AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #101 Del Skrevet 25. september 2022 Dette burde utdannningsministeren ta tak i. Virkelig. Elever og ansatte må være trygge på skolen. Få ut bøllene Anonymkode: 9e472...5e8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #102 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sandefjord Anonymkode: a2726...462 Sandefjord har jeg hørt er mye dårlig, men her i Larvik er det ikke bedre! Anonymkode: fb220...741 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #103 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): På Sørlandet? Vet om flere av bygdene/tettstedene rundt Kr.sand med tilsvarende miljø som du beskriver. Små steder er ikke bedre enn store, og alt blir mye mer synlig på de små stedene. Færre elever og lettere å bli dratt med. Mye narko og dritt. Og naive bedehuskommuner/foreldre. Virker helt handlingslammet. Anonymkode: 19abd...014 Vestlandet, utenfor en by. Ts Anonymkode: cb4a4...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #104 Del Skrevet 25. september 2022 "Spesialskolene" som vi kalte de før i tiden, skulle aldri vært nedlagt. Har hørt om alt dette som beskrives i tråden her. Ja ikke kastrering riktignok, men hørt om en ung kvinnelig vikarlærer som ble holdt fast og grafset på. Anonymkode: a296d...26d 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 25. september 2022 #105 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingenting skjedde med de som kastrerte en medelev. Anonymkode: ee30e...4cb Hvor var foreldrene til offeret?!!! Hadde mitt barn blitt utsatt for noe slikt av medelever, uten at det ble etterspill, hadde jeg tatt på meg overall, finlandshette og et kubein. Så hadde jeg overfalt eleven(e) som gjorde det og brukket begge armene, beina og slått ut alle tennene deres. Grunnen til at enkelte skoler har et slikt miljø, skyldes at ingen voksne røsker tak i oppførselen til drittungene! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #106 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Overdriver folk eller kan dette være sant? Har selv små barn så har ingen egen erfaring. Anonymkode: cb4a4...26c Akkurat de samme tingene (minus sosiale medier) var det på ungdomsskolen jeg gikk på. Dette var tidlig 1990 årene. Mange debuterte med dop på ungdomsskolen, i skoletiden. Mye salg i skolegården. Vold, våpenbruk, mye politi og barnevernvakt på «besøk». Anonymkode: 6db41...b8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #107 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette må være en gedigen spøk. Det er nesten så jeg ikke tror det jeg leser. Skyve problemet over på foreldrene? Jeg er da ansvarlig for mine barn når det gjelder oppdragelse og hvordan de oppfører seg mot andre. Det er sjelden at problemer oppstår kun på skolen. De fleste problemer der oppstår fordi barna har med seg konflikter fra fritid og some når de møtes på skolen. Mange foreldre har null kontroll, og barna styrer hele butikken hjemme. Ikke gjør de noe galt heller, iflg foreldrene, det er det "alle de andre" som gjør. Denne tråden burde ligge under trådene som omhandler lærerstreiken - ikke ti ville hester hadde fått meg til å jobbe i skolevesenet (uansett lønn)! Anonymkode: b047a...561 Det er akkurat det. I tillegg er det ikke å stikke under en stol at noen barn som bedriver overgrep, vold etc blir utsatt for det samme selv! Man må se på årsaken bak atferden. Noen barn opplever mye vold og traumer hjemme og tar det utover andre, fordi de ikke vet enda hvordan de skal håndtere det. Anonymkode: 274fb...ce9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #108 Del Skrevet 25. september 2022 Ungdomsskolen var et helvete på 90-tallet også, med hard og stygg mobbing, slåssing, rus osv. Så dette er ikke akkurat noe nytt! Jeg tror det er for lite konsekvenser, for lite disiplin og respekt for regler, og for naive foreldre. Mindre klasser/færre elever per lærer slik at ingen går under radaren og læreren har bedre oversikt, tror jeg hadde vært et godt tiltak. Så må foreldrene kalles inn hver eneste gang pøbelungen gjør noe galt. Den kriminelle lavalderen burde senkes, og straffen for ungdommer som går med kniv eller utøver vold og trakassering burde vært å bli sendt på internatskole langt ut i ødemarka drevet av forsvaret eller liknende så ungene fikk orden på seg. Anonymkode: b35f6...ade 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #109 Del Skrevet 25. september 2022 Det største problemet er jo at ungene ikke har respekt for lærerne lenger og oppfører seg sjokkerende mot de. Tidligere hadde lærerne respekt. Nå blir ungene dullet med fra dag en og skal være i sentrum. «ingen skal få si noe til min lille venn». Og ungene får stort sett viljen sin i alt. Ufyselige unger som ikke respekterer lærere/andre voksne er starten på at de sklir ut. Still krav til ungene. Både foreldre, lærere og andre voksne. Sett dere i respekt. Anonymkode: 19abd...014 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #110 Del Skrevet 25. september 2022 Vårt barn går på en kjempefin liten bygdeskole, med flotte lærere og minimale utfordringer (noe erting har det vært, men det slås kjapt ned på). Ungdomskolen her hører jeg bare negative ting om, så om 5 år kommer vi enten til å flytte til et sted med privatskole, eller rett og slett ta ham ut og hjemmeundervise ham. I sistnevnte tilfelle kommer vi til å flytte til et billigere bosted, og jeg reduserer min fleksible frilanserjobb så jeg kan undervise ham selv. Jeg har flere venner som hjemmeunderviser barna sine, så vi har et godt nettverk og kommer til å bytte på. Min beste venninne har 3 barn hun hjemmeskoler, og hun kan ta språk mens jeg tar matte og fysikk f. Eks. Jeg er ikke interessert i å putte han inn i offentlig skole, så mye dritt som skjer der. Anonymkode: 1beab...005 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #111 Del Skrevet 25. september 2022 Thanos skrev (21 minutter siden): Hvor var foreldrene til offeret?!!! Hadde mitt barn blitt utsatt for noe slikt av medelever, uten at det ble etterspill, hadde jeg tatt på meg overall, finlandshette og et kubein. Så hadde jeg overfalt eleven(e) som gjorde det og brukket begge armene, beina og slått ut alle tennene deres. Grunnen til at enkelte skoler har et slikt miljø, skyldes at ingen voksne røsker tak i oppførselen til drittungene! Jeg kan si deg at om noen kastererte barnet mitt så hadde kona mi blitt alenemor noen år mens jeg satt i fengsel. Anonymkode: feca9...1d0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #112 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vårt barn går på en kjempefin liten bygdeskole, med flotte lærere og minimale utfordringer (noe erting har det vært, men det slås kjapt ned på). Ungdomskolen her hører jeg bare negative ting om, så om 5 år kommer vi enten til å flytte til et sted med privatskole, eller rett og slett ta ham ut og hjemmeundervise ham. I sistnevnte tilfelle kommer vi til å flytte til et billigere bosted, og jeg reduserer min fleksible frilanserjobb så jeg kan undervise ham selv. Jeg har flere venner som hjemmeunderviser barna sine, så vi har et godt nettverk og kommer til å bytte på. Min beste venninne har 3 barn hun hjemmeskoler, og hun kan ta språk mens jeg tar matte og fysikk f. Eks. Jeg er ikke interessert i å putte han inn i offentlig skole, så mye dritt som skjer der. Anonymkode: 1beab...005 Samme her. Litt erting, bølling og tull må man regne med og det kan bygge litt karakter med litt motgang også. Men hverken jeg eller barna mine skal måtte gå med hjertet i halsen halve dagen fordi man er redd for kasterering, knivstikking eller voldtekt. Jeg visste jo egentlig at velferdsponzien kom til å kollapse en eller annen gang. Samfunnet råtner opp - og nå får vi virkelig fortgang i det nå som folk får dårligere råd etterfulgt av mer sosiale problemer, stress, sinne, familiebrudd osv. Men likevel valgte vi å få barn.. noen ganger gråter jeg over hvilken verden de arver.. og da tenker jeg ikke på klima-scammen for å si det sånn.. Anonymkode: feca9...1d0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #113 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja hvis vi blir boende her så blir der privat kristen ungdomsskole. Men føler det er litt drastisk. Så sykt at det ikke kommer ut i media! Ts Anonymkode: cb4a4...26c Dette er dessverre ikke helt uvanlig, den skolen du beskriver. Jobber selv i Osloskolen, og det er enkelte skoler her som er veldig belastet. Det skrives ikke om det i media ettersom situasjonen da forverrer seg, enn at tiltak med politi, utekontakt, bv, miljøterapeuter osv. får jobbet med situasjonen. Anonymkode: bdeeb...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #114 Del Skrevet 25. september 2022 Slikt skjer overalt. Jeg bor i Oslo. Venninnen min har en lillesøster i 8.klasse. Hun forteller at jentene selger sex for at (de eldre) guttene skal kjøpe ting til de i kantina, det blir solgt dop der(av voksne menn!) etter skoletid, det er ekstremt mye nettmobbing, nakenbilder som blir spredd og 12/13 åringer som selvskader seg. Jeg er utrolig glad jeg ikke har barn i den alderen, og jeg skal aldri ha barn. Det stresset orker jeg ikke. Anonymkode: b9d68...b09 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #115 Del Skrevet 25. september 2022 Jupp. Anonymkode: 8c6fd...2a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #116 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja hvis vi blir boende her så blir der privat kristen ungdomsskole. Men føler det er litt drastisk. Så sykt at det ikke kommer ut i media! Ts Anonymkode: cb4a4...26c Kristen skole er ikke noe bedre, hilsen lærer på kristen skole Anonymkode: 72b4c...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #117 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kristen skole er ikke noe bedre, hilsen lærer på kristen skole Anonymkode: 72b4c...e40 Den skolen jeg tenker på har godt rykte på seg, kjenner foreldre som er fornøyde, så jeg vil tro det er litt bedre der ja. Men sikkert ikke perfekt. Andre kristne skoler kjenner jeg ikke til. Ts Anonymkode: cb4a4...26c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #118 Del Skrevet 25. september 2022 Jeg tenker at det er foreldre som må gå ut i media. Lærere og andre ansatte har munnkurv i norsk skole, man skriver under på en taushetsplikt der man ikke kan gå ut og snakke om ting man har fått kjennskap til, gjennom å være ansatt. Så det er helt håpløst. På den måten knebler man ansatte, og myndighetene/Norge as, med utdanningsministeren i spissen, får fortsette å kjøre skole- Norge og alle dets lovende unge rett i dass. Kjenner jeg dirrer av provokasjon. Ts Anonymkode: cb4a4...26c 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #119 Del Skrevet 25. september 2022 Det kan absolutt være sant 😅 Jeg har ikke lest alle svarene enda da. Men min eldste startet på videregående nå, vi bor like utenfor Oslo, egentlig et sånn type «alle kjenner alle» sted så jeg ble VELDIG overrasket over mye. Mye dop, vold, slossing. Prostitusjon på doen har jeg ikke hørt om, men mye sex .. De søte guttene fes barnehagen selger hasj og det var mye dophandel på skolen. Ble skikkelig overrasket over dette, føler meg såå naiv - for man vet jo at dette skjer «overalt». Men det var en merkelig følelse når man på en måte har kjent disse ungdommene fra de gikk i typ den ene barnehagen i området sammen, barneskole med èn klasse osv .. Middels stor ungdomsskole med elever fra litt andre områder rundt, 4-500 elever der å, så selvsagt ikke alle man vet hvem er. Men jeg tror nok at «sånt» finner du overalt .. Vi hadde akkurat foreldremøte på videregående, og det er mye kjøp og salg av spesielt kokain nå 👍🏻😃 Så det går oppover fra hasj .. Tror dette uansett er temaer man må snakke med ungdomen om. Være på banen, og ha rom for at de alltid kan komme til deg å snakke. Love at man ikke skal kjefte eller dømme, men hjelpe til med å finne løsninger og perspektiver, og være en venn i tillegg til foreldre. Eller noe sånt. Det har iallefall funket her. Det er klart ungdommen ikke forteller alt, men man ser jo likevel hvordan type menneske man har laga .. Fornøyd med min! 🤓😬 Anonymkode: 82f36...f05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heip Skrevet 25. september 2022 #120 Del Skrevet 25. september 2022 Wow!! Jeg er fra en bygd på Østlandet og det verste noen gjorde var å røyke i friminuttene i skogen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå