Arkana Skrevet 27. september 2022 #41 Del Skrevet 27. september 2022 Så lenge det ikke er regelrett søppel som flyter rundt og huset stinker tror jeg ikke noen bryr seg om rot. Barna mine har venner som bor i alle slags boliger. Jeg har aldri hørt hverken de eller vennene deres nevne andres hus og hvordan det ser ut og de er like ofte på besøk hos de som bor "mindre fint". Jeg husker en gutt som sa han syntes huset vårt var så fint fordi det hadde så mange trapper. Vi har riktignok flere etasjer enn de har, men de har større hus. Det barn synes er fint eller viktig er ikke nødvendigvis det voksne ville tenkt over. Min erfaring er at barn/ungdom tenker mer på hjem enn på hus. De er ikke opptatt av kvadratmeter, interiør eller rot, de besøker ikke venner for å beundre den dyre sofaen eller hvor ryddig det er, de er opptatt av at det er hyggelig å være der, at foreldre er vennlige og imøtekommende, at det er noe gøy å finne på og at de føler seg velkomne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #42 Del Skrevet 27. september 2022 De tenker nok ikke så mye over forskjellige stiler. Men ligger godt merke til mye rot og skitne hus. Det hører jeg i hvert fall fra mine. Noen naboer hvor alt flyter, sekker med søppel, møkkskitne gulver, vinduer etc. De merker nok når det blir ekkelt. Eller overfylt av rot. Hvorfor har hun venner på overnatting hos ham da, og ikke hjemme hos deg? Anonymkode: 25f0c...d1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #43 Del Skrevet 29. september 2022 Jeg gikk i klasse med en som hadde foreldre som må ha vært samlere. Husker vi ikke fikk lov av henne til å gå noe annet sted enn inn i gangen og rett inn på hennes rom. Husker jeg fikk lov til å være med opp i andre etasje en gang, jeg ble helt sjokkert, jeg var bare tolv. Det var omtrent fra gulv til tak med aviser og ting. Så allerede på barneskolen ble klassevenninnen min obs på at de ikke hadde det som alle andre og holdt orden på gangen og sitt rom. Så jeg tror absolutt at slikt blir lagt merke til, selv av ganske unge barn. Anonymkode: e354e...a0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #44 Del Skrevet 29. september 2022 Men som flere skriver, tror ikke noen bryr seg noe særlig om stil. Kanskje bare om noen har noen løsninger i huset som de tenker er skikkelig kul Anonymkode: e354e...a0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. september 2022 #45 Del Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg gikk i klasse med en som hadde foreldre som må ha vært samlere. Husker vi ikke fikk lov av henne til å gå noe annet sted enn inn i gangen og rett inn på hennes rom. Husker jeg fikk lov til å være med opp i andre etasje en gang, jeg ble helt sjokkert, jeg var bare tolv. Det var omtrent fra gulv til tak med aviser og ting. Så allerede på barneskolen ble klassevenninnen min obs på at de ikke hadde det som alle andre og holdt orden på gangen og sitt rom. Så jeg tror absolutt at slikt blir lagt merke til, selv av ganske unge barn. Anonymkode: e354e...a0b Men det du forteller om handlet jo ikke om stilen de hadde hjemme, men om at hun ikke fikk ha besøk noe annet sted enn på rommet sitt og det er svært uvanlig. Hvis venninnen din fikk oppføre seg som normalt i eget hus ville sannsynligvis få lagt merke til samlingene (det er jo klart du kikket godt rundt deg når du for en gangs skyld fikk gå i en etasje du aldri før hadde fått lov å være i) og hun ville heller ikke følt seg annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå