AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #1 Skrevet 25. september 2022 Ser at jeg har mottatt over 20.000 kr fra nav innkreving? Hva er det forno?? Jeg går ikke på nav engang.. Anonymkode: d4674...886
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #4 Skrevet 25. september 2022 Dagpenger og sykmeldingspenger kommer ikke fra Nav innkreving. de krever inn bidrag om du har dette via Nav, Google er en fin ting. NAV Innkreving er en del av Skatteetaten og er ansvarlig for å kreve inn underholdsbidrag og feilutbetalinger etter til vedtak fra NAV. At NAV Innkreving er en del av Skatteetaten har ikke noen betydning for saken din. Anonymkode: bb810...e06
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #5 Skrevet 25. september 2022 Topsi skrev (Akkurat nå): Bidrag? Ja, det er tydeligvis barnebidrag fra faren min.. merkelig for jeg er over 18 år. Anonymkode: d4674...886
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #6 Skrevet 25. september 2022 Du har tusksa til deg for mye penger og må betaletilbake, eller noe bidrag. Anonymkode: 7ad78...041
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #7 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det er tydeligvis barnebidrag fra faren min.. merkelig for jeg er over 18 år. Anonymkode: d4674...886 Tror han må betale til deg fra du er 18 til du er ferdig på videregående. Virker som han ikke har betalt inn og så har krav gått til NAV innkreving. Det vil si at han får lønnstrekk eller at de trekker penger han skulle fått igjen på skatten. Anonymkode: 648d7...908 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #8 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du har tusksa til deg for mye penger og må betaletilbake, eller noe bidrag. Anonymkode: 7ad78...041 Personen har jo fått penger fra NAV Innkreving, ikke krav om tilbakebetaling. Anonymkode: 5d695...676 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #9 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror han må betale til deg fra du er 18 til du er ferdig på videregående. Virker som han ikke har betalt inn og så har krav gått til NAV innkreving. Det vil si at han får lønnstrekk eller at de trekker penger han skulle fått igjen på skatten. Anonymkode: 648d7...908 Stemmer det! men jeg har nettopp begynt å studere 🤔 Takk for svaret. Anonymkode: d4674...886
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #10 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stemmer det! men jeg har nettopp begynt å studere 🤔 Takk for svaret. Anonymkode: d4674...886 Ja men da er årsaken at dette er gammel gjeld som NAV endelig har klart å få innkrevd. Pengene kommer vel godt med i studietiden. Anonymkode: 648d7...908 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #11 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja men da er årsaken at dette er gammel gjeld som NAV endelig har klart å få innkrevd. Pengene kommer vel godt med i studietiden. Anonymkode: 648d7...908 Ah, ok. Da skjønner jeg det Hvordan kan jeg finne ut hvor mye gjeld han har? Anonymkode: d4674...886
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #12 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ah, ok. Da skjønner jeg det Hvordan kan jeg finne ut hvor mye gjeld han har? Anonymkode: d4674...886 Du kontakter nav innkreving og spør de ring nav så veileder de deg videre Eksen min var skyldig over 70 000 i bidrag, etterhvert så tok nav innkreving over og trakk bidag+gjeld direkte fra lønna hans før han fikk utbetalt lønn. Han mistet rett og slett retten til å betale bidrag selv. Nå er barnet over 18, og bidrag+gjeld (han har fått nedbetalingsavtale på gjelden, så han betaler over 4000kr hver måned i tillegg til bidrag), Bidraget vil opphøre når hun er ferdig på vgs, men gjelden vil bli trukket hver måned og inn på hennes konto til beløpet er nedbetalt, sikkert i flere år etter at hun er 18. Så det lønner seg ikke å tuske seg unna bidragsplikten sin; staten står på sitt. Hvis du går på vgs ts så har du fortsatt rett på bidrag så lenge du går på vgs, også hvis du er lærling (størrelsen på bidraget justeres da etter din inntekt). Bor du på hybel så kan du søke bidrag fra begge foreldrene dine, bor du fortsatt hjemme hos mor så søker du fra faren din. Både mor og far har forsørgeransvar så lenge du går på vgs eller er lærling (siden det også er under vgs opplæring) Men du må søke selv nå Anonymkode: 213ea...d0f 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #13 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du har tusksa til deg for mye penger og må betaletilbake, eller noe bidrag. Anonymkode: 7ad78...041 Ts har ikke tusket til seg noe som helst, det er far som har lurt seg unna bidragsplikten sin og som nå endelig må betale der han skulle ha betalt til ts sin mor da ts var under 18. Staten lar deg ikke slippe unna, kommer å biter deg i ræva på et eller annet tidspunkt. Kjipt for far, for nå må han betale mye mere enn hva det opprinnelige bidraget var på siden bidragsgjeld har ganske bra rentesats Anonymkode: 213ea...d0f 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå