AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #1 Del Skrevet 25. september 2022 Har barn på barneskolen og ungdomskolen. Vi er alle klar for å flytte men syns det er litt skummelt i forhold til miljøet og skolene her er så bra og at det kommer til å gå gale på de nye skolene. Leser så mye her og i avisene. Dop, selger sex, knivstikking,skyting, ekstremt merkepress, mobbing osv! Er det virkelig så gale overalt der nede? Noen som kan anbefale noen trygge og gode barnevennlige steder og skoler? Jobber i Nordsjøen så spiller ingen rolle hvor bare det er lity sentralt og greit. Spesielt bra vær og trygt bo og skolemiljø. Ikke noe typisk bygd m bygdesladder. Men ett koslig sted med mye sol og bra vær og ikke veldig kalde vintre. Finnes det eller må vi vente til barna er voksen før vi kan flytte? Områder vi har tenkt på er : Langesund, Nøtterøy, Horten, Holmestrand(oppå fjellet), Svelvik, Drammen, Mjøndalen, Lier,Kongsberg, Jevnaker, Hønefoss, Asker eller rundt Sandvika storsenter (området der), Fornebu, Drøbak, Moss, Fredrikstad , Rakkestad og Halden, Arendal(sørlandet). Evt andre områder rundt her. Noen plass å holde seg unna eller noen å anbefale? Vil helst kjøpe oss leilighet og ikke ett veldig dyrt område. Takker for svar Anonymkode: a4569...65d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 25. september 2022 #2 Del Skrevet 25. september 2022 Hva med Sandefjord? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #3 Del Skrevet 25. september 2022 Ikke dyrt område da må du holde deg unna Sandvika og Fornubu. Dop, sex, vold og knivstikking er det snart overalt i Norge. Jeg vet at det foregår salg av kokain til ungdommer i Bærum. Anonymkode: 14314...664 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 25. september 2022 #4 Del Skrevet 25. september 2022 (endret) Budsjett og str på bolig? Endret 25. september 2022 av Fjugur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #5 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har barn på barneskolen og ungdomskolen. Vi er alle klar for å flytte men syns det er litt skummelt i forhold til miljøet og skolene her er så bra og at det kommer til å gå gale på de nye skolene. Leser så mye her og i avisene. Dop, selger sex, knivstikking,skyting, ekstremt merkepress, mobbing osv! Er det virkelig så gale overalt der nede? Noen som kan anbefale noen trygge og gode barnevennlige steder og skoler? Jobber i Nordsjøen så spiller ingen rolle hvor bare det er lity sentralt og greit. Spesielt bra vær og trygt bo og skolemiljø. Ikke noe typisk bygd m bygdesladder. Men ett koslig sted med mye sol og bra vær og ikke veldig kalde vintre. Finnes det eller må vi vente til barna er voksen før vi kan flytte? Områder vi har tenkt på er : Langesund, Nøtterøy, Horten, Holmestrand(oppå fjellet), Svelvik, Drammen, Mjøndalen, Lier,Kongsberg, Jevnaker, Hønefoss, Asker eller rundt Sandvika storsenter (området der), Fornebu, Drøbak, Moss, Fredrikstad , Rakkestad og Halden, Arendal(sørlandet). Evt andre områder rundt her. Noen plass å holde seg unna eller noen å anbefale? Vil helst kjøpe oss leilighet og ikke ett veldig dyrt område. Takker for svar Anonymkode: a4569...65d Jeg er fra Østlandet, nærmere bestemt Vestfold. Og kan skrive her hvilke plasser dere burde styre unna, Horten, Nøtterøy, Tønsberg og Larvik. Det er de plassene med mest belastede miljøer i Vestfold - og jeg ville holdt meg langt unna 😂. Er født og oppvokst i Tønsberg/Nøtterøy, og vet selv godt hvordan miljøene der er. Veldig flotte plasser så klart, men ja.. Anonymkode: 7f6dd...234 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #6 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er fra Østlandet, nærmere bestemt Vestfold. Og kan skrive her hvilke plasser dere burde styre unna, Horten, Nøtterøy, Tønsberg og Larvik. Det er de plassene med mest belastede miljøer i Vestfold - og jeg ville holdt meg langt unna 😂. Er født og oppvokst i Tønsberg/Nøtterøy, og vet selv godt hvordan miljøene der er. Veldig flotte plasser så klart, men ja.. Anonymkode: 7f6dd...234 Jeg bor nå i Drammen og trives veldig godt her, trygt og godt i området jeg bor. Og mange barnefamilier her. Så jeg anbefaler Drammen, har hørt det er mye greier i Mjøndalen så ville styrt unna der og. Anonymkode: 7f6dd...234 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #7 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bor nå i Drammen og trives veldig godt her, trygt og godt i området jeg bor. Og mange barnefamilier her. Så jeg anbefaler Drammen, har hørt det er mye greier i Mjøndalen så ville styrt unna der og. Anonymkode: 7f6dd...234 Meg igjen 😅 Ville anbefalt Moss/Rygge også, det er typisk pendler by da, men der er det også veldig rolig og trygt. Og vet det bor mange barnefamilier som er strålende fornøyde i det området (Moss, rygge, Sarpsborg). Asker og Drøbak er nok også veldig bra Anonymkode: 7f6dd...234 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #8 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er fra Østlandet, nærmere bestemt Vestfold. Og kan skrive her hvilke plasser dere burde styre unna, Horten, Nøtterøy, Tønsberg og Larvik. Det er de plassene med mest belastede miljøer i Vestfold - og jeg ville holdt meg langt unna 😂. Er født og oppvokst i Tønsberg/Nøtterøy, og vet selv godt hvordan miljøene der er. Veldig flotte plasser så klart, men ja.. Anonymkode: 7f6dd...234 Skriver unna på den! Bodd i Tønsberg i mange år og flyttet i fjor vekk. Er så mye triste skjebner og vrak i Tønsberg dessverre. Ikke bra for familier i det hele tatt. Bare farmanstredet er så å si belasta utenfor. Anonymkode: eb928...60e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #9 Del Skrevet 25. september 2022 tirben skrev (17 minutter siden): Hva med Sandefjord? Ja det har vi sett på og. Noen steder og anbefale eller noen steder vi bør holde oss unna? Anonymkode: a4569...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #10 Del Skrevet 25. september 2022 Først vil jeg anbefale deg å google hvor stort «østlandet» er. Høres ut som at du tror det gjelder oslo Anonymkode: c7a4d...9ef 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #11 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg bor nå i Drammen og trives veldig godt her, trygt og godt i området jeg bor. Og mange barnefamilier her. Så jeg anbefaler Drammen, har hørt det er mye greier i Mjøndalen så ville styrt unna der og. Anonymkode: 7f6dd...234 Hvor i Drammen? Anonymkode: a4569...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #12 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Først vil jeg anbefale deg å google hvor stort «østlandet» er. Høres ut som at du tror det gjelder oslo Anonymkode: c7a4d...9ef Vet at det er stort og er ofte nedover men da på ferie og det kan ikke sammenlignes. Men leser så mye her inne og i avisen og det gjelder veldig mange plasser. Anonymkode: a4569...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #13 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Meg igjen 😅 Ville anbefalt Moss/Rygge også, det er typisk pendler by da, men der er det også veldig rolig og trygt. Og vet det bor mange barnefamilier som er strålende fornøyde i det området (Moss, rygge, Sarpsborg). Asker og Drøbak er nok også veldig bra Anonymkode: 7f6dd...234 Tusen takk for svar Hvilke områder anbefales? Anonymkode: a4569...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #14 Del Skrevet 25. september 2022 Alle byer av en viss størrelse har områder som er dårlige. Hvis du lurer på hvordan det står til i byen,så søk på Levekårsundersøkelsen. Der vil du få oversikt over hvor høy barnefattigdom det er,antall som dropper ut av vgs,hvor mange som er uføre etc. Anonymkode: 75bcc...0e8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #15 Del Skrevet 25. september 2022 Fjugur skrev (17 minutter siden): Budsjett og str på bolig? Størrelse på bolig blir alt etter hva vi finner og planløsningen. Men gjerne 100kvm+. Men blir vel mellom 90-130 på det vi har på. Pris vi tenker er rundt 4-5mill. Eller mindre. Sånn at vi har lite lån. Anonymkode: a4569...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #16 Del Skrevet 25. september 2022 tirben skrev (19 minutter siden): Hva med Sandefjord? Sandefjord har et veldig hardt ungdomsmiljø. Har tre ungdommer selv Anonymkode: b513d...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #17 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alle byer av en viss størrelse har områder som er dårlige. Hvis du lurer på hvordan det står til i byen,så søk på Levekårsundersøkelsen. Der vil du få oversikt over hvor høy barnefattigdom det er,antall som dropper ut av vgs,hvor mange som er uføre etc. Anonymkode: 75bcc...0e8 Takk for tips Anonymkode: a4569...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #18 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sandefjord har et veldig hardt ungdomsmiljø. Har tre ungdommer selv Anonymkode: b513d...320 Hvor? Anonymkode: a4569...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #19 Del Skrevet 25. september 2022 Hvis jeg hadde barn ville jeg hold meg langt unna Arendal. Der er det mye narkotika, vold og sex. Mye drikking og press om dyre klær. Litt som et slags Harry vestkant-Oslo. Jeg flyttet derfra så fort jeg kunne. Fint å feriere om sommeren men ikke noe for barn. Anonymkode: e0832...363 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #20 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor? Anonymkode: a4569...65d Det er over hele byen. Jeg har to av ungene på privatskole, der er det annerledes Anonymkode: b513d...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå