AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #1 Skrevet 25. september 2022 Så å si akkurat i det jeg hadde betalt og kjøpt noe på aliexpress så fikk jeg en sms fra sparebank1 der det sto det i sms'en. Er dette bare tull eller var det virkelig noen i Luxembourg som prøvde å bruke mitt kort? (jeg har ikke vært i utlandet på flere år) Anonymkode: fb3a0...ebc
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #2 Skrevet 25. september 2022 Garantert svindel sms. Ikke trykk på noen lenker og ikke ring tlf nummeret som står i meldingen at du må ringe for å sperre kortet. Ring banken din I morgen på det nummeret som står på den offisielle nettsiden deres. Anonymkode: 7f242...16a
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #3 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Garantert svindel sms. Ikke trykk på noen lenker og ikke ring tlf nummeret som står i meldingen at du må ringe for å sperre kortet. Ring banken din I morgen på det nummeret som står på den offisielle nettsiden deres. Anonymkode: 7f242...16a Men hvordan kunne de vite at jeg akkurat hadde kjøpt noe på aliexpress? For det var akkurat i samme minutt det skjedde. Driver de å overvåker mobilen min? Anonymkode: fb3a0...ebc
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #4 Skrevet 25. september 2022 Og så sto det ikke noe nummer i meldingen og det er samme "kontakt" som jeg har fått sms fra sparebank1 av tidligere🤔 Anonymkode: fb3a0...ebc
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #5 Skrevet 25. september 2022 Hvis du har regionssperre på kortet ditt så får du melding om det brukes i utlandet eller på nettet om du har aktivert dette. Skjedde meg i usa, fikk ikke brukt kortet fordi jeg hadde regionssperre på og fikk øyeblikkelig sms. Anonymkode: 2063e...7da
Gjest5656 Skrevet 25. september 2022 #6 Skrevet 25. september 2022 (endret) Det kan jo hende AliExpress sin kinesiske betalingsløsning som heter AliPay er registrert i Luxembourg pga. "skattegrunner"? Sjekk uansett i nettbanken hva det er som har skjedd og ikke trykk på noen linker du får, for de kan være svindel. Gå alltid inn på nettsiden direkte! Hvis du mistenker at kortet er på avveie så kan du blokkere det i nettbanken. Endret 25. september 2022 av Gjest5656 Luxembourg 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå