AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #1 Skrevet 25. september 2022 Skjønner det bare ikke? Mye krangling i et forhold er selvsagt ikke bra, og kan da forstå 100% at et forhold går i vasken. Det jeg derimot ikke kan forstå er menn og kvinner som slår opp og sier de har mistet følelsene for partneren kun pga LITT krangel og uenigheter. Eksen min var slik. Vi hadde kanskje en liten bagatell krangel 1 gang hver 3-4 måned. Litt uenigheter og diskusjoner er vel helt normalt i et forhold?? Men neida, etter 7 måneder sammen sa han at han ville gjøre det slutt og hadde mistet følelsene for meg. Da jeg spurte om han kunne begrunne hvorfor så svarte han at det var etter disse små kranglene våre at han ikke orket mer.. Altså wtf?🤷🏻♀️ Kan forstå om vi hadde kranglet flere ganger i uken eller måneden for den slags skyld men synes det var merkelig. Hva er det med folk som mister følelser etter et par småkrangler pga bagateller en sjelden gang? Noen andre som har erfaring med slike folk? Synes det er litt spesielt.. Anonymkode: 9d9e8...a2a 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #2 Skrevet 25. september 2022 Enig med deg. Virker som noen tror at partnerskap handler om at alt skal gå på skinner uten den minste oppoverbakke. Man må jobbe for det gode, for det dårlige kommer av seg selv. På den annen side; hvis hen forlater deg for bagateller, oppblåst til enorme ting i hens hode, så var det aldri liv laga uansett. Anonymkode: 776e2...625 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #3 Skrevet 25. september 2022 Å se veldig ulikt på hvordan man skal håndtere konflikter er jo faktisk en god grunn til å slå opp. Anonymkode: 5e310...06b 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #4 Skrevet 25. september 2022 Jeg hater min partner og føler jeg vil ta ut skilsmisse om han er urimelig og vi krangler (skjer nesten aldri da, typ 1 gang i året max). Men jeg sier det jo aldri for jeg vet jo at det går over med en gang vi blir venner igjen 😆 Anonymkode: 840e5...380 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #5 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skjønner det bare ikke? Mye krangling i et forhold er selvsagt ikke bra, og kan da forstå 100% at et forhold går i vasken. Det jeg derimot ikke kan forstå er menn og kvinner som slår opp og sier de har mistet følelsene for partneren kun pga LITT krangel og uenigheter. Eksen min var slik. Vi hadde kanskje en liten bagatell krangel 1 gang hver 3-4 måned. Litt uenigheter og diskusjoner er vel helt normalt i et forhold?? Men neida, etter 7 måneder sammen sa han at han ville gjøre det slutt og hadde mistet følelsene for meg. Da jeg spurte om han kunne begrunne hvorfor så svarte han at det var etter disse små kranglene våre at han ikke orket mer.. Altså wtf?🤷🏻♀️ Kan forstå om vi hadde kranglet flere ganger i uken eller måneden for den slags skyld men synes det var merkelig. Hva er det med folk som mister følelser etter et par småkrangler pga bagateller en sjelden gang? Noen andre som har erfaring med slike folk? Synes det er litt spesielt.. Anonymkode: 9d9e8...a2a For min del kommer det an på hva det krangler om. I bunn og grunn gidder Jeg ikke å ha unødvendige dustete krangler. Og setter bedre pris på en bra dialog. Sånn sett så har jeg ikke beste partner på det. Jeg er jo et surrete innimellom og glemmer detaljer som ikke sendes skriftlig til meg. Iht sånt klarer jeg nesten kun å ha kontroll på egne ting å huske. Så har git grei beskjed, at han ikke kan remse opp 10 ting jeg må handle for han, som han også spesifiserer muntlig. Han skjønner ikke at en ting levers fra flere leverandører og fiender at jeg skal treffe på det han tenker på og ikke sier, og blir alltid sur fordi jeg husket 3 ting, som var feil type. Sånt blir jeg dritt lei. Jeg kan godt hjelpe til med sånt, men da får han også selv gjøre bedre innsats iht å forklare skriftlig på melding. Han husker forøvrig ikke en dritt av det jeg gir beskjed om. Så da kan han i det minste slutte å bli sur. Så nå har jeg nektet å handle med ting uten meld. Anonymkode: eae7e...483
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #6 Skrevet 25. september 2022 Det er borte i natta. Kjenner en fyr som er sånn - hver gang han krangler med dama (ofte fordi han har gjort noe dumt, sjukt eller smålig) og hun reagerer, og hun blir irritert eller litt sint (dette skjer sikkert en gang hver annen måned), så snakker han om hvor trått det går og at de ikke har det bra og det er kanskje best at de går hvert til sitt. Hun begynner å bli så sliten av det stresset det påfører henne (hun tør jo ikke ta opp ting lenger fordi hun er redd han skal slå opp) at hun selv vurderer å gjøre det slutt. Det skjønner jeg godt. Anonymkode: c2425...179 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #7 Skrevet 25. september 2022 Da hadde han ikke nok riktige følelser for deg til å begynne med Anonymkode: be766...58d 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #8 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er borte i natta. Kjenner en fyr som er sånn - hver gang han krangler med dama (ofte fordi han har gjort noe dumt, sjukt eller smålig) og hun reagerer, og hun blir irritert eller litt sint (dette skjer sikkert en gang hver annen måned), så snakker han om hvor trått det går og at de ikke har det bra og det er kanskje best at de går hvert til sitt. Hun begynner å bli så sliten av det stresset det påfører henne (hun tør jo ikke ta opp ting lenger fordi hun er redd han skal slå opp) at hun selv vurderer å gjøre det slutt. Det skjønner jeg godt. Anonymkode: c2425...179 Enig. Var slik eksen min også var. Tåler ingenting og virker rett og slett høysensitiv eller noe. Slike folk kommer ihvertfall til å få utfordringer når det gjelder forhold. Er nok ikke uten grunn at han fortsatt er singel 3 år etterpå mens jeg nettopp er kommet inn i et nytt forhold og vært på date et par ganger et års tid nå. Ts Anonymkode: 9d9e8...a2a
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #9 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da hadde han ikke nok riktige følelser for deg til å begynne med Anonymkode: be766...58d Hvor "riktige følelser" har man etter et halvt år? Det er da man skal bli kjent og se om det er grobunn for å utvikle "riktige følelser"... Anonymkode: 5e310...06b
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #10 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig. Var slik eksen min også var. Tåler ingenting og virker rett og slett høysensitiv eller noe. Slike folk kommer ihvertfall til å få utfordringer når det gjelder forhold. Er nok ikke uten grunn at han fortsatt er singel 3 år etterpå mens jeg nettopp er kommet inn i et nytt forhold og vært på date et par ganger et års tid nå. Ts Anonymkode: 9d9e8...a2a Hvorfor er du så opptatt av eksen - som du hadde et kortvarig forhold til - i flere år etter at dere slo opp? Anonymkode: 5e310...06b 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #11 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er du så opptatt av eksen - som du hadde et kortvarig forhold til - i flere år etter at dere slo opp? Anonymkode: 5e310...06b Kom bare til å tenke tilbake på det grunnet at jeg hører og leser om folk som nesten ikke er villig til å gi partneren en sjanse hvis det har oppstått en liten uenighet eller diskusjon eller krangel.. Har alltid lurt på hva det er med slike mennesker. De kommer til å få det tøft isåfall på datingmarkedet om hver minste ting får dem til å se rødt på forholdet. Det kryr jo av sånne folk her inne på KG også. Ts Anonymkode: 9d9e8...a2a
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #12 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kom bare til å tenke tilbake på det grunnet at jeg hører og leser om folk som nesten ikke er villig til å gi partneren en sjanse hvis det har oppstått en liten uenighet eller diskusjon eller krangel.. Har alltid lurt på hva det er med slike mennesker. De kommer til å få det tøft isåfall på datingmarkedet om hver minste ting får dem til å se rødt på forholdet. Det kryr jo av sånne folk her inne på KG også. Ts Anonymkode: 9d9e8...a2a Tja. Jeg har også blitt dumpa av det som i mine øyne er litt rare grunner. Men jeg skjønner jo at vi vektla ting veldig ulikt og at kanskje nettopp det- også i mine øyne- i bunn og grunn er fornuftige grunner til å slå opp. Man kan jo ikke være sammen om én av partene ikke føler seg forstått og respektert. Så kan jeg jo triumfere over at det tilsynelatende er mye enklere for meg å inngå nye forhold, være tålmodig etc. Ja, første eksen min har vel vært singel som en stein i årevis, mens jeg har hatt flere forhold. Men man kan også snu på det; hvis man er en litt sær og "vanskelig" person, er det ikke da enda viktigere å finne en man kjenner at matchen sitter med? Anonymkode: 5e310...06b 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #13 Skrevet 26. september 2022 HAN ER FAKTISK IKKE INTERESSERT! Anonymkode: 6e6c2...b2f 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #14 Skrevet 26. september 2022 Helt enig. Min eks sa at han HATET kjedelige relasjoner når alle var enige hele tiden, uten krangling osv. Men da vi ble sammen, viste det seg at han løp etter hver diskusjon / uenighet, han løy om alt for å unngå konflikter, han ønsket å slå opp med meg flere ganger fordi "å krangle ikke er bra". Så jeg skjønte egentlig ikke hva han foretrakk...? Anonymkode: fc82f...7a3 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #15 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt enig. Min eks sa at han HATET kjedelige relasjoner når alle var enige hele tiden, uten krangling osv. Men da vi ble sammen, viste det seg at han løp etter hver diskusjon / uenighet, han løy om alt for å unngå konflikter, han ønsket å slå opp med meg flere ganger fordi "å krangle ikke er bra". Så jeg skjønte egentlig ikke hva han foretrakk...? Anonymkode: fc82f...7a3 Generelt når folk snakker om ting de misliker, så snakker de om oppveksten sin og/eller forholdet til eksen. Ting de er vant til og kanskje bidrar til. Min nåværende sa da vi ble sammen at han absolutt hater når folk krangler hele tida, og kom med eksempler på hva slags teite ting familien hans krangler om, så da visste jeg at det bare var et tidsspørsmål før han selv startet en tilsynelatende unødvendig krangel, eller provoserte meg til å starte en 😄 Det betyr ikke at han løy om å mislike krangler, men at han ikke vet nok om hvordan man tar opp ting på andre måter. Han kommer alltid til å være en hissigpropp, selv om han lærer seg at man kan bruke ord også. Anonymkode: 5e310...06b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #16 Skrevet 26. september 2022 Det spørs helt hva man krangler om, og hvordan man krangler, mener jeg. Krangler man om noe som er viktig for den ene parten, men ikke viktig for den andre, så vil det jo for den andre være kjemperart å slå opp på grunn av noen få krangler. Det samme om man krangler på en måte som er ufin og ekkel. Anonymkode: 334bf...5a4 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #17 Skrevet 26. september 2022 Da var det vel ikke Den Rette, da. Da skal det jo ikke så mye til for å miste følelsene, tenker jeg, og de kan lett dabbe av etter noen krangler, når de ikke var så voldsomt dype og ekte i utgangspunktet. Mange her ser ut til å tro at hver eneste kjæreste de har er Den Rette. Det er det ikke. Det er ikke sikkert du har møtt han ennå. Eller henne. Anonymkode: 86666...73f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå