Gå til innhold

Mannen har fått tilbud om jobb offshore..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 1 barn og dyr.

Hva tenker dere? jeg er i tvil, og redd for at det blir veldig mye arbeid på meg. Noen med erfaringer? Per nå jobber han 8-16. 

Anonymkode: beffe...59a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi har 1 barn og dyr.

Hva tenker dere? jeg er i tvil, og redd for at det blir veldig mye arbeid på meg. Noen med erfaringer? Per nå jobber han 8-16. 

Vel, her sitter jeg alene med 3 barn og 9 dyr så hva skal jeg si😅

Anonymkode: 7f8e3...b24

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vel, her sitter jeg alene med 3 barn og 9 dyr så hva skal jeg si😅

Anonymkode: 7f8e3...b24

Hvordan er det?

Skrevet

Jeg jobber offshore selv som kvinne, har ikke barn. Men jeg tenker at det ofte blir slik: når han kommer hjem er du dødssliten av å ha alt ansvar hjemme i to uker, mens han er sliten etter 168+timer jobb, noe som kan være tøft. Ellers vil han jo ha mye fri ellers og kan få gjort utrolig mye. Du kjenner ham best - tar han hensyn til deg, er ansvarsfull og ikke er typen til å somle bort all fritiden han får? Da kan det fungere helt fint. 

Anonymkode: 79de1...73d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Fint hvis dere har familie rundt som stiller opp, og klare forventninger til hverandre i når han er borte vs hjemme. Godt betalt, så da biter man tennene litt ekstra godt sammen i perioder! 

Anonymkode: a9fbc...a78

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vi har 1 barn og dyr.

Hva slags turnus skal han ha?

Anonymkode: 2ba18...358

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva slags turnus skal han ha?

Anonymkode: 2ba18...358

2-4

Skrevet

Det fikser du fint, til gjengjeld er han jo veldig mye hjemme :) 

Anonymkode: b2b06...4b5

Skrevet

Bra lønn sikkert, og du får alenetid 

Anonymkode: 2ec8a...454

Skrevet

Det første jeg vil si er at det passer ikke for alle, men vi trives godt med at han jobber offshore, og rotasjon. 

Det var en periode som var veldig tøff med mye sykdom og dødsfall i familien, men alt i alt har det vært lite utfordringer. 

Han har to-tre dager etter hjemkomst der han må innhente seg, og få hodet skrudd over i hjemmemodus, men så er han en fullverdig del av hjemmerutinene igjen.

Når han er hjemme lever han ikke noe latmannsliv, eller føler at han må fyke rundt for å ta igjen alt han har mistet de ukene han har vært borte.  Han har hobbyaktiviteter to kvelder i uken, der møter han vennene sine. I tillegg trener han litt hver dag, men ut over det er hjemmeperioden familietid. 

Han tar sin del av alt her hjemme + litt til, og da barna var yngre var det han som sto for all oppfølging av fritidsaktiviteter når han var hjemme.

Anonymkode: 4e210...b9f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

2-4

Det er jo nydelig, regner med det er plattform. Bra lønn, sykt bra betalt om han må stå ekstra pga. dårlig vær f.eks (en jeg kjenner har 15 000,- per ekstra dag, og han er bare vikar) og dobbelt så mye fri som jobb. 

Anonymkode: 9c02d...40b

• Hjerte 1
Skrevet

Har en mann som jobber i en jobb hvor han er veldig mye borte. Ikke offshore. Han tjener like under 1 mill i året.

Det finnes ikke verdt det uansett hvor mye han får betalt og han leter etter ny jobb. Spesielt 3-åringen synes nå det er kjempevanskelig at pappa er så mye borte, og han føler han går glipp av mye. Er "alltid" borte når noe skjer feks fotballkamper til største og foreldremøter og avslutninger og bursdager.

Nei, ingen penger kan måle seg med å ha pappa hjemme. Vi går gledelig ned 300k i året kun for å ha han hjemme hver dag.

Anonymkode: d1440...cec

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har en mann som jobber i en jobb hvor han er veldig mye borte. Ikke offshore. Han tjener like under 1 mill i året.

Det finnes ikke verdt det uansett hvor mye han får betalt og han leter etter ny jobb. Spesielt 3-åringen synes nå det er kjempevanskelig at pappa er så mye borte, og han føler han går glipp av mye. Er "alltid" borte når noe skjer feks fotballkamper til største og foreldremøter og avslutninger og bursdager.

Nei, ingen penger kan måle seg med å ha pappa hjemme. Vi går gledelig ned 300k i året kun for å ha han hjemme hver dag.

Må legge til: ser nå det er snakk om 2-4-turnus. Det er noe helt annet enn min mann går. Hadde han fått dobbelt så mye hjemmetid som utetid så hadde vi kanskje kunne vurdert det, men med 2-2 hadde det vært helt uaktuelt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Tipper din mann er mer borte enn hjemme. 

Ts jeg har en mann som jobber 2-4. 3 barn og tre hunder pluss et par katter. Det går helt fint. 100k per tur. Er det nattarbeid er det enda bedre betalt. Om det blir noen dager over er det 15k pr døgn. Om han ikke har tilgang til lugaren på sitt skift er det 17k skattefritt på 2 uker. (Ser nå at jeg har valgt helt feil yrke!)

Anonymkode: 8ca76...1c3

Skrevet

Jeg har en mann som er ute i 6 uker og hjemme 6 uker. (Fiskeri). Det er en grunn til at vi ikke har fått flere barn for å si det slik… 😅 Jeg hadde en fra tidligere forhold, og så har vi en sammen. Jeg syns det var veldig tøft i starten av forholdet, og ikke minst første årene av felles barn. Nå nyter jeg disse 6 ukene han er borte, å jeg får kjenne på savnet. 

Anonymkode: 06e29...128

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har 1 barn og dyr.

Heldiggris 🙂

Ikke dyr men 6 hjemmeboende barn og en mann som snitter på 250 reisedøgn i året 😕 🙂 

Anonymkode: b3ce5...07c

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...