Gå til innhold

Hva er den dummeste økonomiske tabben din?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (1 time siden):

Jeg har ikke gjort noen spesielle økonomiske tabber, med mindre ting man IKKE gjorde også teller med her. Ser noen skriver "kjøpte ikke bit coin", "sparte ikke i fond" etc. - synes dere virkelig det er økonomiske tabber? Mer etterpåklokskap, spør du meg.

Jeg er helt enig med deg. Det meste her er etterpåklokskap, ingen kan forutse fall eller økning i boligpriser, aksjer og alle ekteskap og forhold kan skjære seg. 

Anonymkode: 2de15...fc7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Gifte meg er min største økonomiske blemme. Kona var et pengesluk uten like

Anonymkode: 9b6a1...8c4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gifte meg er min største økonomiske blemme. Kona var et pengesluk uten like

Anonymkode: 9b6a1...8c4

Kona levde av deg, utelukkende? Hadde ikke egen inntekt? 

Skrevet

Betalte en husleie jeg allerede hadde betalt før jeg gikk gjennom kontoutskriftene. Nå må jeg sannsynligvis anskaffe advokathjelp for å få pengene tilbake fordi husvertene mine ønsker å gjøre livet surt for meg og nekter å betale meg tilbake. 

Anonymkode: d04bf...89c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Betalte en husleie jeg allerede hadde betalt før jeg gikk gjennom kontoutskriftene. Nå må jeg sannsynligvis anskaffe advokathjelp for å få pengene tilbake fordi husvertene mine ønsker å gjøre livet surt for meg og nekter å betale meg tilbake. 

Stakkars deg ❤️ For noen ekle utleiere! 

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Helene93 said:

Sa ja til å ta betalt for en hyggestund og tok bare 500 kroner 🙈

🤨🤨🤨

Anonymkode: d1370...89e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg lurer på om noen her ønsker å dele sine økonomiske tabber? Smell man har gått på, som kunne vært unngått fordi msn rett og slett var dum. Jeg kan dele mine: 

1. kjøpte førekort pakke og tok ikke førerkortet. 

2. Bydde for mye på en bolig jeg ikke ville ha, hevet kjøpet.

3. Bestilt klær på nett/impulskjøp, som jeg går lei av etter 2-3 gangers bruk. 

Uff, føler meg ordentlig dum og får dårlig samvittighet ovenfor barnet mitt. Men roer meg ned ved at jeg bare har sløst vekk penger jeg har. Alt dette er tatt fra sparekontoen min. Nummer 2 førte til at jeg «straffet» meg selv ved å jobbe overtid til hele beløpet var inntjent.

Lot Eksen min ha tilgang til min bankbrikke, som han misbrukte og svindlet meg systematisk i mange år😨

Anonymkode: a877d...097

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kunne du ikke bare si at du har betalt inn en måned på forskudd også ikke betale for den neste måneden du skal betale? Du har jo kontoutskrifter på betalingene du har utført, så det blir vanskeligere for huseieren å bevise noe annet. Er det en regel som sier at du ikke har lov til å betale på forhånd? 

• Liker 3
Skrevet

Levd over evne en god stund og økonomiske bekymringer hver eneste måned. 
Betaler masse på ting vi ikke angrer på, men samtidig slitsomt å ikke klare å få økonomisk kontroll igjen, enda vi vet hva som må gjøres.

Alt av regninger er heldigvis første pri bestandig, så aldri hatt noe utestående/inkasso, men igjen blir det da fort hverdagshandling på kredittkort som straks er makset. Ond sirkel!😩

Anonymkode: e6c09...429

Skrevet

Fryste sparerenta i vår. Frem til da har jeg stort sett gjort gode valg. 

Anonymkode: e847e...93e

Skrevet

Kjøpt Volvo som det bare var tull med, brukt masse penger på den.. 

ellers flink med penger

Anonymkode: c62c9...87b

Skrevet

Ferrari.

Skrevet

Leide ut leilighet uten å sette opp skatten…. Den baksmellen der kunne jeg godt ha vært foruten… 

når jeg ser på alt jeg har kjøpt opp gjennom årene så får jeg ofte en sur smak i munnen over alle pengene jeg kunne ha brukt til mer nødvendige ting eller spart

Anonymkode: d0eb0...817

Skrevet

- selge utleieleiligheten min. Det var en dum, dum avgjørelse. 

-Å sette mye penger på børsen. Mister ikke eiendeler eller havner i gjeld, men kommer aldri til å kunne spare opp en lignende sum igjen. Pengene er ikke helt  tapt, kurser går opp og ned, men risiko er det. 

Anonymkode: e5b39...096

Skrevet

Jeg ble advart av flere kloke eldre damer på hans hjemsted om å ikke bli sammen med han. For han var en rotekopp. 

Sa opp min faste jobb jeg nettopp hadde strevd med å skaffe meg for å flytte med han dit han hadde fått jobb.

Sa ja til å være kausjonist for han  for ellers ville han havne i fengsel,sa han

Ble gravid med han. Han var en utro frekk og slem rotekopp.

Han arrangerte et tyveri av lommeboken min med en hel månedslønn i  Drakk opp alt. Han ble tatt for fyllekjøring. Til pass for han.

Idag verdsetter jeg heldigvis bedre min egenverdi. 

Anonymkode: 6dbc6...1fd

• Hjerte 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Når man i 2010 var 80% sikker og klar for å investere i Bitcoin etter mye og lange overvurderinger, men så lot man den 20% tvilen ta avgjørelsen, er ikke det en økonomisk tabbe sett i ettertid? 

Å ikke investere når du hadde tenkt til det blir jo en tabbe sånnsett. 

Anonymkode: 1856c...ac3

Tja, jeg synes det høres mest ut som etterpåklokskap. Synes ikke det kan sammenlignes med f.eks. å låne bort masse penger til folk eller ta opp forbrukslån - det er jo ting man vet på forhånd at er dumt. Å investere i bitcoin i 2010 visste man ikke om var dumt eller lurt den gangen.

Skrevet

Eksen min, her også. Har sikkert tapt flere millioner på han, alle pengene han «lånte», alle regningene jeg «måtte» betale, jeg forsørget ham i årevis 😡

Anonymkode: 5d58e...772

• Hjerte 1
Skrevet

Oooog, eksen min her også. Slenger meg på! Ung og dum, var jeg. Og han var en manipulerende sosiopat. Helt vilt å tenke på hvor mye han har ødelagt for meg. 

Anonymkode: bdf5b...5f9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Giftet meg. Min mann er en manipulerende snylter.
Gir jeg ham lillefingeren, så tar han hele hånda og sutrer til vennene over at jeg ikke tilbyr ham armen også.

Anonymkode: 96aec...3b8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Innsikten
Skrevet

Oooog, eksen min her også. Slenger meg på! Ung og dum, var jeg. Og han var en manipulerende sosiopat. Helt vilt å tenke på hvor mye han har ødelagt for meg. 

Anonymkode: bdf5b...5f9

Giftet meg. Min mann er en manipulerende snylter.
Gir jeg ham lillefingeren, så tar han hele hånda og sutrer til vennene over at jeg ikke tilbyr ham armen også.

Anonymkode: 96aec...3b8

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Eksen min, her også. Har sikkert tapt flere millioner på han, alle pengene han «lånte», alle regningene jeg «måtte» betale, jeg forsørget ham i årevis 😡

Anonymkode: 5d58e...772

Her må dere ikke klandre dere selv, man kan ikke se inn i fremtiden. Dere ble sammen fordi han virket som en grei fyr og kjærlighet gjør blind heter det. Jeg ville ikke ha klandret meg selv for å bli sammen med feil fyr, man vet ikke på forhånd at han er en dust, i såfall hadde man aldri blitt sammen. ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...