AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #1 Skrevet 25. september 2022 Hvor normalt er det at stebarn er sjalu på den nye kjæresten? Anonymkode: 1a561...773
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #2 Skrevet 25. september 2022 Er vel heller motsatt som er vanlig. At den nye kjæresten er sjalu på barna Anonymkode: bccf4...ed6 5 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #3 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er vel heller motsatt som er vanlig. At den nye kjæresten er sjalu på barna Anonymkode: bccf4...ed6 Er det jeg har hatt inntrykk av, Men i dette tilfellet så er det omvendt. slitsomt. 🤦🏼♀️ Anonymkode: 1a561...773
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #4 Skrevet 25. september 2022 Er dette et tullespørsmål? Ingen er vel så clueless at de ikke skjønner at det at en forelder får seg ny kjæreste byr på en rekke vonde følelser for barna? Anonymkode: 77b9e...fab 2 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #5 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er dette et tullespørsmål? Ingen er vel så clueless at de ikke skjønner at det at en forelder får seg ny kjæreste byr på en rekke vonde følelser for barna? Anonymkode: 77b9e...fab Kan skjønne at det kan være vondt og rart for et barn. Men over ett år senere? Barnet er straks 12 år. Anonymkode: 1a561...773
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #6 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan skjønne at det kan være vondt og rart for et barn. Men over ett år senere? Barnet er straks 12 år. Anonymkode: 1a561...773 Herregud for en drittunge!! Stakkars deg! På tide å vokse opp og skjønne at man ikke er verdens navle bare fordi man er skilsmissebarn. Stå på ditt, er du heldig klarer du å skvise problembarnet helt ut av din utkåredes liv…. ❤️♥️♥️❤️ Din mann må skjønne at det er du som er viktig nå. Ikke en sjalu liten dritunge. Stå på ditt og vit hvem som er vikti ! Anonymkode: 22427...675 1
Toyah Skrevet 25. september 2022 #7 Skrevet 25. september 2022 Veldig normalt at sjalusi går begge veier. Husk at dette barnet har ikke valgt deg! 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #8 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan skjønne at det kan være vondt og rart for et barn. Men over ett år senere? Barnet er straks 12 år. Anonymkode: 1a561...773 Veldig vanlig fremdeles. Spørs også ting om hvordan bruddet mellom foreldrene gikk, om barnet har gått med håp om at familien skulle finne sammen igjen f.eks. Også vanlig at foreldre har dårlig samvittighet etter brudd, og overkompenserer barn med både oppmerksomhet, opplevelser og ting. Som det ikke blir plass til når en ny kjæreste kommer inn. Generelt sett kan det være vanskeligere for eldre barn, når foreldrene finner seg nye partnere. Anonymkode: d5811...29c 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #9 Skrevet 26. september 2022 Mitt barn var 7 år da jeg traff mannen min, hun er 10 nå. Hun kan føle på noe sjalusi dersom vi gjør ting alene uten henne. Feks kjæreste tur osv. Da vi giftet os i sommer var vi på hotell, samt en hotellnatt senere på sommeren vi fikk i gave av svigermor. Dette syns hun var urettferdig. Hun har vært vant med å ha meg alene i alle år. Vi er VELDIG obs på at vi ikke skal såre henne, men tenker samtidig at det er greit at vi som er voksne også skal kunne ha noe alenetid. Hun er inkludert 99.9%, det er snakk om kino eller middag type 1-3 gr pr år alene. Da er hun hos sin far. ( Vil dessverre ikke være mye hos sin far ellers) Vi er superflinke begge to til å fortelle at vi elsker henne, jeg og hun har jentedager, der vi går på kino, ut pg spiser, drar og shopper, går tur, baker, samt der hun også få alenetid med stefar som jeg vet hun setter pris på. Hun er den viktigste i livet, men jeg ønsker meg jo også et voksent forhold med en mann og et godt forhold, noe jeg ikke hadde med eksmannen. Anonymkode: 1b7ba...daf 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #10 Skrevet 26. september 2022 Når en er 12 år så er en på fullt inn i tenårene med alt av hormoner etc. På godt og vondt. Så som foreldre og voksne bør en kanskje ta litt hensyn til det ? Anonymkode: ef28e...514 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #11 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kan skjønne at det kan være vondt og rart for et barn. Men over ett år senere? Barnet er straks 12 år. Anonymkode: 1a561...773 Jeg tenker at ett år er veldig lite. Så normalt vil jeg si. Gi det noen år. Hilsen stemamma på trettende året 😊 Anonymkode: e5c34...e3f 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #12 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er vel heller motsatt som er vanlig. At den nye kjæresten er sjalu på barna Anonymkode: bccf4...ed6 Det er ikke mer vanlig motsatt. Dette er nok et forsøk på å plassere 'skyld' hos steforelder (mor). Men det er helt klart vanskelig for barn å dele foreldres oppmerksomhet med en ny person, spesielt om mor eller far blir forelsket. Nesten alle jeg kjenner i ste-relasjoner opplever dette, det er helt menneskelig. Jo lenger barna har hatt forelderen "for seg selv" etter skilsmissen, desto vanskeligere er det. Anonymkode: f4531...c1f 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #13 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Herregud for en drittunge!! Stakkars deg! På tide å vokse opp og skjønne at man ikke er verdens navle bare fordi man er skilsmissebarn. Stå på ditt, er du heldig klarer du å skvise problembarnet helt ut av din utkåredes liv…. ❤️♥️♥️❤️ Din mann må skjønne at det er du som er viktig nå. Ikke en sjalu liten dritunge. Stå på ditt og vit hvem som er vikti ! Anonymkode: 22427...675 Er ikke syndt på meg? Og barnet er heller ikke drittunge. Er ikke et mål og skal skvise ut barnet, har selv 4 barn. Syntes det bare er slitsomt med sjalusi. 🤦🏼♀️ Anonymkode: 1a561...773 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #14 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Veldig vanlig fremdeles. Spørs også ting om hvordan bruddet mellom foreldrene gikk, om barnet har gått med håp om at familien skulle finne sammen igjen f.eks. Også vanlig at foreldre har dårlig samvittighet etter brudd, og overkompenserer barn med både oppmerksomhet, opplevelser og ting. Som det ikke blir plass til når en ny kjæreste kommer inn. Generelt sett kan det være vanskeligere for eldre barn, når foreldrene finner seg nye partnere. Anonymkode: d5811...29c 10 år siden foreldrene gikk fra hverandre. Andre part har giftet seg og fått barn med mannen sin. Så tvilsomt at det har vært noe håp fra det barnet. Anonymkode: 1a561...773
Gjest Chroma Skrevet 26. september 2022 #15 Skrevet 26. september 2022 Ett år er ikke lenge, det er egentlig veldig kort tid. Sjalusi er vondt for den som opplever det og slitsomt for de rundt. Har dere prøvd å prate med barnet som hva som gjør at det føler seg sjalu? Er det bare mot deg eller er det også mot dine barn?
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #16 Skrevet 26. september 2022 Chroma skrev (24 minutter siden): Ett år er ikke lenge, det er egentlig veldig kort tid. Sjalusi er vondt for den som opplever det og slitsomt for de rundt. Har dere prøvd å prate med barnet som hva som gjør at det føler seg sjalu? Er det bare mot deg eller er det også mot dine barn? Det er bare mot meg. Ingen sjalusi rettet mot mine barn. Liker at barnet hans er med oss, men det tar veldig på med slikt sjalusi. Anonymkode: 1a561...773
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #17 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): 10 år siden foreldrene gikk fra hverandre. Andre part har giftet seg og fått barn med mannen sin. Så tvilsomt at det har vært noe håp fra det barnet. Anonymkode: 1a561...773 Ok. Men da svarte du bare på ett av punktene mine. Da har snart 12-åringen hatt faren sin for seg selv i 10 år. Snart 12-åringen vil ikke ha opplevd noe annet enn å ha vært førsteprioriteten i sin fars liv. At mor har giftet seg på nytt er irrelevant, det har ingen innvirkning på relasjonen mellom far og barn. Selvfølgelig vil det lett kunne oppstå sjalusi når det kommer et nytt menneske inn i fars liv, og tar oppmerksomhet og plass. Spesielt om far også i disse årene har skjemt bort litt og overkompensert. Da blir det fort også goder som barnet har vært vant til redusert. Anonymkode: d5811...29c 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #18 Skrevet 26. september 2022 Det finnes ikke noen aldersgrense hos barn når det kommer til sjalusi. Det er vanskelig og vondt for barnet. At du syntes det er slitsomt, mens du slår deg i panna - syntes jeg er ganske dårlig gjort. Og vitner om at du ikke har så mye forståelse for verken barnet eller situasjonen. Jeg har kjent på mye sjalusi når en forelder fikk kjæreste, opp til flere ganger - for der har det ramla mannfolk inn dørene i alle år. Det er ikke noe godt å kjenne på, at man mistenker at forelderen er mer glad i noen andre enn deg - når man er et barn. Anonymkode: 68104...164
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #19 Skrevet 26. september 2022 spør om barnet vil finne på ting med deg alene? Kino, badeland, gå tur, shoppe, cafe osv slik at dere kan være litt alene o bli enda bedre kjent slik at hun kan se at du er et godt menneske som ikke vil ødelege forholdet mellom deg og faren? fremsnakk mor og skryt av barnet på en naturlig måte:) Anonymkode: 1b7ba...daf
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #20 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ok. Men da svarte du bare på ett av punktene mine. Da har snart 12-åringen hatt faren sin for seg selv i 10 år. Snart 12-åringen vil ikke ha opplevd noe annet enn å ha vært førsteprioriteten i sin fars liv. At mor har giftet seg på nytt er irrelevant, det har ingen innvirkning på relasjonen mellom far og barn. Selvfølgelig vil det lett kunne oppstå sjalusi når det kommer et nytt menneske inn i fars liv, og tar oppmerksomhet og plass. Spesielt om far også i disse årene har skjemt bort litt og overkompensert. Da blir det fort også goder som barnet har vært vant til redusert. Anonymkode: d5811...29c Faren har vært i forhold tidligere, og da har det ikke vært sånn. Barnet er ikke vandt med og ha pappa’n sin for seg selv i 10 år. jeg har tatt avstand fra både barnet og kjæresten, for jeg ville ikke trenge meg på. Av hensyn til barnet. Men hvor lenge skal jeg holde på med det? Vi skal flytte sammen er planen, men om barnet skal fortsette og være sånn sjalu så kan vi ikke. Anonymkode: 1a561...773
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå