Gå til innhold

Samboer svetter ekstremt mye om natten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer svetter ekstremt mye om natten (mener både jeg og han). Lakenet begynner å lukte surt 2-3 dager etter at vi har skiftet til nytt, og han klarer å svette gjennom både laken og madrassbeskytter slik at til og med overmadrassen vår lukter surt. Denne har vi hatt i  ca. 1.5 mnd og det er BARE hans side som lukter.

Jeg liker egentlig å ligge inntil ham om nettene, men han blir ofte våt av svette i løpet av nettene. Å skifte sengetøy annenhver dag kommer ikke på tale, da vi er studenter og har begrenset med både laken og penger til å vaske klær. Men det er på det stadiet at det ofte er ukomfortabelt for oss  begge å legge seg fordi svetten hans begynner å lukte. 

Han sier han har vært slik "hele livet" og tåler lukta bedre enn meg siden han er vant med det. Han dusjer hver dag og bruker deodorant/antiperspirant. Er det noen som har tips eller råd for hva som kan gjøres? 

Skrevet

Han bør komme seg til legen. At han har hatt det sånn så lenge han kan huske betyr ikke det samme som at alt er greit. Nattesvette kan være tegn på alvorlig sykdom. Eller bare at han trenger en tynnere dyne i bedre kvalitet.

Anonymkode: ae611...3f1

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis det er så ekstremt så hadde jeg investert i operasjon for fjerning av svettekjertlene. Koster rundt 30.000 kr.

Et annet alternativ er å ta botox mot svetting og han kan få det på resept om legen mener det er ille nok.

Disse to går kun for armhuler så hvis han svetter mye fra rygg og bryst vet jeg desverre ingen råd men hadde prøvd noe hormonregulerende kosttilskudd eller noe 

Anonymkode: 2ef22...7f0

Skrevet

Klorofylldråper gjør kroppsvæsker luktfri. Sånn ellers, røykerne mye hasj? 

Anonymkode: c1308...37c

Skrevet

Dette høres ikke bra ut, tydelig at det er noe kluss hormonelt. Tror han bør få en ordentlig utredning av lege. Kan være tegn på mer alvorlig.

• Liker 1
Skrevet

Han bør gå til legen. Kraftig nattesvette kan være et symptom på kreft. 

Anonymkode: 40c26...179

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, han verken røyker eller bruker hasj. Sover kun med sommerdyne om vinter/høst, ellers sover han med et teppe inni dynetrekket fordi alt annet blir for varmt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man svetter ikke mer av å røyke mye hasj.

Kanskje du blander det med en av abstinensene man kan få om man umiddelbart slutter å røyke hvis man har røyket mye i lang tid. Da kan man være litt ekstra svett i noen få dager. Ikke så mye at andre vil legge merke til det da heller, for øvrig.

Anonymkode: ad66c...a4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...