Gå til innhold

Sjalusi fra stebarn.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mor har giftet seg på nytt og fått ny familie?

Ungen er skviset ut hjemme der også, fått nytt søsken som lever med både mor og far.

Ungen er vel redd det skal skje hos far også, at dere to får en unge og ny familie.

Anonymkode: 10d4b...827

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

spør om barnet vil finne på ting med deg alene? Kino, badeland, gå tur, shoppe, cafe osv slik at dere kan være litt alene o bli enda bedre kjent slik at hun kan se at du er et godt menneske som ikke vil ødelege forholdet mellom deg og faren? fremsnakk mor og skryt av barnet på en naturlig måte:) 

Anonymkode: 1b7ba...daf

Har funnet på ting med barnet alene, og sammen med mine barn. Vi stor koser oss. Men med engang vi kommer tilbake med kjæresten/pappa’n så endrer barnet seg. 😔 

Anonymkode: 1a561...773

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor har giftet seg på nytt og fått ny familie?

Ungen er skviset ut hjemme der også, fått nytt søsken som lever med både mor og far.

Ungen er vel redd det skal skje hos far også, at dere to får en unge og ny familie.

Skviset ut fordi mor går videre? Harde påstander. 
Barnet har en mor og far som elsker det høyt. Selvom mor har fått et barn til så betyr det ikke at dette barnet er glemt. 

her kommer det ikke fler barn, og det vet dette barnet også veldig godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skviset ut fordi mor går videre? Harde påstander. 
Barnet har en mor og far som elsker det høyt. Selvom mor har fått et barn til så betyr det ikke at dette barnet er glemt. 

her kommer det ikke fler barn, og det vet dette barnet også veldig godt. 

Si det til ungen som har havnet i midten, ny familie på begge sider og som  den må flytte imellom.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det finnes ikke noen aldersgrense hos barn når det kommer til sjalusi. Det er vanskelig og vondt for barnet. At du syntes det er slitsomt, mens du slår deg i panna - syntes jeg er ganske dårlig gjort. Og vitner om at du ikke har så mye forståelse for verken barnet eller situasjonen. 

Jeg har kjent på mye sjalusi når en forelder fikk kjæreste, opp til flere ganger - for der har det ramla mannfolk inn dørene i alle år. Det er ikke noe godt å kjenne på, at man mistenker at forelderen er mer glad i noen andre enn deg - når man er et barn. 

Anonymkode: 68104...164

Barnet får masse oppmerksomhet. Jeg har tatt avstand fra både barnet og kjæresten av hensyn til barnet. Jeg og kjæresten oppfører oss mer som venner enn noe annet når han har barnet sitt. Om kjæresten skal gi meg et kyss ved døra når dem drar så dytter barnet oss unna hverandre. Sånt blir slitsomt i mine øyne. 🤦🏼‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Faren har vært i forhold tidligere, og da har det ikke vært sånn. Barnet er ikke vandt med og ha pappa’n sin for seg selv i 10 år. 

jeg har tatt avstand fra både barnet og kjæresten, for jeg ville ikke trenge meg på. Av hensyn til barnet. Men hvor lenge skal jeg holde på med det? Vi skal flytte sammen er planen, men om barnet skal fortsette og være sånn sjalu så kan vi ikke. 

Men i alle dager. Du er en voksen som vet at følelser er normalt å ha. Sinne, glede sjalusi. Alt er normalt. Pappa til barnet kan snakke med barnet og takle det, og du som er voksen kan også møte et barn på følelser. Hvorfor kan dere ikke flytte sammen fordi et barn har helt normale følelser? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lillevill skrev (1 minutt siden):

Men i alle dager. Du er en voksen som vet at følelser er normalt å ha. Sinne, glede sjalusi. Alt er normalt. Pappa til barnet kan snakke med barnet og takle det, og du som er voksen kan også møte et barn på følelser. Hvorfor kan dere ikke flytte sammen fordi et barn har helt normale følelser? 

Da vil vi legge det litt på is. Har møtt barnet på fler områder, men sjalusien blir bare værre og værre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet får masse oppmerksomhet. Jeg har tatt avstand fra både barnet og kjæresten av hensyn til barnet. Jeg og kjæresten oppfører oss mer som venner enn noe annet når han har barnet sitt. Om kjæresten skal gi meg et kyss ved døra når dem drar så dytter barnet oss unna hverandre. Sånt blir slitsomt i mine øyne. 🤦🏼‍♀️ 

Da hadde jeg sagt noe som dyttet du oss fordi du ble lei deg? Nei! Sier Kansje hen da. Så kan dere spørre. Kansje du ville vi skulle si hei/hadet til deg først? Få barnet til å snakke. Det er vel ikke så slitsomt? 

Anonymkode: a0eb2...eff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da vil vi legge det litt på is. Har møtt barnet på fler områder, men sjalusien blir bare værre og værre. 

Ungen er 12 og sikkert mye hormoner og kaos i hodet.  Og det går nok da lett utover deg. 

Har et stebarn jeg vet e veldig glad i meg. Men innebygget sinne og uro går som regel utover meg. I perioder så har ikke barnet funnet helt ut hvilken plass skal ha iht meg. Men vi snakker om det.  Og der lar jeg barnet styre litt etter hva behovet er. Jeg er alt fra navnet mitt, dritt og mamma. 

Har du prøvd å snakke litt med barnet alene? Feks spørre: Jeg lurer litt noen ganger på om du syntes det er vanskelig at jeg og pappaen din er kjærester. Og se hva du får til svar. 

Anonymkode: c3029...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Er vel heller motsatt som er vanlig. At den nye kjæresten er sjalu på barna 

Anonymkode: bccf4...ed6

Nå lager vi oss sannheter igjen og alle som vil delta premierer denne kommentaren. Dumminger

Anonymkode: 6ca8a...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da hadde jeg sagt noe som dyttet du oss fordi du ble lei deg? Nei! Sier Kansje hen da. Så kan dere spørre. Kansje du ville vi skulle si hei/hadet til deg først? Få barnet til å snakke. Det er vel ikke så slitsomt? 

Anonymkode: a0eb2...eff

Er ikke normalt at en 12 åring dytter to voksne fra hverandre når de skal si hadet til hverandre! 

Heller ikke akseptabel oppførsel. 

Anonymkode: 5c825...584

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er ikke normalt at en 12 åring dytter to voksne fra hverandre når de skal si hadet til hverandre! 

Heller ikke akseptabel oppførsel. 

Anonymkode: 5c825...584

Er det jeg mener. Det har gått for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...