AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #1 Skrevet 25. september 2022 Hei. jeg flyttet inn i et hus for noen måneder siden. I det siste har gulvet begynt å knirke, det er laminatgulv. noen som har tips? Har ikke mulighet til å bytte gulv hvis det er den eneste løsningen 😓😭 Anonymkode: 87f2f...f6e
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #2 Skrevet 25. september 2022 Vanlig med knirk når gulvbelegget er lagt for tett inntil veggen. Anonymkode: 11fcc...e74 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #3 Skrevet 25. september 2022 Er det flytende gulv? Hvordan er gulvet bygget opp? Anonymkode: b3df0...d7e
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #4 Skrevet 26. september 2022 Hva mener du med flytende gulv? Anonymkode: 87f2f...f6e
Fru Uperfekt Skrevet 26. september 2022 #5 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (På 25.9.2022 den 20.17): Hei. jeg flyttet inn i et hus for noen måneder siden. I det siste har gulvet begynt å knirke, det er laminatgulv. noen som har tips? Har ikke mulighet til å bytte gulv hvis det er den eneste løsningen 😓😭 Anonymkode: 87f2f...f6e Hadde tatt det opp og lagt det på nytt, beklageligvis ikke uvanlig at det er raskeste og rimligste løsning for å få det helt knirkefritt
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #6 Skrevet 26. september 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mener du med flytende gulv? Anonymkode: 87f2f...f6e Alt det ligger løst på underlaget. Det gjør det forøvrig nesten garantert. Anonymkode: 0f686...7fd
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #7 Skrevet 26. september 2022 Her kan det knirke endel i vinterhalvåret. Tror det skjer pga. temperatursvingninger? Vet ikke om det er normalt, men det var slik i den forrige leiligheten min også. Hvis jeg har litt høyere temperatur inne knirker det ikke, og det er alltid verst når jeg står opp om morningen etter å ha senket temperaturen før jeg la meg. Anonymkode: a47ee...617
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #8 Skrevet 26. september 2022 Vi òg kjøpte hus og gulvet begynte å knirke noe helt j….g etterhvert. Blir gal. har ikke råd å fikse det så har merka hvor det er værst og unngår å gå der. Blir helt gaaaaaaaaal av det Anonymkode: f2a5e...51b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #10 Skrevet 27. september 2022 sjekk om det er lagt noe dempestoff under (fås hos byggforetninger som maxbo etc) er det lagt rett på gulv så er nok det grunnen til knirk. Anonymkode: c811a...3e2
newman01 Skrevet 27. september 2022 #11 Skrevet 27. september 2022 Antagelig er det noe tungt som står oppå det flytende gulvet som hindrer det å bevege seg fritt. Tilogmed laminatgulv har en kjerne av treverk, og dette utvider seg og krymper i takt med luftfuktighet. Nå er vi på vei inn i høsten med litt variabel luftfuktighet, og det kan medføre litt utfordringer. Sjekk under sokkellist på kjøkkeninnredninga. Står innredning på laminatplatene, eller er det avsluttet før føttene til underskapene? Står peisen oppå laminaten? Den veier fort nok til at gulvet ikke får flyttet på seg. Antagelig ligger laminaten helt inntil yttervegger også, dette kan også medføre for lite bevegelse i gulvet. Så sjekk under kjøkken og bak en gulvlist. Og slutt å bruke vann når du vasker gulvet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå