Gå til innhold

Tannbleking som ikke virker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt 2000 kroner på tannbleking hos tannlegen. Kun overkjeve. Fikk bare beskjed om at det skulle bleke tennene, ikke at det var mulig at tennene ikke ble lysere. Nå har jeg brukt opp 2 sprøyter med tannbleking på 2 måneder og tennene er ikke lysere i det hele tatt. 

Kontaktet klinikken og fikk bare svaret «noen tenner lar seg ikke bleke og da ser det ut som du er en av dem». Det er jo ikke greit? Det kunne jeg da fått beskjed om på forhånd? 

Og trodde tannbleking var noe som ble utført hos en tannlege, ikke at man måtte bruke middelet i mange timer hver dag i flere uker/måneder?

Anonymkode: 0859a...e68

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme skjedde meg! Ble bare så skuffet.

Anonymkode: 3101d...6f2

• Liker 2
Skrevet

Har du misfargede tenner da? Hvis du ikke har misfarging vil jo ikke tennene bli hvitere. Tannblekingsmiddelet funker ved at det fjerner misfaring, men de blir jo ikke hvitere enn naturlig hvite tenner. 

Anonymkode: 8207f...34b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

De er sånn her, syns de er veldig misfargede. Har ikke blitt noe hvitere. 

A0BB6A2C-3269-467E-A021-D6D3C0885B46.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De er sånn her, syns de er veldig misfargede. Har ikke blitt noe hvitere. 

A0BB6A2C-3269-467E-A021-D6D3C0885B46.jpeg

For meg ser det ut som helt naturlige hvite fine tenner. Kritthvite tenner ser ikke bra ut, det er ikke normalen å ha tenner som ikke har en nyanse, det er ikke misfarging. Misfarging handler om at de blir gule av ytre påvirkning som røyk, kaffe og te -men det også er jo naturlig at de blir litt «oppi åra». Tannlegen jeg går til syntes ikke noe om tannbleking og at dette med bleking av tenner er blitt en greie fordi man blir utsatt for press i sosiale medier. Men folk må selvfølgelig gjøre som de vil, men tennene dine er perfekte som de er. Blir de hvitere vil de se unaturlig ut. 

Anonymkode: 2e933...79f

Skrevet

Har du bare brukt to sprøyter på to måneder? Det høres lite ut, jeg bruker 2/3 tube pr. behandling i over- og underkjeven (Opalescence), og må bleke noen timer hver dag i flere dager før jeg ser en endring. Hvis du klarer å sove med skinnen i munnen er det det enkleste. Blekemiddelets effekt gir seg etter noen timer i munnen uansett, så det gjør ikke noe å ha skinnen i munnen lenger enn det som står på pakken.

Anonymkode: b9f13...b45

Skrevet

Man kan få skinne og tannblekingsmiddel til å bruke hjemme, eller man kan bleke tennene under en behandlingstime hos tannlegen. Jeg gjorde det sistnevnte. Tror det kostet 3000-3500 kr for 12 år siden hos tannlegen. 

Tennene går uansett fra å være nyblekede og kritthvite til å bli mer "normale" i fargen ganske raskt. I løpet av ett år tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...