AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #81 Del Skrevet 25. september 2022 Kanskje bare bra at lærerne streiker i lange tider nå da så unger kan føle seg trygge i hverdagen. Jeg vet at det er mye rart på skoler, men hvor er lærerne oppi alt dette? Har de skylapper på og gidder ikke bry seg? Noen ganger så tror jeg kanskje private skoler hadde vært en bedre løsning, de kommunale ser ut til å funke dårlig. Her jeg bor er det en privat skole og en internasjonal skole som ikke har streika og mange elever har flyttet over til den fordi de har blitt mobbet eller opplevd utrygt skolemiljø. Det jeg har forstått fra denne private skolen er at de har små klasser ikke mer enn 12 stk isj og 3 lærere i hver klasse. Her er det jo en sjans for at elevene blir sett og hørt i hvertfall. Og hører bare skryt fra elever som går der. Anonymkode: 9e54c...8b7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #82 Del Skrevet 25. september 2022 Nå blir jeg redd for mitt barn😰 når han begynner på ungdomskolen om mangen år er det stort rom for å bli mye verre på den tid hvis det fortsetter. Håper skoler blir mye strengere og disiplinert snart😓 Anonymkode: d5ad1...8dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #83 Del Skrevet 25. september 2022 Unger som bryter loven burde få straff som i å miste barnetrygden så og så mye om foreldrene ikke klarer å sette grenser for de. Da hadde kanskje foreldrene giddet å stille mer opp og faktisk oppdra lovlydige unger Anonymkode: 9e472...5e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 25. september 2022 #84 Del Skrevet 25. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Folk er redde.. ungdommene det gjelder er farlige og selv om jeg sikkert kunne skremt skiten ut av dem så kan man jo ikke det som voksen. DA blir det overskrifter i avisene om den gærne faren som gav drittungene juling eller noe sånt. Og så får DU barnevernet på ryggen, ungen din blir bare MER mobbet og du må i fengsel. Så hva står man igjen med? Lærerne tør jo ikke gjøre noe fordi de må jo møte disse krapylene hver dag. Eller forholde seg til ekstremt ubehaglige foreldre. Det eneste jeg kan se for meg som alternativ og protest er å starte en ring av hjemmeskole. Altså at flere tør å si at det faen meg er nok. Desverre kan man vel ikke homeschoole for da får man barnevernet på nakken. Anonymkode: feca9...1d0 Ja, folk er redde og det er ikke så rart. Derfor må det settes inn tiltak. Skolen kan ikke gjøre dette alene. Tiden for å brette opp ermene og ta tak i denne kriminelle ukulturen burde blitt gjort for lenge siden. Men enkelte skoleledere ønsker ikke at dette skal komme frem i all offentlighet. Folk kan bli sinte og kreve at de gjør noe med dette. Jeg hadde ikke orket å jobbet på en slik skole. Har opplevd vold da jeg jobbet på en barneskole. Rektor ville heller grave hodet godt ned i sanden enn å faktisk gjøre noe. Jeg sa hva jeg mente og fant meg en ny arbeidsplass. Det går fint å ha hjemmeskole, så lenge du forholder deg til læreplan og pensum. Endret 25. september 2022 av AnnePåLande 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #85 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå blir jeg redd for mitt barn😰 når han begynner på ungdomskolen om mangen år er det stort rom for å bli mye verre på den tid hvis det fortsetter. Håper skoler blir mye strengere og disiplinert snart😓 Anonymkode: d5ad1...8dd Ja jeg kommer Ikke til å akseptere en utrygt hverdag på skolen for barna mine. Ytrer de at de er utrygge og ikke ønsker gå på skolen så har vi takk og lov muligheten til å hjemmeskole eller vurdere privatskole. Faen heller.. det er de mest skjønne fantastiske skapningene som finnes og det er faen meg mitt ansvar som far å ikke sitte der som en tiltaksløs testosterontom tusseladd og se på at barna mine tortureres i regi av offentlig skole. Nei takk. Anonymkode: feca9...1d0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #86 Del Skrevet 25. september 2022 Unger som ikke klarer å følge loven på skolen burde miste visse rettigheter om de oppfører seg som villdyr på ungdomsskole og vgs. Fks miste retten på gratis utdanning. At se må ta utdanning men betale for det selv. Måtte ta opp lån i eget navn på hjemmeundervisning, som de må tilbakebetale når de går ut av skolen, fordi de ikke klarer å holde seg til loven. Møkkaunger og møkkaforeldre Anonymkode: 9e472...5e8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #87 Del Skrevet 25. september 2022 AnnePåLande skrev (2 minutter siden): Ja, folk er redde og det er ikke så rart. Derfor må det settes inn tiltak. Skolen kan ikke gjøre dette alene. Tiden for å brette opp ermene og ta tak i denne kriminelle ukulturen burde blitt gjort for lenge siden. Men enkelte skoleledere ønsker ikke at dette skal komme frem i all offentlighet. Folk kan bli sinte og kreve at de gjør noe med dette. Jeg hadde ikke orket å jobbet på en slik skole. Har opplevd vold da jeg jobbet på en barneskole. Rektor ville heller grave hodet godt ned i sanden enn å faktisk gjøre noe. Jeg sa hva jeg mente og fant meg en ny arbeidsplass. Det går fint å ha hjemmeskole, så lenge du forholder deg til læreplan og pensum. Bra.. lærerne er jo en viktig brikke oppi det her. Slutt å finn dere i trusler, vold, dop osv. Slutt i jobben send et signal. Anonymkode: feca9...1d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #88 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvis du ante hvor mange foreldre som enten er stolte over at barna mobber eller ikke kunne brydd seg mindre om at de gjør det. Mobbere får barn de også, og barna blir sjeldent hyggeligere... Anonymkode: ee30e...4cb Æsj jeg blir kvalm Anonymkode: 9e472...5e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 25. september 2022 #89 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi bor litt på bygda utenfor en av de større byene i Norge. Det er ikke avsidesliggende, men heller ikke særlig sentralt. Jeg får stadig høre av bekjente, kollegaer og venner om det ekstremt harde miljøet på den lokale ungdomsskolen. Det er en skole med 4-500 elever ca. Det har og stått endel i lokalavisen til tider. Men nå synes jeg det virkelig topper seg. Det er visst salg og kjøp av dop på skolen, ungdommer som prostituerer seg via Snapchat på toalettene, berusede elever som sendes hjem, elever som trues med kniv på skolen og skolevei og bankes opp, og siste var at en lærer eller rektor var blitt banket opp! Hvis sistnevnte er tilfelle, hvorfor i huleste står ikke dette i avisen eller er på nyhetene?? Det er visst mange som kommer fra bystrøk for å handle dop. Overdriver folk eller kan dette være sant? Har selv små barn så har ingen egen erfaring. Anonymkode: cb4a4...26c Ikke normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 25. september 2022 #90 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Virker jo ikke som dette systemet fungerer. Gjør om på systemet. Foreldre må på banen og ta medansvar for ungene sine Anonymkode: 9e472...5e8 Det som skjer på skolen er skolens ansvar. Er du klar over hvor mange foreldre som ikke gidder å følge opp egne barn eller oppdra dem? Skolene må etter min mening bli flinkere til å utvise kriminelle ungdommer som driver med faenskap permanent. Disse ungdommene burde fått et annet tilbud slik at de kan få hjelp til å snu den kriminelle atferden. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #91 Del Skrevet 25. september 2022 Kanskje dette burde man streike for. Hele Norge. Få inn effektive tiltak for å Beskytte ungene mot kriminelle på ungdomskolen og vgs Anonymkode: 9e472...5e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #92 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): I dagens samfunn så er det ikke lett for skolen. Vi som jobber der har veldig begrensninger på hva vi kan gjøre for å gripe inn. Ikke kan vi ta i elever eller fysisk stanse dem med feks og holde dem igjen med mindre det er fare for liv og helse, ikke kan vi si noe som helst føt de føler seg krenka. Det florerer av patagraf 9A saker som er rein skjær bullshit... Ikke nytter det å snakke med foreldre heller. Anonymkode: 6e866...d48 Ok..... hvorfor samarbeid derre ikke med PPT, BUP, BV, politi, i støre gradd? Problemer med å samarbeide eller? Anonymkode: 1712a...268 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #93 Del Skrevet 25. september 2022 AnnePåLande skrev (1 minutt siden): Det som skjer på skolen er skolens ansvar. Er du klar over hvor mange foreldre som ikke gidder å følge opp egne barn eller oppdra dem? Skolene må etter min mening bli flinkere til å utvise kriminelle ungdommer som driver med faenskap permanent. Disse ungdommene burde fått et annet tilbud slik at de kan få hjelp til å snu den kriminelle atferden. Etter å ha lest denne tråden har jeg blitt smertelig klar over det, dessverre. Anonymkode: 9e472...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 25. september 2022 #94 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bra.. lærerne er jo en viktig brikke oppi det her. Slutt å finn dere i trusler, vold, dop osv. Slutt i jobben send et signal. Anonymkode: feca9...1d0 Nettopp! Vi kan ikke finne oss i å bli utsatt for vold og trakassering. Skolene burde bli flinkere til å melde slike saker inn til barnevernet og politiet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #95 Del Skrevet 25. september 2022 AnnePåLande skrev (Akkurat nå): Nettopp! Vi kan ikke finne oss i å bli utsatt for vold og trakassering. Skolene burde bli flinkere til å melde slike saker inn til barnevernet og politiet. Både lærere og unger burde blitt beskyttet mot dette. Egentlig bør hele Norge streike til vi får inn effektive tiltak mot slik oppførsel på skolen. Anonymkode: 9e472...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 25. september 2022 #96 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok..... hvorfor samarbeid derre ikke med PPT, BUP, BV, politi, i støre gradd? Problemer med å samarbeide eller? Anonymkode: 1712a...268 PPT, BUP får vi ikke tak i.. De fleste skoler samarbeider med politiet, men kanskje politiet burde fått en annen rolle? Nå opplyser de og informerer ungdom. Kanskje de skulle tatt med seg elever som bærer kniv og kjøre dem hjem til foreldrene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 25. september 2022 #97 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Både lærere og unger burde blitt beskyttet mot dette. Egentlig bør hele Norge streike til vi får inn effektive tiltak mot slik oppførsel på skolen. Anonymkode: 9e472...5e8 Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #98 Del Skrevet 25. september 2022 Barna som skapte problemer burde vært tatt av barnevernet og flyttet til andre steder i Norge. Anonymkode: ac128...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toyah Skrevet 25. september 2022 #99 Del Skrevet 25. september 2022 AnnePåLande skrev (Akkurat nå): PPT, BUP får vi ikke tak i.. De fleste skoler samarbeider med politiet, men kanskje politiet burde fått en annen rolle? Nå opplyser de og informerer ungdom. Kanskje de skulle tatt med seg elever som bærer kniv og kjøre dem hjem til foreldrene? Politiet er ukentlig innom skolen jeg jobber på. Vi har god kontakt og de gjør en god jobb. PPT er flinke på skolen vår, men er tilgjengelig EN dag i uka til 1000 elever. BUP.... !!! innen jeg kommer igjennom på telefonen til dem, har saksbehandler sluttet eller er sykemeldt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 25. september 2022 #100 Del Skrevet 25. september 2022 Toyah skrev (Akkurat nå): Politiet er ukentlig innom skolen jeg jobber på. Vi har god kontakt og de gjør en god jobb. PPT er flinke på skolen vår, men er tilgjengelig EN dag i uka til 1000 elever. BUP.... !!! innen jeg kommer igjennom på telefonen til dem, har saksbehandler sluttet eller er sykemeldt! Vi har ikke samarbeid med PPT foruten om elever som har tiltak. Ellers er de ikke lett å få i tale. BUP, ja.. de tar ikke imot elever da kapasiteten er sprengt. En må være døden nær for at de gjør noe. Det er veldig frustrerende. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå