Gå til innhold

Så lei av livet….

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aghhhh!!! Liten utblåsning.Jeg er bare så lei av alt og alle… er lei av jobben, finner ingen glede i den. Er lei av studiet mitt, synes det er gørrkjedelig. Jævlig lei av at man MÅ ha en utdanning for å kunne ha litt god lønn her i landet. 

Orker ikke å møte venner eller familie. Orker ikke å trene eller gå ut. Vil bare ligge i sengen hele dagen lang og ikke tenke. hater at studiet har masse obligatorisk oppmøte. Hater å måtte samarbeide med medstudenter jeg har null interesse i.

finner virkelig ingen glede i livet. Alle tingene jwg synes er gøy har nå blitt kjedelig. Jeg bare soner ut, klarer ikke å konsentrere meg på noe. Gråter bare hele tiden. Føler jeg trenger en pause fra livet

andre som har det sånn? Tips? Og nei jeg kan ikke bytte studie eller jobb

Anonymkode: cc212...345

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med lege? Du høres deprimert ut. Veldig typisk det du beskriver. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja vi er flere. Jeg har selv brukt helga på å være deprimert, og prøvd å lade meg opp til ny jobbuke. Slitsomt å spille skuespill på jobb. Bruker all energien min der. Orker omtrent ikke lage middag, vaske klær, rydde, dusje, pusse tenna, handle. 

Anonymkode: d7936...3ee

• Hjerte 4
Skrevet

Vær glad for det du har. Jeg har mistet jobben og alt annet i livet. Har bare lyst til å legge meg i skogen å dø,.

Anonymkode: d9984...985

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Høres ut som depresjon ja. Gå til legen!

Anonymkode: d99b4...f36

• Liker 2
Skrevet

samme her. Har vært lei av livet et godt stykke tid allerede. Men jeg har uforskammet god helse, så jeg har ikke noe annet valg enn å bare kjøre på hver dag. Møkkalei av uendelige krav og absolutt ingen kjærlighet 

Anonymkode: 03e2a...85f

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som du er på bunn pga egne tanker. Ingen fangenskap eller krig osv. misforstå meg rett, hvordan du har det er ille. Men siden det ikke er noen ytre farer som truer,  har du faktisk all makt til å få deg bra igjen, så det er positivt. Nå er du på bunn. Men du har en kropp som fungerer og fred rundt deg, så du har alle muligheter i verden til å få det bedre. Prøv å Ikke fokuser på alt du ikke mester akkurat nå. Forskyver på at du klarer å holde deg i livet. Det er alt som skal til for å ha muligheten til å få det bedre. Tar du livet av deg er det virkelig game over. 
Gå til legen din og snakk om problemene og så kommer ballen i gang. Om du alene ikke klarer det selv så vil Legen sammarbeide med deg om å finne en måte på å få det bedre

Anonymkode: 12a55...0fb

• Hjerte 1
Skrevet

Forskyver = fokuser *

Anonymkode: 12a55...0fb

Skrevet

Det er så vondt å ha det sånn. Du trenger nok en pause, egenpleie og terapi. Snakk med legen din. 

Studier og jobb har ingen betydning når du ikke har det bra. Fokuser heller på deg selv, ikke hva som er forventet, lønn eller andre ting som ikke gjør deg godt. For fortsetter du dette løpet kan du gå på en real smell hvor du ikke klarer særlig mye. 

Anonymkode: f9a69...73c

Skrevet

Kjenner meg igjen. Absolutt ingenting gir mening eller betydning, glede eller samemnheng. Jeg står opp, spiser mat, går på jobben, sleep and repeat. Absolutt ingenting gjør inntrykk eller gleder meg, imponerer meg, ingenting går innpå meg eller gir meg stimuli. Jeg vet hvordan du har det 

Anonymkode: eacac...402

• Hjerte 1
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (6 timer siden):

Har du snakket med lege? Du høres deprimert ut. Veldig typisk det du beskriver. 

Her kommer kg ekspertene med en gang - til og med diagnose 🙈

Anonymkode: 9e57f...6d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Aghhhh!!! Liten utblåsning.Jeg er bare så lei av alt og alle… er lei av jobben, finner ingen glede i den. Er lei av studiet mitt, synes det er gørrkjedelig. Jævlig lei av at man MÅ ha en utdanning for å kunne ha litt god lønn her i landet. 

Orker ikke å møte venner eller familie. Orker ikke å trene eller gå ut. Vil bare ligge i sengen hele dagen lang og ikke tenke. hater at studiet har masse obligatorisk oppmøte. Hater å måtte samarbeide med medstudenter jeg har null interesse i.

finner virkelig ingen glede i livet. Alle tingene jwg synes er gøy har nå blitt kjedelig. Jeg bare soner ut, klarer ikke å konsentrere meg på noe. Gråter bare hele tiden. Føler jeg trenger en pause fra livet

andre som har det sånn? Tips? Og nei jeg kan ikke bytte studie eller jobb

Anonymkode: cc212...345

Tenk at selv om studiene virker møkk nå, så vil det å komme ut i jobb være helt annerledes enn å studere. 
bare hold ut og ta en dag av gangen. 

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Når man ikke finner noen glede i livet, det som var gøy før nå er man likegyldig til, isolerer seg hjemme, greier ikke konsentrere seg, ligger i sengen og gråter - hva høres det ut som for deg? En vanlig tirsdag?

Anonymkode: d99b4...f36

• Liker 1
Skrevet

Har hatt det sånn jeg og. Det er så vondt. Nå er livet bedre, så det er heldigvis ikke sånn at du er dømt til å ha det sånn for alltid. 
 Jeg måtte sykemelde meg en periode, hente meg inn igjen. Sove masse, og gå i terapi. Jeg kom frem til at jeg måtte gjøre noen endringer i livet. Det må kanskje du og, sånn at du får det bedre. Jeg vil råde deg til følgene:

1) Gå til lege, sjekk om du er deprimert. Bli henvist til psykolog. Ta gjerne antidepressive hvis legen/psykolog anbefaler deg dette.

2) Kom deg ut i dagslys hver dag. Gå en tur, helst i natur. 
3) Vurder om du er på riktig studie. 
4) Vurder om du bør skifte jobb.

5) Plei de nære relasjonene dine. Bruk tid på noen du er glad i. 
6) Spis mye sunn mat. 
7) Dersom du klarer, tren litt hver uke. 

Jeg håper du som har skrevet dette snart får bedre dager, og at livet vil bli lettere for deg.

Anonymkode: 63670...610

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjenner meg mye igjen. Har dessverre ikke noen gode råd. Følger.

Skrevet

Det er ikke noe godt å ha det sånn Ts.❤️ Håper det snart ordner seg for deg.❤️

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei jeg er ingen ekspert og spurte derfor om hun har vært hos lege. 

Men, jeg har ganske bred erfaring med depresjon alt fra mild til alvorlig i år etter år så tror nok jeg vet hva typiske symptomer er. ;) Det kan også være noe annet, men typiske symptomer er det og lege bør oppsøkes.

Endret av Purple_Pixiedust
  • Liker 1
Skrevet

Snakk med fastlegen din.

Skrevet

Jeg tror du må prøve å presse deg litt ut på tur for å få litt luft. Det er veldig godt å komme inn igjen om ikke annet. Finne roen hjemme. Så må du gjøre noe for deg selv som høres litt bra ut. Kanskje ta deg en tur i et boblebad. Zone ut der! Ta en liten spakveld for deg selv hjemme eventuelt. Litt hårkur, lakke negler med et godt pledd rundt deg. Tenne et stearinlys, lage en god kopp te og finne en romantisk serie. Kjenn at du unner deg selv noe, og har noe helt for deg selv. Lag en liten liste over koselig ting som kan gi litt mer energi/kos. Vit at du er i en fase nå der du trenger å ta litt ekstra vare på deg selv. Men det går over! 

Det er en litt tung mørk tid vi går inn i nå, og det gjelder å finne små ting som gir deg energi. Skulk en dag pg gå på cafe med en venninne og klag, Stjel tre epler når du går på tur, så får du litt spenning- lag deg eplekake.  Rydd i skapet ditt og føl at du får oversikt. Vask der du bor, og kjøpe deg en liten blomst. 

Jeg gjør masse sånne litt rare ting når jeg er litt nede i en periode. Synes litt synd på meg selv, og tar vare på meg selv. Men det er kanskje bare meg det hjelper. :P 

Anonymkode: 7683c...855

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...