Gå til innhold

Folk som ikke gir deg noe valg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare meg som irriterer meg over folk som spør «Hva skal du den og den dagen?», for så å spørre om du vil være med på noe spesifikt først når du sier at du ikke skal noe? Kjenner flere som gjør dette, og når jeg sier at det ikke passer blir de sure og drar den «Ja men du skal jo ingenting?». Føler man bare blir presset til å si ja…

Anonymkode: a2e4f...9d1

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig hva man skal henge seg opp i da 🙄 Du har da fortsatt et valg selvom de spør om dette på forhånd, er jo bare for å vite om det er vits å invitere deg med på ting f.eks. Vær glad for at du har venner som vil finne på ting, du.

Anonymkode: ce4e9...09c

• Liker 1
Skrevet

Hva med å bare svare «Vet ikke om jeg har planer den dagen, det kan jeg sjekke senere. Hva tenkte du på?»

Er dette egentlig noe å irritere seg over? 

Anonymkode: 12aad...497

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Utrolig hva man skal henge seg opp i da 🙄 Du har da fortsatt et valg selvom de spør om dette på forhånd, er jo bare for å vite om det er vits å invitere deg med på ting f.eks. Vær glad for at du har venner som vil finne på ting, du.

Anonymkode: ce4e9...09c

Spør heller med en gang om man vil være med på det og det, du får fortsatt svar på om det passer eller ikke… ved å spørre på den måten bidrar du bare til press for å si ja, og du vet godt at det ikke er like lett å si nei etter at man har sagt man ikke skal noe, i frykt for at den som spør skal bli sur som jeg selv har opplevd flere ganger.

• Liker 3
Skrevet

Fatter ikke det er mulig å være så totalt hjelpeløs man ikke kan si 'Nei takk, det har jeg ikke lyst til'. 

Anonymkode: 08f9e...e79

• Liker 3
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Bare meg som irriterer meg over folk som spør «Hva skal du den og den dagen?», for så å spørre om du vil være med på noe spesifikt først når du sier at du ikke skal noe? Kjenner flere som gjør dette, og når jeg sier at det ikke passer blir de sure og drar den «Ja men du skal jo ingenting?». Føler man bare blir presset til å si ja…

Ja hater det! Er utrolig lite omtenktsomt å spørre på en slik måte. Jeg svarer alltid, hva er det du tenker på? 

Anonymkode: 6100a...fee

Skrevet

Jeg synes det er bra at folk sjekker om jeg har planer først. Så kan vi eventuelt finne en annen dag som passer bedre, eller så har jeg fortsatt valget, for jeg kan velge å si at jeg ikke orker.

Anonymkode: 4b988...53f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...