Gå til innhold

Bruke samme antrekk flere dager på rad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, for noen år siden så brukte jeg gjerne samme antrekk flere dager på rad før jeg la de til vask og fant noe nytt å gå i (skiftet selvsagt undertøy hver dag). Men så ble dette kommentert av en venninne - herregud, jeg må slutte med det der - fikk jeg beskjed om. Så jeg ble jo veldig bevisst på dette og passet på at det gikk laaaang tid mellom hver gang jeg brukte et antrekk igjen. 

Men nå prøver jeg å minimere klesskapet mitt - for det trengs. Har solgt en del på tise, og tenker mere over det om jeg trenger noe nytt. 

Men så lurer jeg jo på hva andre synes om å bruke samme antrekk 2-3 dager på rad? Eller bruke antrekket på mandag, og så torsdag igjen? Feks? Begynte å tenke på dette igjen, for jeg har jo allerede kvittet med meg en del klær, og så har jeg mine favoritter til kontoret, så går veldig mye i det samme likevel...

Anonymkode: 7e0f1...6f4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker samme bukse, topp/singlet og genser to dager på rad. Skifter selvsagt undertøy, men jeg dusjer ikke hver dag med mindre jeg trener og blir ikke svett slik at jeg føler behov for å skifte klær. 

Anonymkode: be221...74c

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Altså, for noen år siden så brukte jeg gjerne samme antrekk flere dager på rad før jeg la de til vask og fant noe nytt å gå i (skiftet selvsagt undertøy hver dag). Men så ble dette kommentert av en venninne - herregud, jeg må slutte med det der - fikk jeg beskjed om. Så jeg ble jo veldig bevisst på dette og passet på at det gikk laaaang tid mellom hver gang jeg brukte et antrekk igjen. 

Men nå prøver jeg å minimere klesskapet mitt - for det trengs. Har solgt en del på tise, og tenker mere over det om jeg trenger noe nytt. 

Men så lurer jeg jo på hva andre synes om å bruke samme antrekk 2-3 dager på rad? Eller bruke antrekket på mandag, og så torsdag igjen? Feks? Begynte å tenke på dette igjen, for jeg har jo allerede kvittet med meg en del klær, og så har jeg mine favoritter til kontoret, så går veldig mye i det samme likevel...

Manda og torsdag med samme antrekk er null stress, gjør jeg ofte

Anonymkode: 3fb0a...c0e

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Bukse legger vel ingen merke til om du har samme flere dager på rad, hvis den er nøytral. Overdeler henger jeg opp etter én gangs bruk så de får luftet seg, så blir det litt rotasjon. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Bukse bruker jeg lenge, så sant den ikke blir møkkete. Gensere, bluse og sånn bruker jeg om igjen, men ikke etter hverandre. Men bruker ofte samme genser to dager ila ei uke. Men er og at jeg liker og bytte på, så blir brukte klær hengt på en knagg. 😊

• Liker 5
Skrevet

Jeg bruker aldri samme overdel to dager på rad. Men to ganger ila en uke? Null problem. 

Men du kan jo ha en minimalistisk garderobe, og samtidig ha mange antrekk å variere mellom. Du finner ørten eksempler om du googler. Masse på pinterest om hvordan man kan makse antall antrekk med få plagg. 

Jeg har også en ganske liten garderobe, men har bevisst satt den sammen slik at jeg har mange kombinasjonsmuligheter. 

I stedet for å ha to-tre blå jeans, så kan man ha en blå, en svart, og en grå. Da får man mange flere ulikt utseende antrekk, enn om man hadde bare hatt ganske like blå jeans (som folk ikke ser forskjell på..). 

Anonymkode: a3e28...8bc

• Liker 2
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker samme bukse, topp/singlet og genser to dager på rad. Skifter selvsagt undertøy, men jeg dusjer ikke hver dag med mindre jeg trener og blir ikke svett slik at jeg føler behov for å skifte klær. 

Anonymkode: be221...74c

7 hours ago, AnonymBruker said:

Manda og torsdag med samme antrekk er null stress, gjør jeg ofte

Anonymkode: 3fb0a...c0e

7 hours ago, Meadow said:

Bukse legger vel ingen merke til om du har samme flere dager på rad, hvis den er nøytral. Overdeler henger jeg opp etter én gangs bruk så de får luftet seg, så blir det litt rotasjon. 

7 hours ago, Maestro said:

Bukse bruker jeg lenge, så sant den ikke blir møkkete. Gensere, bluse og sånn bruker jeg om igjen, men ikke etter hverandre. Men bruker ofte samme genser to dager ila ei uke. Men er og at jeg liker og bytte på, så blir brukte klær hengt på en knagg. 😊

Jobber på kontor, så liker å kle meg litt pent. Men føler ikke at alt må til vask så ofte nei. Men hengt meg så opp i det venninna mi sa for noen år siden 🙁 egentlig veldig overfladisk av henne når jeg tenker meg om - for tror det handlet mest om at for hun så det ut så jeg ikke eide klær som alltid gikk i samme.. har ikke mye kontakt med hun lengre. Det var en periode der jeg slet ut nye klær pga vask. 

Har lært da! 😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jobber på kontor, så liker å kle meg litt pent. Men føler ikke at alt må til vask så ofte nei. Men hengt meg så opp i det venninna mi sa for noen år siden 🙁 egentlig veldig overfladisk av henne når jeg tenker meg om - for tror det handlet mest om at for hun så det ut så jeg ikke eide klær som alltid gikk i samme.. har ikke mye kontakt med hun lengre. Det var en periode der jeg slet ut nye klær pga vask. 

Har lært da! 😅

Sikkert sånn dame som vasker håndklær etter et gangs bruk. Er ingen hensikt og vits 😂

• Liker 1
Skrevet

Har brukt samme buksa nå 7 dager på rad, sant skal sies at jeg går kun med klær på jobb / når jeg er på utsiden av hjemmet.

Så lenge klærna er rene, og du ikke svetter/har andre sterke kroppslukter går det jo fint?

Skjønner ikke problemet 😉

Anonymkode: 80c25...250

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker aldri samme overdel to dager på rad. Men to ganger ila en uke? Null problem. 

Men du kan jo ha en minimalistisk garderobe, og samtidig ha mange antrekk å variere mellom. Du finner ørten eksempler om du googler. Masse på pinterest om hvordan man kan makse antall antrekk med få plagg. 

Jeg har også en ganske liten garderobe, men har bevisst satt den sammen slik at jeg har mange kombinasjonsmuligheter. 

I stedet for å ha to-tre blå jeans, så kan man ha en blå, en svart, og en grå. Da får man mange flere ulikt utseende antrekk, enn om man hadde bare hatt ganske like blå jeans (som folk ikke ser forskjell på..). 

Anonymkode: a3e28...8bc

Ja, jeg jobber meg mot en lettere garderobe. 

Utrolig lenge siden jeg har brukt Pinterest! Men den må jeg hente frem igjen - det var lurt.

Ja, jeg har flere blå bukser som ser akkurat like ut 😅 fader ass.. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Maestro said:

Sikkert sånn dame som vasker håndklær etter et gangs bruk. Er ingen hensikt og vits 😂

Ehm ja! 😅

Men jeg ble jo litt stresset over det... Og så var det helt unødvendig stress 🙄

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har brukt samme buksa nå 7 dager på rad, sant skal sies at jeg går kun med klær på jobb / når jeg er på utsiden av hjemmet.

Så lenge klærna er rene, og du ikke svetter/har andre sterke kroppslukter går det jo fint?

Skjønner ikke problemet 😉

Anonymkode: 80c25...250

Bytter ofte når jeg kommer hjem ja. På hjemmekontor gidder jeg ikke kle meg, da er det stort sett treningstøy (selv om jeg aldri trener😅)

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker gjerne samme buksa ei uke jeg 😊

Må sies at jeg ikke har kontorjobb men bruker arbeidstøy, og skifter til daffebukse hvis jeg bare skal være hjemme etter jobb. 
Er jo begrensa hvor møkkete buksa blir i bilen til og fra jobb. 
Liker dog å skifte topper, men kan bruke samme antrekket to dager på rad. Etter to dager med samme topp kaster jeg den til vask. 

• Liker 1
Skrevet

Men ok! Da trenger jeg ikke stresse noe mer over hva jeg kler meg i på jobb. 

❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ehm ja! 😅

Men jeg ble jo litt stresset over det... Og så var det helt unødvendig stress 🙄

Hadde ikke brydd meg. Er så overfladisk at jeg vrenger meg 😂 om DU trives med og bruke samme klær flere dager på rad, så skal da ikke hun si noe på det pga det ser teit/rart ut. Så lenge man ikke kjempe svetter og stinker ut hele landskapet på jobb 😂 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en kjole, en bukse, ett skjørt, en genser og en bluse som jeg bruker på jobb. Er uniform, så jeg har ikke noe valg, men det er heller ikke noe problem. Kan kombineres til mange antrekk. 

Jeg kan fort bruke en kjole i tre dager. 

Anonymkode: 22a9b...e42

• Liker 2
Skrevet

Det er nok ganske vanlig å ikke bruke samme antrekk to dager på rad. Men samme antrekk mandag og torsdag er selvsagt helt ok. Det å bruke samme bukse eller skjørt to dager går greit om toppen endres. 

Det at klærne ikke brukes to dager på rad kan jo likevel bety at de ikke vaskes før de er brukt mange ganger. Jeg har et stativ hvor jeg henger brukte klær som ikke trengs å vaskes enda og som kan brukes igjen. 

Anonymkode: f1c81...aed

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg bruker samme overdel 2-3 dager. Unntaket er om sommeren da skiftes de gjerne hver dag pga svette. Ellers byttes de om det er møkkete. 

Bukser kan jeg bruke i 3 -4 dager. 

Truse og sokker skiftes hver dag. 

Skrevet

Bukser kan jeg bruke flere dager på rad, men ikke overdeler.

Skrevet

Så lenge det ikke er skittent spiller dette ingen rolle. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...