AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #1 Del Skrevet 25. september 2022 Jeg skal selge min første bolig og har tusen spørsmål. Jeg har begynt å rydde, kaste og gi bort. Den biten er grei, men hvilken megler skal jeg velge. Hadde dere lese hjemme hos dere? Eller kan de oppgi en pris på hva de tar for å selge via mail?Det er ikke så lett å få fri fra jobb midt på dagen for å motta flere meglere på besøk. Samtidig vil jeg jo bruke litt tid og krefter på dette, for å få til et godt salg. Så hva gjorde dere da dere skulle selge bolig? Noen meglerhus å anbefale? Anonymkode: 4491f...fe4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #2 Del Skrevet 25. september 2022 Veldig bra at du selger nå. Mange som sitter og klør seg og kommer til å tape sykt med penger om de ikke selger nå. Ikke bruk for mye penger på megler. Hus selger seg selv ennå. Anonymkode: 6333c...469 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #3 Del Skrevet 25. september 2022 Spør venner eller les reviews. Velg noen med lang erfaring og som er kjent i ditt lokalmiljø Anonymkode: a595a...6a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #4 Del Skrevet 25. september 2022 Har solgt flere ganger. Ha gjerne to-tre meglere på besøk. De må se boligen, og så kommer de med et pristilbud etter et par dager. Da kan du sammenligne priser og evt prute litt. Meglerne kommer gjerne til deg på ettermiddagen, du trenger ikke fri fra jobb. Bruk gjerne lokale meglere, som kjenner nabolag/borettslag. Anonymkode: 646b0...33f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 25. september 2022 #5 Del Skrevet 25. september 2022 Bruk en lokal megler ja, det er det lureste. De kjenner området og har ofte solgt flere lignende boliger dersom du bor i leilighet. De kjenner området også og kan ofte fortelle om ting som en ikke-lokalkjent megler ikke kan. Bor du i leilighet så kan man ofte bare sende bilde til de lokale meglerne fordi de kjenner området såpass godt. Så kan du få befaring fra den/de som du får en god følelse av. Du må ikke ha alle hjem til deg. Jeg hadde også valgt bor de som ser sleskete ut. Jeg møtte en megler som hadde store muskler og en skjorte som var to nummer for liten og helt sprengt i sømmene. Beltespenna var merkebling og tenne var kritthvite. Jeg tenker at man som megler burde se bra ut men ikke ta vekk oppmerksomheten fra boligen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #6 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Veldig bra at du selger nå. Mange som sitter og klør seg og kommer til å tape sykt med penger om de ikke selger nå. Ikke bruk for mye penger på megler. Hus selger seg selv ennå. Anonymkode: 6333c...469 Er du så sikker på det? Mitt inntrykk er at akuratt nå har markedet stilnet fordi folk er redde for renta og økte utgifter. Jeg har hørt fra andre som har mye peil på boligmarkedet at det er bedre å vente 1-2 år med å selge om man kan istedet for å selge nå. Da vil det være flere med i budrunder når ting er mer stabilt igjen Anonymkode: a595a...6a7 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #7 Del Skrevet 25. september 2022 Takk for svar, dere. Da er det bare å velge seg ut et par-tre meglerhus, så får jeg se hva tilbudene blir. Håper markedet fortsatt går godt, selv med økt rente og strømpriser. Anonymkode: 4491f...fe4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #8 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar, dere. Da er det bare å velge seg ut et par-tre meglerhus, så får jeg se hva tilbudene blir. Håper markedet fortsatt går godt, selv med økt rente og strømpriser. Anonymkode: 4491f...fe4 Lykke til Anonymkode: a595a...6a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #9 Del Skrevet 25. september 2022 Megleren kommer når du vil, så du trenger ikke ta fri fra jobb. Anonymkode: 38ec8...bbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #10 Del Skrevet 26. september 2022 Da kjæresten min skulle selge forrige måned bestemte vi oss for å registrere oss på en sånn meglerside hvor man forklarer kort om boligen, legger igjen mail og tlfnr, så kontakter aktuelle meglere deg. Da kunne han plukke og velge. Han ville helst ha en kvinnelig megler som ikke jobber på provisjon (mindre påtrengende ovenfor kjøper + mange av mennlige meglere ser så sleike og sleskete ut) og som var lokalkjent. Tilfeldighetene gjorde at det var akkurat ei som traff blink på alle kriteriene som kontaktet han først. Etter å ha pratet med flere, signerte han kontrakt med henne 2 dager senere. På dagen 3 uker senere var boligen solgt. Gikk kjempekjapt og smertefritt. Han fulgte magefølelsen og det lønte seg MEN han var nok veeeldig heldig med tidspunkt... Nå er vi nemlig i andre enden - vi skal kjøpe. Og vi ser at de samme boligene blir lagt ut igjen og igjen. Kjenner ei som holder på å selge og hadde sin 4. visning nå i helgen (pluss privatvisninger). Vi skal på 3 privatvisninger nå denne uken fordi boligene har ligget ute såpass at eier og megler har sluttet å sette opp visningstidspunkt. Det gjelder nok å ha is i magen nå som selger, de sier at akkurat nå er det kjøpers marked... men masse, masse lykke til ❤️ Anonymkode: 5d906...568 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå