Gå til innhold

Positiv el-test, forsinket mens men neg g-test

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Trenger bare å forhøre meg litt.

Jeg fikk positiv el-test for 18 dager siden (maks fertilitet), og forventet mens på fredag/lørdag. Mens har enda ikke meldt sin ankomst og viser ingen tegn til å skulle komme heller. Da jeg de siste dagene har vært litt uggen/kvalm tok jeg en g-test i dag tidlig som var negativ.

I og med at det er 18 dager siden el-testen viste positiv burde jeg vell testet positiv på g-test hvis jeg var gravid? Antar derfor at jeg ikke er gravid…

Er det mulig å ha en lenger lutealfase? Plutselig en syklus som er lenger enn de vanlige på 27 eller 28 dager?

Anonymkode: 291d2...033

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En positiv eggløsning test vil bare vise at du kan få eggløsning.. ikke at det vil skje. Så her kan det være at kroppen prøvde å få til eggløsning,men ikke fikk det til. Dermed heller ingen mens 

Skrevet

Er det noen måte å finne ut dette på? 
Dersom kroppen ikke fikk til eggløsning vil vel ikke mens komme i det hele tatt heller?🙄

Skrevet

Nei dessverre. Eneste måten er blodprøver ( må da tas 7 dager etter eggløsning) eller temping 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det noen måte å finne ut dette på? 
Dersom kroppen ikke fikk til eggløsning vil vel ikke mens komme i det hele tatt heller?🙄

Mensen vil nok komme før eller siden uansett , men kan ta litt tid… 

Anonymkode: 29393...6ee

Skrevet

Fins det andre alternativer det kan være enn at eggløsning har uteblitt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Fins det andre alternativer det kan være enn at eggløsning har uteblitt?

Nei dessverre. Er mensen så forsinket så har el vært forsinket eller ikke skjedd i det hele tatt. Hvis man har eggløsning og ikke blir gravid så vil mensen komme ca 2 uker etterpå. Mensen styres av eggløsninger.

Anonymkode: 29393...6ee

Skrevet

Forstår det bare ikke.. fikk negativ el test to dager etter den positive, så skulle tro el skjedde i tidsrommet rundt da. Det er første syklus jeg har prøvd el tester, og jeg har normalt merkbart med el slim i dagene rundt eggløsning så synes dette er veldig merkelig..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forstår det bare ikke.. fikk negativ el test to dager etter den positive, så skulle tro el skjedde i tidsrommet rundt da. Det er første syklus jeg har prøvd el tester, og jeg har normalt merkbart med el slim i dagene rundt eggløsning så synes dette er veldig merkelig..

Som sakt positive test betyr ikke at du har fått eggløsning. Heller ikke slim eller vondt i magen er garantert tegn på eggløsning 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønner det er kjipt men siden det nå er strax tre uker siden du hadde positiv eltest og g test er negativ er det iallefall sikkert at egget aldri slapp da. Det kan dessverre skje at kroppen prøver på eggløsning men at egget ikke slipper. :( 

Skrevet

Bekymring avblåst! Mensen kom nå - så da var el bare godt forsinket 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...