AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #1 Skrevet 25. september 2022 Min kjæreste bor i en litt rotete og overfylt leilighet med litt lav standard på kjøkkenet og bad. Han elsker å kjøpe eller finne ting på miljøstasjon som gamle møbler, lamper, bord og stoler eller andre ting som er utslitte. Det er poser med resirkulering som henger på kjøkkenet, masse bokser med skrujern, ledninger, duppedingser i bokser på den ene kjøkkenbenken. I det hele tatt står mye fremme istedenfor å være bortgjemt, og innimellom flyter det av dvd og vhs kassetter i stuen. Han nekter å gi slipp på dvd spiller og disse dvd platene som han henter gratis på miljøstasjon eller kjøper brukt til 5-10 kr pr stk. Han har lite oppbevaring pga plassmangel og skråtak, derfor står alt fremme. Han har en datter i starten av tenårene, og jeg lurer på hva hun tenker om hvordan det ser ut hjemme hos han. Hun har overnatting av venninner innimellom, og merker at veninnene ser seg omkring litt forvirret. De fleste i dag liker jo å ha det funksjonelt og fint hjemme, og ikke alle liker gamle utslitte møbler og skrot rundt omkring. Jeg liker ikke hans stil og derfor er vi særboere foreløpig. Jeg hadde vært flau hadde det vært min far som bodde slik når jeg var tenåring. Anonymkode: f2277...077
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #2 Skrevet 25. september 2022 Om datteren bryr seg? Vennene hennes gjør det. Er fort å få komentare og eldre hun blir trenger hun plass til seg og sitt og ikke bo i et rote reir. Er jo ikke ugreit å være pris bevist og "gjemme" seg bak miljøsaken Vile ikke ha flyttet inn der, har selv bod med en slik rotenisse og det blir ikke bedre. Kan nok hende at hun ikke vet noe bedre, håper hun har et til hjem. For tror ikke det blir særlig plass til deg heller i det hjemmet/felles hjem. Anonymkode: f9a35...dce 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #3 Skrevet 25. september 2022 Ja… Jeg var vel omtrent åtte da det begynte å bli flaut hvordan vi hadde det (umoderne og overfylt) hjemme. Hjalp ikke på at det var generelt rotete, foreldrene er hoardere. I dag har de huset oppfylt av TING og det ser ikke ut ved inngangspartiet og det er skammelig men jeg kan ikke bestemme over de. De «ser» ikke rotet. Dette har gjort til at jeg selv er veldig bevisst på å ha det pent, moderne, rent og ryddig hjemme. Har vært venner av barnet som har uttrykt hvor fint de syns vi har det hjemme. Så ja, de legger merke til sånt. Anonymkode: bcf92...fcf 7
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #4 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min kjæreste bor i en litt rotete og overfylt leilighet med litt lav standard på kjøkkenet og bad. Han elsker å kjøpe eller finne ting på miljøstasjon som gamle møbler, lamper, bord og stoler eller andre ting som er utslitte. Det er poser med resirkulering som henger på kjøkkenet, masse bokser med skrujern, ledninger, duppedingser i bokser på den ene kjøkkenbenken. I det hele tatt står mye fremme istedenfor å være bortgjemt, og innimellom flyter det av dvd og vhs kassetter i stuen. Han nekter å gi slipp på dvd spiller og disse dvd platene som han henter gratis på miljøstasjon eller kjøper brukt til 5-10 kr pr stk. Han har lite oppbevaring pga plassmangel og skråtak, derfor står alt fremme. Han har en datter i starten av tenårene, og jeg lurer på hva hun tenker om hvordan det ser ut hjemme hos han. Hun har overnatting av venninner innimellom, og merker at veninnene ser seg omkring litt forvirret. De fleste i dag liker jo å ha det funksjonelt og fint hjemme, og ikke alle liker gamle utslitte møbler og skrot rundt omkring. Jeg liker ikke hans stil og derfor er vi særboere foreløpig. Jeg hadde vært flau hadde det vært min far som bodde slik når jeg var tenåring. Anonymkode: f2277...077 Har han samlemani? Bor du også der? For et reir, hadde nektet å komme dit 😂. Datteren tenker nok ikke så mye over dette enda, men du ser jo at venninnene legger godt merke til det. Det tar nok ikke så lang tid før datteren krever at ting blir annerledes. Noe så flaut, en voksen mann med tenåringsdatter, bor i et rotehus uten like. Her hadde jeg prøvd å realitetsorientere han. Anonymkode: a7a4f...f01 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #5 Skrevet 25. september 2022 Nei barn legger ikke merke til det! Hvorfor skal det være bedre med striglet hjem liksom Anonymkode: 6f183...b21 1 1
Toyah Skrevet 25. september 2022 #6 Skrevet 25. september 2022 Jeg har aldri hørt noen av mine unger eller andre unger på besøk, som har kommentert hvordan det ser ut hos andre. Hadde de gjort det, ville jeg sagt noe om å respektere andres valg. Rot er en ting, møkk er noe annet. Kan hende du får litt av et prosjekt dersom du tenker å flytte med han, siden dere er så grunnleggende forskjellige. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #7 Skrevet 25. september 2022 Han har trang til å ta med seg alt som er gratis, gammelt og brukt eller samle på ting i tilfelle han får bruk for det. Ofte ting som ikke passer sammen stilmessig, men han er storfornøyd. Ts Anonymkode: f2277...077 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #8 Skrevet 25. september 2022 Min datter på ti år snakket akkurat om hvor rotete den ene venninnen hadde det hjemme. «De hadde rot overalt i alle rom» sa hun, men vet ikke om hun brydde seg om det liksom. Vi har det veldig ryddig hjemme, jeg hater rot. Anonymkode: a8749...48b 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #9 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei barn legger ikke merke til det! Hvorfor skal det være bedre med striglet hjem liksom Anonymkode: 6f183...b21 Ikke? Er forskjell på rotehus og hverdagsrot. Når du må flytte søppel/ting og rydde deg plass nellom alle "skattene" og tingene er det ikke greit. Barn trenger å ha det rent og så noen lunde standar. At sofan er fra bestemors dødsbo går greit, nen det er ikke greit når den brukkes til bokhylle katteoppevaring og sånt. Eller at den er ful av flekker,lukter guffent og sånt. Anonymkode: f9a35...dce 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #10 Skrevet 25. september 2022 Ja, helt klart!! Anonymkode: f75c0...1c1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 25. september 2022 #11 Skrevet 25. september 2022 Stil som i at noen har minimalistisk stil, noen har hjemmekoselig stil, noen har det toppmoderne, andre har ikke pussa opp på 25 år osv. - nei, det tror jeg veldig få barn/ungdommer legger noe særlig merke til. Men om noen har det veldig overfylt og rotete legger de merke til det. Men da må det være mer enn hverdagsrot, åpenbart.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #12 Skrevet 25. september 2022 Jeg husker hvordan det så ut og luktet hjemme hos alle venninnene mine fra barndommen. Unger legger merke til mye. Men er først etter jeg ble voksen at jeg har gjort meg opp positive/negative tanker om det jeg så. Som barn/tenåring var det mere "ok dette er ikke som hjemme." og det var det. Mens som voksen tenker jeg tilbake på den samme tingen og tenker at en askebegersamlig på et babyrom er litt pussig. Og at de ikke eide en sofa, bare masse lenestoler var et sært valg. Anonymkode: fa532...ecb 6
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #13 Skrevet 25. september 2022 Jo mer et hjem skiller deg fra andre hjem, jo mer legger man merke til hvordan det er der. Jenta mi har kommentert noen hjem, men de fleste sier hun lite eller ikke noe om. Da er det mer den hun er hos som er i fokus, gjerne dyrene de har også ☺️ Anonymkode: c9128...1a6 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #14 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min kjæreste bor i en litt rotete og overfylt leilighet med litt lav standard på kjøkkenet og bad. Han elsker å kjøpe eller finne ting på miljøstasjon som gamle møbler, lamper, bord og stoler eller andre ting som er utslitte. Det er poser med resirkulering som henger på kjøkkenet, masse bokser med skrujern, ledninger, duppedingser i bokser på den ene kjøkkenbenken. I det hele tatt står mye fremme istedenfor å være bortgjemt, og innimellom flyter det av dvd og vhs kassetter i stuen. Han nekter å gi slipp på dvd spiller og disse dvd platene som han henter gratis på miljøstasjon eller kjøper brukt til 5-10 kr pr stk. Han har lite oppbevaring pga plassmangel og skråtak, derfor står alt fremme. Han har en datter i starten av tenårene, og jeg lurer på hva hun tenker om hvordan det ser ut hjemme hos han. Hun har overnatting av venninner innimellom, og merker at veninnene ser seg omkring litt forvirret. De fleste i dag liker jo å ha det funksjonelt og fint hjemme, og ikke alle liker gamle utslitte møbler og skrot rundt omkring. Jeg liker ikke hans stil og derfor er vi særboere foreløpig. Jeg hadde vært flau hadde det vært min far som bodde slik når jeg var tenåring. Anonymkode: f2277...077 Så flaut. Æsj. Jeg hadde ikke hatt med venner hjem om det så sånn ut. La datteren din ha overnattingsbesøk hjemme hos deg. Anonymkode: 1fa97...fc2 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #15 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han har trang til å ta med seg alt som er gratis, gammelt og brukt eller samle på ting i tilfelle han får bruk for det. Ofte ting som ikke passer sammen stilmessig, men han er storfornøyd. Ts Anonymkode: f2277...077 Hvorfor er du sammen med en skrotnisse? Anonymkode: 1fa97...fc2 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #16 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvorfor er du sammen med en skrotnisse? Anonymkode: 1fa97...fc2 Det er greit når vi er særboere men nå vil han at jeg skal flytte inn hos han, og jeg er betenkt. Ts Anonymkode: f2277...077
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #17 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke? Er forskjell på rotehus og hverdagsrot. Når du må flytte søppel/ting og rydde deg plass nellom alle "skattene" og tingene er det ikke greit. Barn trenger å ha det rent og så noen lunde standar. At sofan er fra bestemors dødsbo går greit, nen det er ikke greit når den brukkes til bokhylle katteoppevaring og sånt. Eller at den er ful av flekker,lukter guffent og sånt. Anonymkode: f9a35...dce Nei det gjør de ikke. Jeg kommer ra striglet hjem forøvrig og hatet det Anonymkode: 6f183...b21
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #18 Skrevet 25. september 2022 Mitt yngste barn (11 år) har kommentert en venninnes hjem. Hun syns det er så rotete og møkkete der at hun ikke har hatt lyst til å være der. Har vært inne der selv, og er helt enig med henne. Anonymkode: 0c139...955 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #19 Skrevet 26. september 2022 ja, det tror jeg. Min datter har en kamerat som det er SYKT rotete og grisete hos, men hun snakker ikke stygt om det, men har sagt at jeg er glad vi har det ryddig og rent. Anonymkode: b2117...fba
Maestro Skrevet 26. september 2022 #20 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mitt yngste barn (11 år) har kommentert en venninnes hjem. Hun syns det er så rotete og møkkete der at hun ikke har hatt lyst til å være der. Har vært inne der selv, og er helt enig med henne. Anonymkode: 0c139...955 Gikk i klasse med ei som jeg var bestevenner med. Har aldri vært inne hos henne. Men har sett glipp mellom døra og i gangen lukta det og sikkert 3 lag med klær på gulvet, hele gulvet. Tenke meg til hvordan resten av huset så ut. Tror hun var flaut siden hun aldri slapp meg inn og har aldri overnattet der. Hun sov mye hos meg.😊 Så ja, barn registrerer jo ting, om det er negativt eller positive ting. Og at ting er anderledes enn hva man er vandt til. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå