AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #41 Del Skrevet 25. september 2022 Fy søren. Glad for at skolen barnet mitt går på ikke er sånt. Foreldre og lærere, politi og barnevern bør virkelig ta grep Anonymkode: 9e472...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #42 Del Skrevet 25. september 2022 Jeg er ikke noen fan av steinerskolen.. men det er kanskje det eneste alternativet her vi bor. Jeg tenker at klientellet der er litt roligere enn offentlig ungdomsskole? Og tross alt.. at barnet har en trygg skolehverdag er viktigere for meg enn at han kanskje må strikke tøfler og dyrke noen øko tomater eller hva f det er de driver med der. Noen med erfaring? Ser for meg en gjeng foreldre i hjemmestrikkq kofte som sykler ungene til skolen. Super sosialister. Selv er jeg superkapitalist men heller sosialistmødre enn livsfarlige innvandrerkids. Anonymkode: feca9...1d0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #43 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja hvis vi blir boende her så blir der privat kristen ungdomsskole. Men føler det er litt drastisk. Så sykt at det ikke kommer ut i media! Ts Anonymkode: cb4a4...26c Melhus? Anonymkode: e6828...68b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #44 Del Skrevet 25. september 2022 Dette er forresten på Vestlandet. Ts Anonymkode: cb4a4...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 25. september 2022 #45 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet du, jeg er fristet! Men jobber selv i det offentlige så er redd for etterspill. Ts Anonymkode: cb4a4...26c Du kan tipse anonymt? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #46 Del Skrevet 25. september 2022 Just now, AnonymBruker said: Jeg er ikke noen fan av steinerskolen.. men det er kanskje det eneste alternativet her vi bor. Jeg tenker at klientellet der er litt roligere enn offentlig ungdomsskole? Og tross alt.. at barnet har en trygg skolehverdag er viktigere for meg enn at han kanskje må strikke tøfler og dyrke noen øko tomater eller hva f det er de driver med der. Noen med erfaring? Ser for meg en gjeng foreldre i hjemmestrikkq kofte som sykler ungene til skolen. Super sosialister. Selv er jeg superkapitalist men heller sosialistmødre enn livsfarlige innvandrerkids. Anonymkode: feca9...1d0 Jeg gikk på offentlig ungdomsskole men hadde masse venner fra steinerskolen. De var like "ille" på å drikke tidlig, være ute sent osv. Lite forskjell fra oss unntatt at de gikk på en annen skole. Men det var lite dop og slossing, men det var det generelt lite av der jeg kommer fra. Anonymkode: 14f65...dd9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #47 Del Skrevet 25. september 2022 AnnePåLande skrev (Akkurat nå): Du kan tipse anonymt? Det har vært i lokalavisen før, men da er det skoleledelse og politi som går ut og ber foreldre ta grep. Er et oppslag innimellom. Men dette andre jeg skriver om er jo ting som jeg bare har hørt fra den og den, ikke selvopplevd. Ts Anonymkode: cb4a4...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #48 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Melhus? Anonymkode: e6828...68b Nei Anonymkode: cb4a4...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 25. september 2022 #49 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har vært i lokalavisen før, men da er det skoleledelse og politi som går ut og ber foreldre ta grep. Er et oppslag innimellom. Men dette andre jeg skriver om er jo ting som jeg bare har hørt fra den og den, ikke selvopplevd. Ts Anonymkode: cb4a4...26c Såpass.. Det nytter jo ikke å skyve problemet over på foreldrene når galskapen skjer på skolen… Denne tafattheten er jeg så drittlei av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #50 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I dagens samfunn så er det ikke lett for skolen. Vi som jobber der har veldig begrensninger på hva vi kan gjøre for å gripe inn. Ikke kan vi ta i elever eller fysisk stanse dem med feks og holde dem igjen med mindre det er fare for liv og helse, ikke kan vi si noe som helst føt de føler seg krenka. Det florerer av patagraf 9A saker som er rein skjær bullshit... Ikke nytter det å snakke med foreldre heller. Anonymkode: 6e866...d48 Jeg vet, jeg er lærer selv og har mange historier om dårlig skolemiljø sett fra den sida av bordet også, og foreldre og ledelse er i mange tilfeller et kjempeproblem og lovverket hindrer ofte inngripen. Men skolen har fortsatt mulighet til å melde ting til barnevern eller å anmelde ting til politiet, noe som etter min mening blir gjort alt for sjeldent i slike saker. Etter min mening er merkelappen "mobbing" en av de største problemene. Alt er mobbing og mobbing ser vi på som kjipt, men noe skolen skal håndtere. Men hvorfor er ikke vold vold bare fordi det utføres i en skolegård? Hvorfor er ikke overgrep overgrep, hærverk hærverk og drapstrusler drapstrusler bare fordi ofre og gjernengmenn er barn som gjør det i skoletida eller på skoleveien? Hvis vi begynte å behandle ting som det de var ville kanskje noen reagert og faktisk gjort noe med det. Anonymkode: ee30e...4cb 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #51 Del Skrevet 25. september 2022 Det kan skille seg stort fra kull til kull, men nei det er ikke uvanlig med dop og alkohol hvertfall Anonymkode: 35ae1...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #52 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er ikke noen fan av steinerskolen.. men det er kanskje det eneste alternativet her vi bor. Jeg tenker at klientellet der er litt roligere enn offentlig ungdomsskole? Og tross alt.. at barnet har en trygg skolehverdag er viktigere for meg enn at han kanskje må strikke tøfler og dyrke noen øko tomater eller hva f det er de driver med der. Noen med erfaring? Ser for meg en gjeng foreldre i hjemmestrikkq kofte som sykler ungene til skolen. Super sosialister. Selv er jeg superkapitalist men heller sosialistmødre enn livsfarlige innvandrerkids. Anonymkode: feca9...1d0 Du tror ja, Steinerskolen står jaggu for mobbing de også, hvertfall ille her Anonymkode: 35ae1...132 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 25. september 2022 #53 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hjelpes! I den kommunen jeg bor i vil politikerne legge ned alle nærskolene og lage en stor skole midt i byen/bygda. Det skal bli ville tilstander der skjønner jeg... Anonymkode: 35d68...759 Det trenger ikke bli det, det viktigste er jo at ledelsen og lærere tørr å ta tak i ting, tørr å melde til barnevernet/politi om barna er voldelige, ruset.. og det ikke hjelper å snakke med foreldrene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #54 Del Skrevet 25. september 2022 Sånne episoder skjedde på min skole også og det er 15 år siden. Klart sånn skjer men det er ikke sånn at alle driver med det selvom noen få gjør det Anonymkode: 29766...0b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #55 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du tror ja, Steinerskolen står jaggu for mobbing de også, hvertfall ille her Anonymkode: 35ae1...132 Ja jeg vet ikke.. bare antar at det ikke er like ille som statens offentlige konsentrasjonsleir for barn aka offentlig skole. Hører gjerne dine erfaringer Anonymkode: feca9...1d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #56 Del Skrevet 25. september 2022 AnnePåLande skrev (1 minutt siden): Såpass.. Det nytter jo ikke å skyve problemet over på foreldrene når galskapen skjer på skolen… Denne tafattheten er jeg så drittlei av. Dette må være en gedigen spøk. Det er nesten så jeg ikke tror det jeg leser. Skyve problemet over på foreldrene? Jeg er da ansvarlig for mine barn når det gjelder oppdragelse og hvordan de oppfører seg mot andre. Det er sjelden at problemer oppstår kun på skolen. De fleste problemer der oppstår fordi barna har med seg konflikter fra fritid og some når de møtes på skolen. Mange foreldre har null kontroll, og barna styrer hele butikken hjemme. Ikke gjør de noe galt heller, iflg foreldrene, det er det "alle de andre" som gjør. Denne tråden burde ligge under trådene som omhandler lærerstreiken - ikke ti ville hester hadde fått meg til å jobbe i skolevesenet (uansett lønn)! Anonymkode: b047a...561 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #57 Del Skrevet 25. september 2022 Foreldre må ta ansvar. Gjør noen livet surt for ungene må man finne fram vikingen i seg. Ikke verre enn det. Det samme om ungene gjør skam over familien med dårlig oppførsel. Anonymkode: f4931...ac8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #58 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sånne episoder skjedde på min skole også og det er 15 år siden. Klart sånn skjer men det er ikke sånn at alle driver med det selvom noen få gjør det Anonymkode: 29766...0b8 Altså dette er ikke snakk om episoder men en tilstand som er kontinuerlig. Jeg sett polititet patruljere her ofte og lurt på hvorfor, jeg skjønner jo mer nå. Det var og dårlig miljø da jeg gikk på ungdomsskole for 30 år siden, men det som beskrives nå er drøyt. Og det er visst prostitusjon av unge jenter via snap. Vil ikke skrive mer detaljer da jeg ikke vil henge ut noen og det er historier som er gjenfortalt meg. Ts Anonymkode: cb4a4...26c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 25. september 2022 #59 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette må være en gedigen spøk. Det er nesten så jeg ikke tror det jeg leser. Skyve problemet over på foreldrene? Jeg er da ansvarlig for mine barn når det gjelder oppdragelse og hvordan de oppfører seg mot andre. Det er sjelden at problemer oppstår kun på skolen. De fleste problemer der oppstår fordi barna har med seg konflikter fra fritid og some når de møtes på skolen. Mange foreldre har null kontroll, og barna styrer hele butikken hjemme. Ikke gjør de noe galt heller, iflg foreldrene, det er det "alle de andre" som gjør. Denne tråden burde ligge under trådene som omhandler lærerstreiken - ikke ti ville hester hadde fått meg til å jobbe i skolevesenet (uansett lønn)! Anonymkode: b047a...561 Nei, dette er ingen gedigen spøk! Skolen har ansvaret for elevene og skape et trygt og inkluderende læringsmiljø. Denne tafattheten som enkelte skoleledere utviser i slike tilfeller er jeg dritt lei av. Skolen må ta ansvar og stille bøllene og deres foreldre til ansvar. Slik galskap i skolen skal vi ikke ha! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #60 Del Skrevet 25. september 2022 Hvorfor kan dere ikke fortelle hvor dett gjelder? Hva er vitsen med hemmeligholdet? Anonymkode: 5d46e...02b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå