem.

Skrevet

I en drømmeverden skulle jeg ønske jeg traff en mann uten barn og som ikke ville/kunne få barn, men fortsatt var glad i mine. Tror nok det er utopi. Må vel finne en med egne barn, litt mer pes, men slik er det vel

Anonymkode: 7a515...6af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...